Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ram og cpu må klokkes samtidig ja...

 

men, du kan enten stille "max memory clock" til ddr400...da kjøres minne og cpu synkront...stiller du den på ddr333 så bil minne kjøres i 5/6 noe som lar deg klokke cpu ganske langt før minnet sier stopp...

 

stiller du den til "auto" så vil minnet automatisk bli klokket ned slik at det ikke vil holde deg igjen...men, da blir det fort så lavt at klokkingen ikke har noe for seg...men, det er forsåvidt nyttig når du skal prøve deg frem med cpu'en! :)

Lenke til kommentar

hmm.. den overklokking for nybegynnere guiden i begynnelsen av posten var fin.. Men jeg vil gå høyere.. hva må jeg endre på for å få den opp i 2,5 Ghz ? Har Winchester 3000+ med boxed kjøler, twinmos dual pack 1024 gb.. (den billigste typen).. og Beta Bios 1004.001..

 

Kanskje kjøleren er for dårlig til det? Eller rammen?

 

Vil ha 2,5 GHz :p

Lenke til kommentar
hmm.. den overklokking for nybegynnere guiden i begynnelsen av posten var fin.. Men jeg vil gå høyere.. hva må jeg endre på for å få den opp i 2,5 Ghz ? Har Winchester 3000+ med boxed kjøler, twinmos dual pack 1024 gb.. (den billigste typen).. og Beta Bios 1004.001..

 

Kanskje kjøleren er for dårlig til det? Eller rammen?

 

Vil ha 2,5 GHz :p

2,5 er litt vrient siden minnet da må gå på 230, eller godt under 200...kjøleren er god nok, men ikke minnet...

 

men, om du begynner med å sette maks memory clock til ddr333, og fsb(htt) på 250 så har du en fin overklokk...(2.25)...derfra kan du øke med 5 oppover og se når det sier stopp...

 

...du må trolig endre på volt på cpu for å klare dette...og for å komme høyere må du nok fininstille på ram-innstillingene...

 

:)

Lenke til kommentar
hmm.. den overklokking for nybegynnere guiden i begynnelsen av posten var fin.. Men jeg vil gå høyere.. hva må jeg endre på for å få den opp i 2,5 Ghz ? Har Winchester 3000+ med boxed kjøler, twinmos dual pack 1024 gb.. (den billigste typen).. og Beta Bios 1004.001..

 

Kanskje kjøleren er for dårlig til det? Eller rammen?

 

Vil ha 2,5 GHz  :p

2,5 er litt vrient siden minnet da må gå på 230, eller godt under 200...kjøleren er god nok, men ikke minnet...

 

men, om du begynner med å sette maks memory clock til ddr333, og fsb(htt) på 250 så har du en fin overklokk...(2.25)...derfra kan du øke med 5 oppover og se når det sier stopp...

 

...du må trolig endre på volt på cpu for å klare dette...og for å komme høyere må du nok fininstille på ram-innstillingene...

 

:)

jepp du må nok ha høyere spenning på cpuen.

Her: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12208&side=4 kan du se ca hvilken spenning du trenger...

Lenke til kommentar

Har klokket min 3200+ opp til 2.7GHz men der detter jeg ut av 3DMark, surfing går fint. CPU spenning er på default og minne står på 2.5-3-3-8 T1. Kjører vannkjøling på CPU og chipsett. Minnet er av typen Corsair XMS 2x 1GB.

Forslag til hvilke innstillinger som må til for å komme høyere eller setter minnet en stop for videre klokking?

Lenke til kommentar
Har klokket min 3200+ opp til 2.7GHz men der detter jeg ut av 3DMark, surfing går fint. CPU spenning er på default og minne står på 2.5-3-3-8 T1. Kjører vannkjøling på CPU og chipsett. Minnet er av typen Corsair XMS 2x 1GB.

Forslag til hvilke innstillinger som må til for å komme høyere eller setter minnet en stop for videre klokking?

 

 

 

 

 

Seriøst? Default spenning på CPU og du kjører 2.7??

HÆÆÆ

2,7??? Jeg får ikke min opp i 2,4 en gang... (jeg er vel også for newbee å regne).

Jeg har også vannkjøling (Tt-Bigwater), men jeg har satt på en motstand på brikkesettet, imotsetning til deg som har vannkjølt den... ...får vel ta av en motstanden...

Hvilken kjøleblokk brukte du på brikkesettet?

 

Et annnet tips: Mulig du må stille ned på minne (spørs hvilket minne du har) til enten CL3, eller til "DDR333"

Lenke til kommentar

Etter å ha lest test av DFI HK nforce 4 kort på anandtech, der blant annet HK greide fsb på 318 med 1t, så er eg litt sur og føler meg "snytt" siden ASUS A8N SLI DELUXE bare klare 240 med 1t, det er jo helt uholdbart!

JimRamse eg oppfordre deg te å senda mail te ASUS igjen og gi de en link til testen av DFI kortet på anandtech. De MÅ klare bedre enn 240 på 1t! :realmad:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Etter å ha lest test av DFI HK nforce 4 kort på anandtech, der blant annet HK greide fsb på 318 med 1t, så er eg litt sur og føler meg "snytt" siden ASUS A8N SLI DELUXE bare klare 240 med 1t, det er jo helt uholdbart!

JimRamse eg oppfordre deg te å senda mail te ASUS igjen og gi de en link til testen av DFI kortet på anandtech. De MÅ klare bedre enn 240 på 1t!  :realmad:

He he he, skjønner du er frustrert. Jeg orker ikke å mase mer på de. Har allerede en bestilling inne på slik et DFI kort, så mitt Asus A8N-SLI Deluxe kort kommer ut på bruktmarkedet så fort jeg mottar det nye DFI kortet ;)

 

Skal legge til at jeg er sinnsykt fornøyd med Asus kortet også, å det eneste minuset jeg finner er at det ikke takler så høye minnehastigheter på 1t. Utenom så er det topp. Får glimrende overklokkinger med det, å stabilitet er topp.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Noen med forslag til hva jeg skal gjøre for å hente det siste ut av riggen min? CPU går stabilt på 2.65GHz og minnet på 2,5-3-3-8 ("DDR333"). CPU går høyere men da kan jeg bare surfe, detter ut av 3dMark og spill. Første riggen min med ddr minne og har ikke klokket stort før heller. Antar at minnet er problemet her, det skal kunne kjøre 3-3-3-8 ifølge produsenten, men det må da kunne tynes lenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...