Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke installert windows på Sata hardisken min,er det noe med jumperen å gjøre eller må jeg ha driverdiskett?

Når jeg innstallerer windows og trykker F6 så vilden ikke fortsette.

Prøv å montere s-ata disken i en av de sorte pluggene (helst nr1), så går det sikkert fint skal du se ;)

 

Nå er forsiden oppdatert med en liten overklokkings guide og minne guide og litt til...

 

 

Er det noen som har prøvd TT Bigwater settet på A8N? Passer det? Noen som har bilder? :thumbup:

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den var montert i den svarte nr1 men jeg var nødt til å lage en raid diskett med medfølgende cd til hovedkort for å legge til drivere under innstallasjonen av Windows.

Nå er den oppe å går. :w00t:

Hørtes rart ut. Slengte inn Raptor74GB på svart nr 1, svarte er orginale nForce stat kontrollere, mens de røde er silicon controllere. Jeg ahr ingen problem med å installere OS på den raptoren, trengte ingen drivere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Har et a8n-sli deluxe kort og en 3200 "winnie" som jeg har klokket et lite stykke, men nå begynner den å bli ustabil, problemet er at jeg ikke får stil vcore mer enn 1.55v elns

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få den høyere?

Hvilken bios har du?

 

Hvis du har den som fulgte med kortet så klokker ikke den så veldig bra....

Lenke til kommentar
Har et a8n-sli deluxe kort og en 3200 "winnie" som jeg har klokket et lite stykke, men nå begynner den å bli ustabil, problemet er at jeg ikke får stil vcore mer enn 1.55v elns

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få den høyere?

Hvilken bios har du?

 

Hvis du har den som fulgte med kortet så klokker ikke den så veldig bra....

Jeg har den nyeste offesielle biosen fra asus, 1003 (ikke beta) noe som er bedre å bruke?

Lenke til kommentar

Hei!

 

jeg har ett lite problem med korte mitt..

 

har montert alt som skal monteres, og alt går som d skal, men jeg får svart skjerm?

 

noen som vet hva det kan være? kan jeg ha koblet noe feil?

 

har en 3200 winnie, med en zalman vifte.

asus 6600 gpu

1024mb OCZ ram (2-2-2-5)

s-ata disk.

 

det var vell alt jeg har koblet til maskinen.

 

men får ikke noe skjerm bilde.

 

kan det muliges være at jeg bruker en gammel skjer? (fant en dritt skjerm som jeg skulle teste med).

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Hei!

 

jeg har ett lite problem med korte mitt..

 

har montert alt som skal monteres, og alt går som d skal, men jeg får svart skjerm?

 

noen som vet hva det kan være? kan jeg ha koblet noe feil?

 

har en 3200 winnie, med en zalman vifte.

asus 6600 gpu

1024mb OCZ ram (2-2-2-5)

s-ata disk.

 

det var vell alt jeg har koblet til maskinen.

 

men får ikke noe skjerm bilde.

 

kan det muliges være at jeg bruker en gammel skjer? (fant en dritt skjerm som jeg skulle teste med).

 

takk for svar!

Hei

 

Har samme hovedkort men litt mindre prosessor, winchester 3000+. sitter med samme problemet, har til og med satt sammen maskina 2 ganger bare for å teste at jeg ikke har gjort noe feil, men så kontaktet jeg webshopen som jeg kjøpte delene hos og de sa at hvis jeg kjente noen som hadde en vanlig amd ahtlon 64,(ikke winchester),kunne jeg ha fått lånt den å flashet kortet, da ville jeg ha fått opp bilde, de mente det at biosen på hovedkortet ikke taklet winchester perosessorer, derfor har jeg sendt inn hovedkorte slik at de får flashet det for meg, siden jeg ikke kan gjøre det med svart skjerm.

Endret av YLA
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har skrudd sammen en pc bestående av følgende:

- ASUS A8N-SLI DELUXE Socket 939 Hovedkort

nForce 4, ATX, SLI, SATA2, GbLAN, FW,USB

- Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black

m/350W AMD/P4

- AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939

512KB Cache, Boxed

 

 

Det er vel det virkigste. Når jeg slår på strømmen, lyser det grønne led-lyset for SB_PWR. Dette betyr "Standby Power". Når jeg så prøver å trykk på power-knappen i kabinettet, skjer det ingenting. Jeg har koblet til 4-pins psu-en øverst på kortet, samt koblet til 20-pins psu i 24-pins-psu slotten. Jeg har koblet til PWRSW i system-panel-connector nederst til høyre på kortet. Hvorfor vil ikke maskinen min boote?

Lenke til kommentar
Hei!

 

jeg har ett lite problem med korte mitt..

 

har montert alt som skal monteres, og alt går som d skal, men jeg får svart skjerm?

 

noen som vet hva det kan være? kan jeg ha koblet noe feil?

 

har en 3200 winnie, med en zalman vifte.

asus 6600 gpu

1024mb OCZ ram (2-2-2-5)

s-ata disk.

 

det var vell alt jeg har koblet til maskinen.

 

men får ikke noe skjerm bilde.

 

kan det muliges være at jeg bruker en gammel skjer? (fant en dritt skjerm som jeg skulle teste med).

 

takk for svar!

Hei

 

Har samme hovedkort men litt mindre prosessor, winchester 3000+. sitter med samme problemet, har til og med satt sammen maskina 2 ganger bare for å teste at jeg ikke har gjort noe feil, men så kontaktet jeg webshopen som jeg kjøpte delene hos og de sa at hvis jeg kjente noen som hadde en vanlig amd ahtlon 64,(ikke winchester),kunne jeg ha fått lånt den å flashet kortet, da ville jeg ha fått opp bilde, de mente det at biosen på hovedkortet ikke taklet winchester perosessorer, derfor har jeg sendt inn hovedkorte slik at de får flashet det for meg, siden jeg ikke kan gjøre det med svart skjerm.

Dette med at svart skjerm skyldes winchester prossesoren , tror jeg er feil

jeg hadde samme problem da jeg med en feiltakelse fikk en newcastle prossesor i stedenfor winchester.

Jeg vet at dette kan skje på eldre skjermkort med som støtter Athlon prosessorer ,men er nesten helt sikker på at et såpass nytt hovedkort som dette støtter winchester prossesor.

Er det slik å få stå at du ikke har fått frem bilde i det hele tatt?, da kan muligens noe slikt hjelpe ,ellers er det mest sansynlig bios oppgradering som må til

Jeg var så heldig å få installert windows før problemet oppsto hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...