Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

om ikke du har tenkt å klokke så er corsair value tingen...

...om du vil prøve deg med litt klokking og har råd til å bruke en tusing extra så er corsair 4400c25 min anbefaling...(det er mye ytelse å hente ved litt "enkel" klokking)

;)

Er det denne du mener; Corsair Value Select DDR400 1024 MB? Litt klokking høres spennende ut, men det dere diskuterer her er vel mer for viderekommende :blush:

Ja, det er de jeg mener...

Eller disse! :)

Klokking er ikke så veldig hokus pokkus...og med dette hovedkortet, en winney-cpu og disse minnebrikken så er det veldig mye ytelse å hente...

:)

Edit: gjorde innlegget forståelig...

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt dette Asus A8N-SLI kortet.

I tillegg har jeg:

Amd64 s939 Winchester 3000

xfx pcie 6600gt

kingston pc3200 hyperx DDR 1024 (KHX3200ULK2/1)

380 w strømforsyning.

Får som mange andre ikke opp skjermbilde ..at all.

Alle vifter går og gode ting.

Har også lest på asus.com at rammen min ikke står oppført som kompatibel eller ikke "approved"...men hos pcutstyr har mener de at dette skal gå.

Ting jeg har gjort:

Såtte rammen i de to blå portene.

Snudd det lille sli kortet slik at den står på singel

Plugget i begge strømkablene til HK(både 24 pins og sukkerbit)

plugget i ekstra strøm til skjermkort (den ved siden av rød diode)

trenger sårt hjelp.

Mvh TristEagle/oppgitt

Lenke til kommentar

StrikeEagle:

Hvis du er i tvil om rammen er kompatibel, så kan du evt. nappe den ut (helt), og se om noe endrer seg. Man skal vel kunne komme inn i Bios uten ram installert, ikke sant?

Edit: Du kom før meg Knopfix...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Vel å nappe ut rammen funket ikke helt for meg..hehe som ventet.

Men kan alt dette ha noe med at Skjermkortet mitt har bare dvi utganger.

U c.. jeg har en eizo l550k med 1 dvi og 1 crt... dvi dapterene som fulgte med passet ikke helt inn i pluggen på skjermen ...så nå kjører jeg en vanlig crt ingang på skjerm..mens jeg har dvi adapteren på skjermkortet med crt kabelen plugget i adapteren.Har hørt at det finnes to forskjellige dvi kabel typer..menne noe mer vet ikke jeg....Har dette noe med saken å gjøre eller?

Jeg blir snart gal her.... jeg mener..har prøvd ALT! får nesten lyst å skyte meg selv i nesa.....nesten i allefall.Like før e drar en angrerett på webshopen.

Lenke til kommentar

har samme problemet, får ikke opp bilde, så snakket litt med webshoppen der jeg kjøpte delene, de sa at biosen på hovedkortet var for gammel slik at den ikke kjent igjenn prosessoren siden den er ganske ny, de sa at hvis jeg fikk oppdatert biosen til siste versjon var de 95% sikker på at det ville løse problemet, så nå har jeg sendt inn delene slik at de får gjort for meg siden jeg ikke får gjort noe uten bilde.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke overklokket før men brukte AI booster og en Winchester 3500 og overklokket till 1475 Mhz med 11*225.Da kjørte den 3Dmark 2001 uten problemer.

Da jeg klokket den over 1475Mhz så funket maskinen i vanlig Windows mode men bootet da jeg prøvde å kjøre 3Dmark2001.Hvorfor klarer den ikke over 1475Mhz?

Jeg har kingston pc3200 hyperx DDR 1024 (KHX3200ULK2/1) som kjøres i dual og alle innnstillingene til ram står på auto i BIOS,noen som kan skrive ned hva slags innstillinget jeg kan skrive inn i BIOS istedet for auto,eventuelt hva slags volt innstillinger bør forandres?Under disse testene var cpu temp på bare litt over 40C.

Please,hvis meg dette med rammen i BIOS og volt settings. :dribble:

Lenke til kommentar
Man skal vel kunne komme inn i Bios uten ram installert, ikke sant?

Nope. Uten RAM får du ikke bilde engang.

Virker rart at du ikke får noe bilde. Ville lånt meg noe RAM av en kompis å testet med. Hjelper ikke det, står skjermkort for turen. Da må du skaffe deg ett annet å teste med. Eneste måten å finne feilen på er å begynne å feilsøke i en kant å jobbe som fremover.

Lenke til kommentar
Ting jeg har gjort:

Såtte rammen i de to blå portene.

Snudd det lille sli kortet slik at den står på singel

Plugget i begge strømkablene til HK(både 24 pins og sukkerbit)

plugget i ekstra strøm til skjermkort (den ved siden av rød diode)

Jeg har ikke satt inn den ved siden av den røde dioden,jeg måtte sette inn,prøvde det og da gikk en sikring så jeg måtte vente litt så bootet den igjen.

Jeg satt satte strøm i ATX12V øverst til venstre på hovedkortet.

Sto ikke din på singel som deafult når du fikk den,det gjorde min?

Lenke til kommentar
jeg har Kingston hyperX ultra low latency osv....de funker ikke hos meg...for å si d slik

Jeg kjører dønn stabilt med 2*512 HyperX ULK. Så det er ingen problemer med den ramen hos meg.

Nå har jeg ikke forsøkt å klokke enda, men regner med at heller ikke det byr på noen problemer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...