DezTruckTor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 er det ingen her på forumet som kan hjelpe meg med mitt problem? blir gal snart jeg.. Jeg har nøyaktig samme specs, bare a64 3000+ istedet for 3200+. Svart skjerm ved oppstart. Dette problemet er det mange som har. Er det noen som har en nforce4 konfigurasjon som virker? Lenke til kommentar
trollshaw Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 ja jeg har hatt svart skjerm hele tiden, vet ikke om jeg har tilgang til noe PCI skjermkort akkurat nå, men skal sjekke igjennom gammelt datautstyr. men er det noe annet jeg kan teste i mellomtiden? Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Burde ikke ASUS trekke tilbake hovedkortet sitt når det ikke virker? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Virker jo flott dette HK. Alltid noen som har problemer med et nytt HK. Mitt e stabilt som et fjell, eneste som irretere meg er at eg ikkje kan ta på 1t! Et skryte bilde er vedlagt! (Måtte kutte litt på bildet siden maks er 256kb) Edit: Glemte bildet.. Har også fått raskere PI kalkulasjon. Når eg kjøre SuperPI og ingen andre programmer så er den ferdig på 31s. Endret 29. januar 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Virker jo flott dette HK. Alltid noen som har problemer med et nytt HK. Mitt e stabilt som et fjell, eneste som irretere meg er at eg ikkje kan ta på 1t! Et skryte bilde er vedlagt! (Måtte kutte litt på bildet siden maks er 256kb) Edit: Glemte bildet.. Har også fått raskere PI kalkulasjon. Når eg kjøre SuperPI og ingen andre programmer så er den ferdig på 31s. HVilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 HVilket skjermkort har du? MSI Radeon X800XT Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Furyfax: den klokking du viser...er den stabil? testet med prime og memtest over tid? impressive i så fall! Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Furyfax: den klokking du viser...er den stabil? testet med prime og memtest over tid? impressive i så fall! Har ikkje testa prime eller memtest, memtest må en vel bruke diskettstasjon på og det har eg ikkje. Men det virke som det e 100% stabilt. Har kjørt 3dmark03 flere ganger etter hverandre, spilt CS:S flere timer, NFSU2 flere timer og noe Farcry. Ikkje noe prob ennå. Men eg har bare boxed vifta, har bestilt meg TT Bigwater som eg vente på. Ska klare 300x9 då! Det har eg bestemt meg for. Edit: retta stock vifte til boxed vifte Endret 29. januar 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 memtest kan du kjøre fra cd! lykke til med videre klokking! Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Klare å boota på ca 2,75GHz på boxed vifta, så eg håpe eg kan få det stabilt med vannkjøling på ca 2,7GHz. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Furyfax: den klokking du viser...er den stabil? testet med prime og memtest over tid? impressive i så fall! Har ikkje testa prime eller memtest, memtest må en vel bruke diskettstasjon på og det har eg ikkje. Men det virke som det e 100% stabilt. Har kjørt 3dmark03 flere ganger etter hverandre, spilt CS:S flere timer, NFSU2 flere timer og noe Farcry. Ikkje noe prob ennå. Men eg har bare boxed vifta, har bestilt meg TT Bigwater som eg vente på. Ska klare 300x9 då! Det har eg bestemt meg for. Edit: retta stock vifte til boxed vifte Men TT BigWater støtter jo ikke socket 939..... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Joda ska funke fint den.. Lure på ein annen ting, er det skadelig å ha HTT på over 1000MHz? Har hørt dette, men gjerne at noen kan bekrefte eller avkrefte dette. Edit: Går det ikkje an å feste TT bigwater i disse hulla på bilde ? Endret 29. januar 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Går det ikkje an å feste TT bigwater i disse hulla på bilde ? Der har vi jo det ikke-virkende hovedkortet mitt jo. Hvordan i all verden greide du å boote opp uten svart skjerm? Ifølge TT, er ikke 939 blant de støttede socketene. (Men du kan jo bare kjøpe deg en CPU-blokk sepparat. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Vet at det står på produkt sidene at den støtter socket 939, men da det var tilbud på ulaften så sto det på Hw.no sin julekalender side at den støttet socket 939. Se bare her. Blel itt usikker nå, noen som har TT Bigwater på dette HK'et? Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 I følge ThermalTake så siterer jeg følgende: Universal 4 in 1 solution, compatible with Intel LGA775. P4 and AMD K7, K8 (Included AMD Sempron Series ) Altså ikke socket 939..... Men hvordan greide du å få alt til å virke? Bare skrudde du sammen alt, så virket det? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Men hvordan greide du å få alt til å virke? Bare skrudde du sammen alt, så virket det? Universal 4 in 1 solution, compatible with Intel LGA775. P4 and AMD K7, K8 (Included AMD Sempron Series ) K8 er jo socket 939 det, det er jo AMD XP 64 bit serien, og det vil si socket 754 og socket 939! Eg har ikkje montert vannkjølinga, skrev jo at eg fremdeles vente på vannkjølinga. Men hvis det står på HW.no's julekalendre at det passer socket 939, så må det jo passe socket 939! Lyger HW.no ? NEI hehe Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Socket 754 og Socket 939 bruker samme mekanisme til å feste kjøleløsninger... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hørtes rart ut. Slengte inn Raptor74GB på svart nr 1, svarte er orginale nForce stat kontrollere, mens de røde er silicon controllere. Jeg ahr ingen problem med å installere OS på den raptoren, trengte ingen drivere i det hele tatt. Jeg prøvde flere ganger uten diskett men når Windows restartet maskinen under installsjonen så ville den ikke fortsette,prøvde flere ganger.Med Sata drivere laget på diskett med medfølgende CD gikk det som en drøm selv om den ikke klarte å lese av to filer på det gamle vraket av en diskettstasjon. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Om enn har Asus a8n-sli deluxe hovedkort og winchester 3500+ cpu og den svære cpu kjølla Swiftech MCX6400V Må enn da også kjøpe Swiftech støtteplate og ramme for mcx6400v ? link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AJ00172 og http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har et a8n-sli deluxe kort og en 3200 "winnie" som jeg har klokket et lite stykke, men nå begynner den å bli ustabil, problemet er at jeg ikke får stil vcore mer enn 1.55v elns Er det noe jeg kan gjøre for å få den høyere? Hvilken bios har du? Hvis du har den som fulgte med kortet så klokker ikke den så veldig bra.... Jeg har den nyeste offesielle biosen fra asus, 1003 (ikke beta) noe som er bedre å bruke? Har lest gjennom manualen nå uten å bli noe klokere så jeg røver igjen, noen som vet hvordan jeg kan få vcore over 1.550V? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå