Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

La resten stå på auto. Er ikke sikkert RAM'en din takler det. Ikke så mange som gjør det faktisk. Prøv å sett den til cl.2 -3 -3 -5 1t istedet å se. Hvordan RAM er det du har?

 

Hvis dette går, så er det bare å la innstillingene stå sånn, å øke på HT å se hvor langt du kommer før det blir ustabilt. Prøve å feile er den beste metoden ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OCZ pc4200 (533mhz @ 2.5-4-4-7) 512mb x2 enhanced latency

 

OT; fikk brikke ram brikke nr 2 nå, logitech Ultra X, Razer Diamondback chameleon (som var mye penere en jeg trodde) og en Lion King Size (gjett hvor jeg handla:P)

 

Edit : de 4 nederste timingsene bare står på auto altså? teste nå

 

Edit 2 : 2-3-3-5-1 funka, litt nedur å ikke få 2-2-2-5-1 menmen, kan det hjelpe med mer V på minnet ?

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Har bestilt 3 pakker fra netshop siste måneden, (fikk stipend ETTER jeg fikk ny maskina :) ) og den ene var dropps, så de eksisterer. men lion er jo kjempe godt!

 

Der kom blåskjermen, jeg setter til bake til 2.5-4-4-7 og "synkron" klokking på 266 htt :hrm:

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Det går fint å bruke minne som er spesifisert til raskere hastigheter, men jeg får ikke kjøre 2-2-2-5-1 med mitt minne... så du bør vurdere å kjøpe pc3200, du trenger jo ikke overklokke minnet sånn sett, bedre med lave timings og cpu overklokk en cpu og ram overklokk med høye timings.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

hvoedkortet støtter mye raskere enn 3200-minne...mitt kjører på PC4600! ;)

 

min anbefaling er corsair 4400c25, samme minne som jeg har, bare testet på høyere hastigheter...men se side 32 i denne tråden for en liten diskusjon rundt emne...

 

om du ikke vil ha minne som klokker bra så er corsair value minnebrikker veldig gode for få kroner! ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er dette hovedkortet på klokking?

Er det mullig og ta ne 3000+ til 2,7osv? hav er høyseste fbs med andre ord

Jeg synes det klokker bra!

 

JimRamse har vært oppi 2.9...(riktinok ikke stabilt!) ;)

 

selv så stoppet jeg på 2.565 med boxed-kjøler...da var det helt stabilt!

 

Begrensingen på cpu-siden ligger vel på at det ikke klarer å gi høyere volt enn 1.6...men, du kommer nok langt med det!

Lenke til kommentar
hvoedkortet støtter mye raskere enn 3200-minne...mitt kjører på PC4600! ;)

 

min anbefaling er corsair 4400c25, samme minne som jeg har, bare testet på høyere hastigheter...men se side 32 i denne tråden for en liten diskusjon rundt emne...

 

om du ikke vil ha minne som klokker bra så er corsair value minnebrikker veldig gode for få kroner! ;)

Takk skal du ha, men jeg er nok ingen overklokker og mye av det som dere diskuterer om dette henger jeg dessverre ikke med på. Er bare ute etter en bra RAM brikke som er "god nok" for dette kortet. Har ellers XP3500 CPU og Powercolor XT800 Pro Viva PCI-E.

Lenke til kommentar
om ikke du har tenkt å klokke så er corsair value tingen...

 

...om du vil prøve deg med litt klokking og har råd til å bruke en tusing extra så er corsair 4400c25 min anbefaling...(det er mye ytelse å hente ved litt "enkel" klokking)

 

;)

Er det denne du mener; Corsair Value Select DDR400 1024 MB? Litt klokking høres spennende ut, men det dere diskuterer her er vel mer for viderekommende :blush:

Lenke til kommentar

Fikk svar av Asus igjen idag. Virker som de ikke vil forske mer på hvorfor kortet ikke vil ha høye minnehastigheter på 1t. De mente at det kunne være andre deler i oppsettet mitt som ikke holdt mål, selv om jeg sa at jeg hadde mye høyere minnehastigheter på NF3 kortet mitt. Ja, nå har jeg prøvd ihvertfall. Får se hva jeg gjør. Er egentlig fornøyd med kortet utenom , så har lite lyst til å bytte.

Lenke til kommentar
Fikk svar av Asus igjen idag. Virker som de ikke vil forske mer på hvorfor kortet ikke vil ha høye minnehastigheter på 1t. De mente at det kunne være andre deler i oppsettet mitt som ikke holdt mål, selv om jeg sa at jeg hadde mye høyere minnehastigheter på NF3 kortet mitt. Ja, nå har jeg prøvd ihvertfall. Får se hva jeg gjør. Er egentlig fornøyd med kortet utenom , så har lite lyst til å bytte.

Enig med deg JimRamse. Er veldig fornøyd med kortet sånn generelt, det som trekker ned er det an ikkje kan kjøre høg fsb med t1 og den forbanna chipsett vifta. Skal fjerne vifta snart regne eg med.

Trodde cool and quiet skulle få den chipsett vifta til å gå saktere men den går 24/7 på 8800RPM! Som bråker noe inn i helv@!

Noen tips til å få den på lavere RPM uten å måtte fysisk modde ?

Lenke til kommentar

Kom nettopp på at eg har noe vifte styring som fulgte med en AeroJet 7 CPU vifte. Kan modde litt på den, tror det skal funke.

 

Ka temp har du på HK JimRamse ?

Kjøre nå på stock sjøl, ska venta te eg får vannkjøling før eg sette igang med skikkelig overklokking, men eg klare 295x9 på boxed vifte så eg tror eg ska klare 2,7-2,8GHz på CPU'en. Temp på stock e 32 på CPU og 31 på HK hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...