Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Universal 4 in 1 solution, compatible with Intel LGA775. P4 and AMD K7, K8 (Included AMD Sempron Series )

 

K8 er jo socket 939 det, det er jo AMD XP 64 bit serien, og det vil si socket 754 og socket 939!

 

Eg har ikkje montert vannkjølinga, skrev jo at eg fremdeles vente på vannkjølinga. Men hvis det står på HW.no's julekalendre at det passer socket 939, så må det jo passe socket 939! Lyger HW.no ? NEI :p hehe

Gjett hvem som skal pile inn i butikken og kjøpe seg et TT BigWater vannkjølingssett.....

 

Jeg tror jeg har funnet feilen med pc-en min:

 

Det er for lite strøm. Jeg kjøpte Q-Tec 350W, som i teorien skulle være mer enn nok. Men så leste jeg at denne ikke yter mer enn 150W, noe som er for lite. Dette kan forklare hvorfor DVD-brenneren min våkner til liv bare av og til, og at viftene starter å gå, men maskinen booter ikke skikkelig.

 

Løsning: Jeg drar ut på kontoret og rasker ut en skikkelig strømforsyning fra en gammel PC. Den yter garantert bedre enn den Q-Tec driten.

 

Så vil jeg kreve prisavslag fra mpx.no pga. missvisende markedsføring §2 av markedsføringsloven, som gir meg rett til å kreve prisavslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg monterte Tt Bigwater i går, og det funker fint. Man må bare ta bort den sorte rammen rundt sokkelen først, og dermed får man to hull å feste med. Nå er 3200'en min på rundt 27-28 grader på idle når Tt viften er på lydløs...

 

Prøvde å boote med 240 minnebus i går med mine twinmos twister (PC3200 CL2) på CL 2,5 men da kom jeg ikke inn i biosen en gang. Så prøvde jeg på 230. Det gikk en liten stund, men så bootet ikke windows opp etter noen restartet, og jeg måtte tilslutt reinnstallere hele windows :( :( Noen som har noen tips om hva jeg bør sette minnet på?

 

CPU'en kan skal gå til minst 2,6 -Så hva med noe slikt:

CPU 2,4 minne på "DDR333" CL2,5-3-3-8 1T HTT4x

 

Burde ikke det gå greit, eller er det noe mer jeg må stille på?

Lenke til kommentar
Om enn har Asus a8n-sli deluxe hovedkort og winchester 3500+ cpu

og den svære cpu kjølla Swiftech MCX6400V

 

Må enn da også kjøpe Swiftech støtteplate og ramme for mcx6400v ?

link:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AJ00172

og

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V

Jeg har lillebroren MCX64V, litt tynnere kobberplate + vifte er ferdig montert og alt går fint. Støtteplate følger med ASUS kortet så trenger ikke det ved siden av.

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at når under brikkesett innstallasjonen blir det feil under innstallasonen av firewall? -Jeg har innstallert windows 2-3 ganger siden jeg fikk kortet, og den første gangen gikk det greit, mens på de to andre stod det "cannot copy bla bla bla"...

Lenke til kommentar

... har prøvd 2-3 ganger...funker ikke :p

Får meg til og lure på om de har testet cden..og med hvilket OS

 

Hvis jeg trykker på autorun snarveien til ide driverne og installerer de på den måten så nekter maskinen min og boote windows...da må jeg bruke roolback drivers. Kanskje fordi jeg bare bruker sata ?`uansett...den cden kommer jeg under tvil til og bruke hvis jeg trenger nettverkskort drivere, resten henter jeg nytt fra nettet.

Lenke til kommentar

Noen som har lignende erfaring her?

 

Har totalt 3 PC'er som står på en Billion 7500G router (med ADSL modem innebygd), to av PC'ene (inklusiv denne jeg skriver på her nå) har ikke noe problem. Men min nye ASUS A8N SLI opplever av og til å falle ut, virker ut som om den ikke får IP adresse fra DHCP tjenesten til routeren.

 

A8N SLI Pc'en ender bare opp emd default IP og gateway 169.254.x.x og subnet 255.255.0.0, prøver å release IP + renew'e og får opp socket feilmelding. Prøvd reboote. Reinstallerte Win XP pro idag morges, kom da på nett uten problem, men nå så er problem tilbake. Prøvd å disable nForce4 firewall og exit'e den helt. uten sucess. Vurderer snart å prøve å koble til mitt gamle moden/router (har liggende reserve kan man si) og se om problemet fortsatt er tilstede.

 

Men lurer på om noen har samme symptoner, elelr ahr noen tips å komme med her.

 

Har ikke prøvd å resette routeren idag. Billion 7500G'en har nå firmware 5.01, vurderer å prøve å gå tilbake til versjon 4.55 og se om det løser problemet. Men som nevnt tar jeg imot forslag etc. :)

Lenke til kommentar
Er det flere som har problemer med at når under brikkesett innstallasjonen blir det feil under innstallasonen av firewall? -Jeg har innstallert windows 2-3 ganger siden jeg fikk kortet, og den første gangen gikk det greit, mens på de to andre stod det "cannot copy bla bla bla"...

Hei, hadde samme problem med to forskjellige hk, fant en løsning her :

http://forums.anandtech.com/messageview.as...hreadid=1494258

Lenke til kommentar

DezTruckTor skrev:

Det er for lite strøm. Jeg kjøpte Q-Tec 350W, som i teorien skulle være mer enn nok. Men så leste jeg at denne ikke yter mer enn 150W, noe som er for lite. Dette kan forklare hvorfor DVD-brenneren min våkner til liv bare av og til, og at viftene starter å gå, men maskinen booter ikke skikkelig.

 

Løsning: Jeg drar ut på kontoret og rasker ut en skikkelig strømforsyning fra en gammel PC. Den yter garantert bedre enn den Q-Tec driten.

 

Så vil jeg kreve prisavslag fra mpx.no pga. missvisende markedsføring §2 av markedsføringsloven, som gir meg rett til å kreve prisavslag.

 

 

Riktignok oppgir Q-tec peak ytelse i motsetning til høykvalitetsleverandører, men det å kreve et prisavslag grunnet misvisende markedsføring er mildt sagt alt for drøyt. I alle spesifikasjoner rundt denne psu'en står det 350W, og det er rett og slett for mye forlangt å forvente at en ansatt til en hver tid skal vite hva en produsents policy i forhold til spesifikasjoner. Den er for drøy. Dessuten yter en Q-tec langt mer enn 150W. Hvis jeg husker riktig ligger den ved normal bruk rundt 250W-300W mens peak er 350w. Dette er vanligvis plenty for de aller fleste systemer, hvis man ekskludrer systemer med de aller nyeste og råeste skjermkort samt SLI systemer. Så din argumentasjon holder simpelthen ikke. En kompis av meg har et MSI K8T-Neo kort med en A64 3200+ Clawhammer med 1mb L2 Cache, et Point of view Geforce 6800 kort og tilsammen 3 disker hvorav 2 er satadisker og 1 er IDE. Han bruker en Q-tec 350W og har ikke opplevd noen problemer i forhold til stabilitet eller andre uhumskheter. Jeg sier ikke at dette er en bra PSU, bare at det du sier er helt feil og at det virker litt fjernt å klandre en nettbutikk som jeg er helt sikker på ikke på noen måte har anbefalt denne psu'en da de har et stort sortiment av av meget gode merker når det kommer til strømforsyninger. Da nekter jeg plent å tro at de har anbefalt deg Q-Tec. Har selv vært kunde hos MPX i to og et halvt år, og opplever de som meget kompetente innenfor hardware.

Lenke til kommentar
Om enn har Asus a8n-sli deluxe hovedkort og winchester 3500+ cpu

og den svære cpu kjølla Swiftech MCX6400V

 

Må enn da også kjøpe Swiftech støtteplate og ramme for mcx6400v ?

link:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AJ00172

og

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V

Jeg har lillebroren MCX64V, litt tynnere kobberplate + vifte er ferdig montert og alt går fint. Støtteplate følger med ASUS kortet så trenger ikke det ved siden av.

ok.. Følger støtteplate og eventuelt ramme med løst eller er det allerede festet på hovedkort ?

Lenke til kommentar
Er det flere som har problemer med at når under brikkesett innstallasjonen blir det feil under innstallasonen av firewall? -Jeg har innstallert windows 2-3 ganger siden jeg fikk kortet, og den første gangen gikk det greit, mens på de to andre stod det "cannot copy bla bla bla"...

Hei, hadde samme problem med to forskjellige hk, fant en løsning her :

http://forums.anandtech.com/messageview.as...hreadid=1494258

Tusen takk for linken, nå skal jeg sette/har jeg satt det på forsiden.

Lenke til kommentar

Tjohei, problemet er lokalisert. For de som sliter med å få IP fra DHCP tjenesten i routeren sin på dette hovedkortet, avinstaller nVidia Network Access Manager (ergo firewallen). Kan virke ut som driveren ikke er helt stabile. Skal se om jeg finner ny "nNAM" hos nvidia eller asus. Har noen evt link til siste versjon av nNAM og vanlige chipsett drivere hos nvidia sine sider? Sist jeg leita så fant jeg kun til nForce3. og siden nVidia har såkalt unified drivere så tok jeg å testa dem en gang uten positivt resultat.

 

[Edit] Prøvd å laste ned siste chipset driver pakka fra www.asus.com og installert bare Network access management (active armor?), samme problem kom med en gang, så må nok rense systemet godt.

 

Men fint om noen har tips på å løse dette her, eller link til hvor de nyeste driverene hos nVidia ligger. Ser ut som nForce driverene på siden ikke støtter mer enn nForce3! Litt dårlig at ikke nForce4 støttede drivere ikke ligger ute om så er tilfelle.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

har akkurat det samme problemet, har prøvd å ringt netshop idag men blir jo bare satt over til andre personer hele tiden.. :thumbdown:

 

skal prøveå ringe de litt senere idag, å spørreo m jeg kan sende korte nedover til de sånn at de kan flashe biosen for meg. jevlig irriterende at det er så mange feil på det korte!

Lenke til kommentar
Monterte pc'en igår og alt fungerte frå første stund, hadde dog litt problem med software, som nvidia firewall og ai booster.

 

Brukte nvidia chipsett driveren på cd'en som følgte med hk'et, er desse gamle?

de er ikke gamle, bare dårlige. -Du får ta en titt på side en under firewall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...