Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

om jeg setter det på Nforce4 sine porter så finner de disken men ikke mer enn 131 GB, mens disken er på 160 GB

disken er delt i 2 partisjoner 1 på 20 gb og en 140 gb

jeg vil liksom ha windows inne på 20 gb delen da.

noen som har noen råd

Hadde samme "problemet" når jeg la inn XP, disken min på 200GB gikk ned til 130. Så jeg tok 10GB til XP installasjon og lot resten være upartisjonert. Så når XP var lagt inn så brukte jeg partition magic og fikk den korrekte størrelsen på disken.

Ny bios løser også veldig mange små problemer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hansakebab: ingen grunn til å angre, bare til å glede seg! ;)

Enig. Husk at det er de med problemer man hører fra, og ingenting fra den store majoriteten som ikke har problemer. Det vil alltid være problemer på helt nye produkter, så jeg vil påstå at A8N-SLI ikke har vært noe værre enn annen ny hardware.

Med siste bios og chipset drivere fungerer alt helt utmerket hos meg.

Eneste er at jeg ikke får satt minne til 1T med 260ht.

jeg tror ikke det er minne som er begrensningen her.

Jeg opplever ikke noen stabilitets problemer på kortet ellers.

Så nå anbefaler jeg kortet for de som har planer om å kjøpe hovedkort med nforce 4 chipset.

Lenke til kommentar
Med siste bios og chipset drivere fungerer alt helt utmerket hos meg.

Eneste er at jeg ikke får satt minne til 1T med 260ht.

jeg tror ikke det er minne som er begrensningen her.

Jeg opplever ikke noen stabilitets problemer på kortet ellers.

Så nå anbefaler jeg kortet for de som har planer om å kjøpe hovedkort med nforce 4 chipset.

Helt enig. Hadde også kortet helt stabilt å fint. Eneste som irriterte meg var at det ikke ville noe høyt med 1t. Dere får bare krysse fingrene å håpe det blir fikset i en fremtidig bios. Har akkurat kjøpt meg MSI sitt SLI kort selv, men der får man faen ikke mer enn 1.53v på CPU. Mistet 200MHz på CPU i forhold til Asus kortet pga det. Deler for vmod er bestilt, så håper jeg får det til. Da blir det forhåpentligvis liv i sakene igjen :D

Lenke til kommentar
Hva er rekord klokken på AUSE A8N SLI @Luft

2.6 tror jeg er vanlig ,det kan settes til langt høyere inne i windows ,men da tror jeg maskinen blir ustabilt.

dvs: maskinen ikke vil starte opp med windows ect

Så rekorden er nok langt høyere ,men da ofte ustabil.

Jimramse har overklokket svært mye på dette kortet ,vet ikke hva han klarer å få sin maskin stabil på.

Lenke til kommentar

Signaturen min viser max jeg har fått klokket den. Bare å trykke på den Røde linjen. Kjørte den som 2.8GHz til vanlig, da helt stabil. Har ikke det hovedkortet lengre dessverre. Klarer ikke mer enn 2.6GHz med MSI kortet mitt, men har bestilt deler til å vmodde det. Håper på å få gjort dette i helgen.

Lenke til kommentar
Signaturen min viser max jeg har fått klokket den. Bare å trykke på den Røde linjen. Kjørte den som 2.8GHz til vanlig, da helt stabil. Har ikke det hovedkortet lengre dessverre. Klarer ikke mer enn 2.6GHz med MSI kortet mitt, men har bestilt deler til å vmodde det. Håper på å få gjort dette i helgen.

Kjører du 2,8Ghz med minne på 1t eller 2t?

Jeg kjører min AMD 3500+ "Winchester" OC 2,6Ghz på 1t (2,3,3,5), og har problemer med å komme høyere. Har enda ikke prøvd 2t, men 2,6Ghz 1t kan vel ikke yte så mye dårligere enn 2,8Ghz 2t, eller?

Lenke til kommentar

Gjør nok det vet du. Dessuten kjørte jeg 1t ;) Kjørte 312x9 å så med devider på minnet slik at det gikk på 400MHz CL.2 -2 -2 -5 1t Du kjører ikke mer enn 470MHz på minnet ditt, å har dårligere timings. Minnet ditt yter nok mer enn det mitt gjorde, men ikke på langt nær nok til å ta igjen de 200MHz jeg hadde mer på CPU.

Som du ser så skriver jeg kjørte her, ikke kjører. Dette fordi jeg ikke har dette hovedkortet lengre.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd windows 64 bit ,med dette hovedkortet

er driverene for dette opperativsystemet ok!

Prøvde det for noen dager siden.. Det funker veldig bra/stabilt, raskt osv men det mangler støtter for mitt 850xt pe skjermkort så da er det ubrukelig for meg :roll: .. Det vil uansett ta langt tid før 64bits driverne vil komme i nærheten av hva de vanlige driverne presterer. Kanskje prøve OS'et på nytt om ett år ;)

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd windows 64 bit ,med dette hovedkortet

er driverene for dette opperativsystemet ok!

Prøvde det for noen dager siden.. Det funker veldig bra/stabilt, raskt osv men det mangler støtter for mitt 850xt pe skjermkort så da er det ubrukelig for meg :roll: .. Det vil uansett ta langt tid før 64bits driverne vil komme i nærheten av hva de vanlige driverne presterer. Kanskje prøve OS'et på nytt om ett år ;)

Kan du ikke bruke denne driveren her da?

http://www.ati.com/support/drivers/winxp/r....x=8&submit.y=7

Lenke til kommentar
Noen her som kan svare på om de "røde" silicon image raid controlleren

kan tilkobles s-ata disker som ikke er i raid?

Det er ikke aktuelt siden det er fire porter satt av for ikke-raid....

Vist er det aktuelt ,dersom en har flere en 4 s-ata disker .

dessuten vil overføring av filer mellom hardisker som regel gå hurtigere dersom en overfører disse mellom 2 kontrollere.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Noen her som kan svare på om de "røde" silicon image raid controlleren

kan tilkobles s-ata disker som ikke er i raid?

Det er ikke aktuelt siden det er fire porter satt av for ikke-raid....

Vist er det aktuelt ,dersom en har flere en 4 s-ata disker .

dessuten vil overføring av filer mellom hardisker som regel gå hurtigere dersom en overfører disse mellom 2 kontrollere.

Jeg tror ikke at A8N_sli støtter 5+ disker....

Det er nok en grunn til den ene er SATA, og den andre er ikke.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det ikke til nå ,men mener jeg har fått det til tidligere, det er ikke riktig som DezTruckTor sier at det ikke kan brukes mer en 4 SATA disker på dette hovedkortet ,det er mulig å tilkoble 8stk disker På silicon image kontrolleren kan en velge mellom raid 0,1,5 og10

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Kan du ikke bruke denne driveren her da?

http://www.ati.com/support/drivers/winxp/r....x=8&submit.y=7

Nope, jeg prøvde alt mulig av 64 bits beta her og der, alle ga samme feilmelding " INF file missing", dvs. mangler driver for akkurat det kortet.

Fikk selv samme feilen under installering ,hva med drivere til andre komponenter som skrivere og den slags finner du det noen sted?

1000 innlegg :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...