Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har nå fått litt kalde føtter pga all lesingen her og har avbestilt asus kortet.

titter på tilsvarende, men er en ting jeg lurer på; hvorfor har LANPARTY UT nF4 Ultra-D (det som skal være uten sli) 2*16x pci-E porter? Synes dette kortet er helt likt som det fra dfi MED sli støtte. :dontgetit:

Hadde like mange kjøpt et lanparty kort og det hadde vært noen som tidlig hadde startet opp tråden + at lanparty hadde vært det første nforce4 kortet i butikkene hadde nok den tråden vært like lang, uavhengig av om kortet hadde mange prob eller ikke. Det er faktisk ikke 44 sider med feilmeldinger på dette forumet, det er mange diskusjoner og spørsmål ang overklokking o.l. Lanparty er nok et bra kort det, men det er litt vel offtopic å spørre om det her inne, ikke rart tråden blir lang.

 

Svar på spørsmålet ditt: DFI laget flere identisk utseende kort for å spare utviklings og produksjons kostnader, det ene x16 sporet virker som ett x2 spor på ultra versjonen, med størrelsen til et x16 spor, så du kan putte ett grafikkort oppi sporet.

Lenke til kommentar

Enig. De fleste her har gode erfaringer med Asus kortet, deriblandt meg. Har bestemt meg for å teste litt mer forskjellige RAM brikker på kortet mitt også. Klarer jeg å lure meg forbi 1t ved høye minnehastigheter problemet så er dette kortet perfekt mener jeg. Regner med å få de nye RAM brikkene en av dagene, å 6800Ultra nr 2 kommer på lager 11.02.05 ser det ut til. Da kan det bli noen timer med benching ja :D

Lenke til kommentar
Hadde like mange kjøpt et lanparty kort og det hadde vært noen som tidlig hadde startet opp tråden + at lanparty hadde vært det første nforce4 kortet i butikkene hadde nok den tråden vært like lang, uavhengig av om kortet hadde mange prob eller ikke. Det er faktisk ikke 44 sider med feilmeldinger på dette forumet, det er mange diskusjoner og spørsmål ang overklokking o.l. Lanparty er nok et bra kort det, men det er litt vel offtopic å spørre om det her inne, ikke rart tråden blir lang.

Det er akkurat det jeg tenker også. Og husk at det bare er de som får feil vi hører fra. Det blir ikke diskutert side opp og side ned at mitt A8N-SLI funker feilfritt. Jeg kan fortelle om det i et slikt innlegg, men det blir ikke mange som quoter meg og synes det er så interessant å diskutere. ;)

 

Lord_Linus:

Han sa at han hadde prøvd med det gamle ATI skjermkortet igjen, og det var samme feil. Så for lite strøm er det nok ikke.

 

rolfik:

Veldig merkelig at ikke problemet ble borte når du satt inn den gamle hardwarene. Bare for å ta et par ting, satte du det SLI selector kortet til SLI når du putta inn de to skjermkorta? Den LED'en ved siden av skjermkorta, lyser den? Mitt forslag, for å prøve å lokalisere problemet, er å putte inn det gamle skjermkortet og formatere og installere på nytt. Vet det er masse strev, men da vil du se om det er software eller hardware relatert. Hvis det virker, er det software, hvis ikke, er det noe galt med hk'et ditt.

Lenke til kommentar

rolfik:

Veldig merkelig at ikke problemet ble borte når du satt inn den gamle hardwarene. Bare for å ta et par ting, satte du det SLI selector kortet til SLI når du putta inn de to skjermkorta? Den LED'en ved siden av skjermkorta, lyser den? Mitt forslag, for å prøve å lokalisere problemet, er å putte inn det gamle skjermkortet og formatere og installere på nytt. Vet det er masse strev, men da vil du se om det er software eller hardware relatert. Hvis det virker, er det software, hvis ikke, er det noe galt med hk'et ditt.

Jeg snudde sli selectoren ja,

det jeg tenkte å prøve er å putte inn et usb keyboard og se om det virker, da finner jeg fort ut om det er hw eller sw (windows)

 

 

Eneste jeg kan se som eventuelt har knekt hk, må være molexpluggen den ved siden av led (som ikke lyser rødt :) )

Mulig at den kan ha kortsluttet usb på noen måte.

kan ikke tenke meg at uttak + innseting av grafikkortene kan ha gjort det.

 

 

 

mvh

Rolf

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med A8N og Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB CL2,5 Non-parity, 2.8V, 32Meg x 64, 184pin 2.5-4-4-8 ?T

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301860&cks=PRL

 

Jeg har disse minnebrikkene nå, men det er håpløst å få de til å gå på 250Mhz med 1T, jeg må ned i 235Mhz eller lavere for å få 1T. Nå finner jeg heller ingen spec på dem som sier om de klarer det dog, men tenkte at kanskje noen her klarte det.

 

De beste kompromisset jeg til nå har klart å finne er 228Mhz bus og timingsene

2.5-2-2-5 1T med CPU på 11x og 2.5Ghz.

Lenke til kommentar

Er gangske noob på oc'ing. men har OCZ 3200 Rv2 minne og 3200+ winchester og lurte på korleis eg burde klokke denne for å få mest mogleg ut. Kva av dei forskjellege tinga under DRAM skal ej forandre på Ras to Cas etc? Er det betre for meg å berre klokke cpu og fortsatt ha lave timings? eller feks ta FSB opp til 250 med lavare timings? Eventuelt korleis gjer ej det?

 

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar

USB problemet som nevnt på forrige side.

 

Jeg hadde lignende problem her forrige helg var det vel. USB mus og Tastatur fungerte ikke i BIOS boot en gang. Endte med at jeg tok en Clear CMOS. Samtidig så kræsjet PC'en hele tide (sikert korrupte drivere eller noe rart noe) så jeg formaterte samtidig. Testet ikke om Clear CMOS fikset USB problematikken.

 

Men det kan testes. TA vekk batteriet. Kortslutt Clear CRT jumperen i 10 sekunder ca. Sett jumper tilbake til orginal posisjon og sett batteri tilbake. Prøv å boot. :)

Lenke til kommentar

Hei. Har selv nylig koblet opp mitt Asus A8N SLI Deluxe. Lurer på om det kan være noe feil med minneslottene i kortet mitt.

 

Får kun alarm når jeg kobler minnet (2x512 MB OCZ R2 "2-2-2-5") i dual mode. altså ett i hver blå port. Maskinen vil kun kjøre dersom jeg kobler kun en brikke i singelmode.

 

Har prøvd minnebrikkene i andre maskiner, hvor de fungerer utmerket.

Har også prøvd med twinmos og hynix dual ram, men det samme skjer hver gang jeg monterer i dual..

 

Har oppdatert biosen til 1003 uten at det forandrer saken.. Maskinen fungerer helt fint med en minnebrikke..

 

men hvorfor fungerer ikke dual? ødelagt hovedkort? noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Hei!

 

jeg har ett lite problem med korte mitt..

 

har montert alt som skal monteres, og alt går som d skal, men jeg får svart skjerm?

 

noen som vet hva det kan være? kan jeg ha koblet noe feil?

 

har en 3200 winnie, med en zalman vifte.

asus 6600 gpu

1024mb OCZ ram (2-2-2-5)

s-ata disk.

 

det var vell alt jeg har koblet til maskinen.

 

men får ikke noe skjerm bilde.

 

kan det muliges være at jeg bruker en gammel skjer? (fant en dritt skjerm som jeg skulle teste med).

 

takk for svar!

Jeg har "endelig" mottatt min winchester 3500 prossesor og har nå akkuratt samme problem som flere andre her , jeg får ikke lengre bilde på skjermen når maskinen startet opp og etter ca 5 sek begyner maskinen gjevnlig og pipe.

Jeg resatte den bios uten at dette hjalp "bios versjon 1003.008 beta"

Jeg kommer til å kjøpe meg ett nytt hovedkort av ett annet merke ,skuffende av Asus!

Lenke til kommentar
Det er mye å velge i. Jeg vil funnet meg noen brikker med TCCD chipper. F.Eks Geil Ultra X, OCZ Rev.2 eller Corsair TWINX1024-3200C2. Er mange andre som også bruker TCCD chipper, men jeg gidder ikke å lete de frem :)

Så brikker på PC3500, 4000 er ikke å anbefale til A64 altså? Kan muligen strekke meg litt lenger enn til 2000kr. Hva med Kingston Hyper X ? http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d3977&plid=3977

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...