Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Monterte pc'en igår og alt fungerte frå første stund, hadde dog litt problem med software, som nvidia firewall og ai booster.

 

Brukte nvidia chipsett driveren på cd'en som følgte med hk'et, er desse gamle?

de er ikke gamle, bare dårlige. -Du får ta en titt på side en under firewall

Ok får sjekke ut nvidia.com. Er det ein spesiell rekkefølge du skal intstalere driverene i?

Instalerte først chipsett og så marvell, funker vel det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser selv etter ny versjon av Firewall programmet, får socket feilmelding når jeg har det inne. Får ikke IP adresse og får heller ikke tilgang til firewall siden da om jeg har dem inne. Nå kjører jeg med kun FW i routeren, min. Men den er god nok den, men skulle gjerne hatt inn FW'en på selve gromburken også da. :)

 

[EDIT] Jeg får ingen av symptomene som nevnt på side en. Får ikke feilmelding ved installasjon etc. Hjelper ei heller å disbale eller shutdown'e FW'en.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
DezTruckTor skrev:
Det er for lite strøm. Jeg kjøpte Q-Tec 350W, som i teorien skulle være mer enn nok. Men så leste jeg at denne ikke yter mer enn 150W, noe som er for lite. Dette kan forklare hvorfor DVD-brenneren min våkner til liv bare av og til, og at viftene starter å gå, men maskinen booter ikke skikkelig.

 

Løsning: Jeg drar ut på kontoret og rasker ut en skikkelig strømforsyning fra en gammel PC. Den yter garantert bedre enn den Q-Tec driten.

 

Så vil jeg kreve prisavslag fra mpx.no pga. missvisende markedsføring §2 av markedsføringsloven, som gir meg rett til å kreve prisavslag.

 

 

Riktignok oppgir Q-tec peak ytelse i motsetning til høykvalitetsleverandører, men det å kreve et prisavslag grunnet misvisende markedsføring er mildt sagt alt for drøyt. I alle spesifikasjoner rundt denne psu'en står det 350W, og det er rett og slett for mye forlangt å forvente at en ansatt til en hver tid skal vite hva en produsents policy i forhold til spesifikasjoner. Den er for drøy. Dessuten yter en Q-tec langt mer enn 150W. Hvis jeg husker riktig ligger den ved normal bruk rundt 250W-300W mens peak er 350w. Dette er vanligvis plenty for de aller fleste systemer, hvis man ekskludrer systemer med de aller nyeste og råeste skjermkort samt SLI systemer. Så din argumentasjon holder simpelthen ikke. En kompis av meg har et MSI K8T-Neo kort med en A64 3200+ Clawhammer med 1mb L2 Cache, et Point of view Geforce 6800 kort og tilsammen 3 disker hvorav 2 er satadisker og 1 er IDE. Han bruker en Q-tec 350W og har ikke opplevd noen problemer i forhold til stabilitet eller andre uhumskheter. Jeg sier ikke at dette er en bra PSU, bare at det du sier er helt feil og at det virker litt fjernt å klandre en nettbutikk som jeg er helt sikker på ikke på noen måte har anbefalt denne psu'en da de har et stort sortiment av av meget gode merker når det kommer til strømforsyninger. Da nekter jeg plent å tro at de har anbefalt deg Q-Tec. Har selv vært kunde hos MPX i to og et halvt år, og opplever de som meget kompetente innenfor hardware.

Mulig at jeg overdrev litt.

 

Jeg kontaktet MPX i dag, og de mente at det måtte være en feil på strømforsyningen. De ba meg om å fylle ut et returskjema, og vente på svar. Så jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

jeg er storfornøyd med mitt kort...

 

...men, det har vært en del i denne tråden som har slitt med svart skjerm(problem 2)...så hvor har du fått dette tilbudet?

 

om det er fra en nettbutikk så kan du spørre pent om de kan flashe biosen før de sender ut kortet slik at du slipper det kjente "problem 2"...om det er et brukt kort så vet du at det funker i allefall! ;)

Lenke til kommentar

Har nå endelig fått klokket litt. Hadde problemer med å få maskinen til å boote med en HTT på 250mhz. Tok en sjanse og byttet ut Ballistix brikkene mine men OCZ platinum pc3700, og det gjorde susen, fikk maskinen inn i windows på 2627mhz, men den stoppet på nature testen når jeg skulle sjekke stabiliteten.

 

Gikk ned HTT til 288 og da klarte den å kjøre mellom 3dmark2001se uten problemer. Prøvde å sette HTT 300mhz, men da villle ikke maskinen laste windows. Kjørte vcore opp på max(1.55), satt alt av timings på auto, HT satt jeg på 3x. Rammen strippet jeg til DDR333. Rammen fikk 2.7v.

 

Må si meg fornøyd med denne overklokken, den er 3mhz høyere en den jeg fikk til med MSI neo2. Eneste jeg skulle ønske var at det gikk å sette opp vcore litt høyere, noen som vet om det er mulig?

Testet med følgende hw:

 

AMD 64 3000+

ASUS A8N SLI Deluxe

OCZ platinum pc3700 EB 2x 256mb

POV 6600GT

Zalman på cpu.

 

 

 

Legger ved et bilde som et "bevis"

post-24-1107273418_thumb.jpg

Lenke til kommentar

jada...nå vet jeg ikke hvor overklokkingsvennlig brikkene dine er, men du vil fortsatt få en fin ytelsesøkning ved å kjøre minnebrikkene på 5/6...

 

trolig vil du kunne kjøre fsb på 250, noe som gjør at minnebrikkene kjører på 3200-hastighet, mens cpu'en din kjører på 2.5ghz...som er en del raskere enn enn 3800+ ! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...