Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har hatt problem med at firewall programmet til nForce4 A(N SLI Deluxe streiker. Har ikke fått noen feilmelding under installasjon om manglende filet etc. Firewall biten fungerte glimrende i flere dager så plutselig sa det bare stopp. Reboot og får ikke IP av routeren min, bare standard windows IP 169.254.X.X og 255.255.0.0 som subnet, ingen gateway.

 

Avinstallerte Network Access Manager og problemet er borte. ALt ok. Prøvd å legge inn drivere som fulgte med support CD til HK og samme problem, har også nå idag testet ut versjon 6.39 som ble postet for en side eller tre siden. Samme problem.

 

Håper at noen har vært borti det problemet og funnet løsnignen. :)

 

Kjører nå uten Activearmor biten på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig intrusion alert, skjønner jo litt på navnet hva det er....du kobler en eller annen ledning til chassiset(hvor?) og når noen åpner så uler hovedkortet og biter inntrengern ?... eller ?

Intrusion allert er ett system som logger om dekselet er blitt åpnet eller ei, som regel så får man varsel om det når man entrer bios f.eks eller er PC'en påslått så kan man få sendt varsel til e-post eller annet. Spørs på hovedkortets/drivere sine features på dette.

 

Selv har jeg aldri hatt behov for å benytte meg av den funksjonen, men for en bedrift så kan det jo være praktisk for å finne ut om anstatte har "tukla" inne i kabinettet. hehe

Lenke til kommentar

Jeg har et problem. problemet er at når jeg spiller slår skjemen seg av, men pcen er fortsatt på. dette skjer etter en kort sund spilling. Jeg spiller med nesten alle grafikk innstillingene på fult. Kan dette ha noe med det å gjøre?

Dette er litt leit siden pcen er helt ny og jeg kjøpte den for å spille på.

Er det noen som vet hva som kan være problemet? noen som har hatt lignende problem?

Lenke til kommentar
Jeg har et problem. problemet er at når jeg spiller slår skjemen seg av, men pcen er fortsatt på. dette skjer etter en kort sund spilling. Jeg spiller med nesten alle grafikk innstillingene på fult. Kan dette ha noe med det å gjøre?

Dette er litt leit siden pcen er helt ny og jeg kjøpte den for å spille på.

Er det noen som vet hva som kan være problemet? noen som har hatt lignende problem?

Det samme skjer hos meg dersom virus programmet mitt oppdaterer seg ,kan hende du har noen programmer som starter siden dette skjer hos deg.

Lenke til kommentar
I bios har man noe som heter "instant music". Betyr det at man kan benytte pc'n som cd-spiller mens den er avslått?

Instant music betyr at man skal kunne bruke PC'en som CD spiller uten at man trenger å boote seg helt inn i det OS man kjører, f.eks Win XP. Aldri testet ut dette heller, men det er bare å lese brukermanualen til hovedkortet og så teste. Siden funksjonen er der så funker det nok. :)

Lenke til kommentar
Ingen som har hatt problem med at firewall programmet til nForce4 A(N SLI Deluxe streiker. Har ikke fått noen feilmelding under installasjon om manglende filet etc. Firewall biten fungerte glimrende i flere dager så plutselig sa det bare stopp. Reboot og får ikke IP av routeren min, bare standard windows IP 169.254.X.X og 255.255.0.0 som subnet, ingen gateway.

 

Avinstallerte Network Access Manager og problemet er borte. ALt ok.

Hadde samme problem som deg (og det var det eneste problemet jeg har hatt med dette hovedkortet). Fant ingen løsning på problemet, annet enn å la vær å installere noen drivere for det. Det funker, og jeg er ikke så opptatt av den firewallen uansett.

Lenke til kommentar
Ingen som har hatt problem med at firewall programmet til nForce4 A(N SLI Deluxe streiker. Har ikke fått noen feilmelding under installasjon om manglende filet etc. Firewall biten fungerte glimrende i flere dager så plutselig sa det bare stopp. Reboot og får ikke IP av routeren min, bare standard windows IP 169.254.X.X og 255.255.0.0 som subnet, ingen gateway.

 

Avinstallerte Network Access Manager og problemet er borte. ALt ok.

Hadde samme problem som deg (og det var det eneste problemet jeg har hatt med dette hovedkortet). Fant ingen løsning på problemet, annet enn å la vær å installere noen drivere for det. Det funker, og jeg er ikke så opptatt av den firewallen uansett.

Synd at du ikke hadde en løsning, men har nå sent mail til ASUS om saken. Håper at de får sjekket dette og funnet en løsning. Kan godt prøve å huske å sende en PM til deg når jeg får svar fra ASUS. Kommer uansett til å post svaret i denne tråden tenker jeg.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...