Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overklokking for nybegynnere

Her er en mini guide for hvordan du kan klokke med ASUS A8N. De innstillingene som jeg har skrevet er langt ifra aggressive, og de kan gjøres med billig minne og med vanlig boxed cpu vifte. Og vips så går f.eks din 3200+ på 3500+ spec. Skal du klokke mer er det bare å prøve seg frem, ett steg av gangen. Og det er bare å poste på forumet om det er noe å lure på.

 

Trykk "del" når du starter opp. Du kommer da inn i BIOSen

Trykk høyre piltast for å komme til Advance

 

Gå inn i CPU configuasjon

Velg Hyper transport 4X

Gå inn i DRAM Configuasjon

Velg:

1T/2T Memory timing "1T"

Cas# Latency "2,5" (Med normalt/billig minne)

RAS# to CAS# (Trcd) "3"

Row precharge Time (Trp) "3"

 

Gå tilbake og inn i Jumperfree configurasjon

Velg CPU Frequency "220"

PCI "33,33"

 

Trykk F10 for å lagre

 

Med disse innstillingene kjører minne ditt på 2,5-3-3-x-1T

PCI "33,33", hvor finner man det hen?

 

Jeg har A8N-SLI (non-deluxe), BIOS 1001, og kan ikke finne noe sånt.

 

Jeg overklokket FSB til 230 her om dagen, og alt funka fint, men så fikk jeg en kræsj på filsystemet på 3 disker i går (samtidig), så jeg lurer på om det kan ha noe med at PCI-bussen nå sannsynligvis kjører på 38,3333 (230/6).

Lenke til kommentar
Jeg har A8N-SLI (non-deluxe), BIOS 1001, og kan ikke finne noe sånt.

 

Jeg overklokket FSB til 230 her om dagen, og alt funka fint, men så fikk jeg en kræsj på filsystemet på 3 disker i går (samtidig), så jeg lurer på om det kan ha noe med at PCI-bussen nå sannsynligvis kjører på 38,3333 (230/6).

Legg inn 1002.3 biosen, den som følger med kortet har tilnærmet ingen valg, og overklokking er vanskelig.

 

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/A8N-SLI/

Lenke til kommentar

jeg har et A8N SLI deluxe kort men har et lite problem med Sata kontrolleren(e)

 

om jeg setter disken på Silicone Image sine porter og booter opp Xp installen med riktig disket å laster inn driverne så finner den ikke disken:(

 

om jeg setter det på Nforce4 sine porter så finner de disken men ikke mer enn 131 GB, mens disken er på 160 GB

 

disken er delt i 2 partisjoner 1 på 20 gb og en 140 gb

jeg vil liksom ha windows inne på 20 gb delen da.

 

noen som har noen råd

Lenke til kommentar
Overklokking for nybegynnere

Her er en mini guide for hvordan du kan klokke med ASUS A8N. De innstillingene som jeg har skrevet er langt ifra aggressive, og de kan gjøres med billig minne og med vanlig boxed cpu vifte. Og vips så går f.eks din 3200+ på 3500+ spec. Skal du klokke mer er det bare å prøve seg frem, ett steg av gangen. Og det er bare å poste på forumet om det er noe å lure på.

 

Trykk "del" når du starter opp. Du kommer da inn i BIOSen

Trykk høyre piltast for å komme til Advance

 

Gå inn i CPU configuasjon

Velg Hyper transport 4X

Gå inn i DRAM Configuasjon

Velg:

1T/2T Memory timing "1T"

Cas# Latency "2,5" (Med normalt/billig minne)

RAS# to CAS# (Trcd) "3"

Row precharge Time (Trp) "3"

 

Gå tilbake og inn i Jumperfree configurasjon

Velg CPU Frequency "220"

PCI "33,33"

 

Trykk F10 for å lagre

 

Med disse innstillingene kjører minne ditt på 2,5-3-3-x-1T

PCI "33,33", hvor finner man det hen?

 

Jeg har A8N-SLI (non-deluxe), BIOS 1001, og kan ikke finne noe sånt.

 

Jeg overklokket FSB til 230 her om dagen, og alt funka fint, men så fikk jeg en kræsj på filsystemet på 3 disker i går (samtidig), så jeg lurer på om det kan ha noe med at PCI-bussen nå sannsynligvis kjører på 38,3333 (230/6).

Gå inn i bios på jumperfri konfigurasjon og velg manuel overklokking

for min egen del fungerte låsing av pci bus bare på siste beta driver 1004.

Nå kjører maskinen min stabil på 10x260ht

men dersom jeg prøver 1T timing å minne fungerer det dårlig selv med lavere overklokking.

Litt rart er det også at dersom jeg setter hurtigere timing på minne ,blir 3d benchmark resultatet dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus A8N-SLI (ikke deluxe) AMD3200. Problemet er volt settingen på cpu. Jeg får ikke mer enn 1.450 V uansett hva jeg stiller i bios! Dette gjør at jeg max kan kjøre 250 x 10, dog noe ustabilt. Jeg har 1002.003 bios. Har noen en forslag til løsning på dette?

 

Spørsmål til Daytona: Hvor fant du denne biosen, eller har du et deluxe kort?

Endret av Oggy
Lenke til kommentar
Jeg har et Asus A8N-SLI (ikke deluxe) AMD3200. Problemet er volt settingen på cpu. Jeg får ikke mer enn 1.450 V uansett hva jeg stiller i bios! Dette gjør at jeg max kan kjøre 250 x 10, dog noe ustabilt. Jeg har 1002.003 bios. Har noen en forslag til løsning på dette?

 

Spørsmål til Daytona: Hvor fant du denne biosen, eller har du et deluxe kort?

Den har Jimramse lagt inn her på forumet side 37.(det er til deluxe kortet)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688&st=720

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Da jeg leste denne tråden ble jeg bitte litt forvirra :dontgetit:

 

Siden jeg får mitt nye Asus A8N SLI DEluxe 1.mars lurer jeg på om jeg burde angre?

 

her er resten av pcn:

 

-AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

Socket 939, 512KB cache, BOXED

 

-Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

 

-XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3

PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail

 

-Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

8MB cache 7200RPM NCQ

 

 

gleder meg fortsatt som en unge :w00t:

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd de nye nForce4-driverne på A8N-SLI (Deluxe)?

Jepp, men de oppstod selvfølgelig en feil under instalasjonen.

Feilen som oppstod var: Failed to copy: fw_watch.exe, app_popup.exe og AppFltUi.dll.

Og til slutt feilmeldingen: Could Not run nTrayFw.exe

 

Ca en halv time etter fikk jeg blå skjerm der det stod denne feilmeldingen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Jegg fikk her besjed om at pcen måtte restartes for at det ikke skulle oppstå skade på maskinen. Jeg ble også innformert om at feilden kunne skyldes et program som var innstalert for kort tid siden og ble anbefalt å reinstalere eller slette programvaren. Det stod også at feilen kunne ligge i noen BIOS-innstillinger for RAMen.

 

Noen som vet hvordan denne feilen løses, eller vet hva feilmeldingen betyr?

Endret av fujifrik
Lenke til kommentar
ok jeg skjønner egentlig ikke særlig mye av de folk snakker om her men. jeg lurer litt på kortet og der står det at i SLI mode så støtter det "supports two SLI-ready graphics cards*" ok jeg har ikke peil kall megen n00b men hvordan vet jeg om et kort er SLI ready? :hmm:

Jeg ville tro at det ville stå i spesifikasjonene på kortet eller etter navnet på kortet. Spesifikasjonene kan du finne på hjemmesiden til kortet, prisguide her på hardaware eller i netshopene.

Lenke til kommentar
hansakebab: ingen grunn til å angre, bare til å glede seg! ;)

Enig. Husk at det er de med problemer man hører fra, og ingenting fra den store majoriteten som ikke har problemer. Det vil alltid være problemer på helt nye produkter, så jeg vil påstå at A8N-SLI ikke har vært noe værre enn annen ny hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...