Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har någen spørsmål angående Asus-a8n-sli-deluxe hovedkorte.

 

jeg fikk netopp dette i posten sammen kingston ddr2 minne og pcie skjermkort. men någe funker ikke, så i dag skal jeg teste ut og se ka det er.

 

Men lurer på om jeg kan bruke vanlig ddr til dette hovedkorte og om det går med agp skjermkort. og isåfall kor skal dette stå henn på hovedkorte. vett dette er litt n00b spørsmål. men viss jeg kødder någe til så muster jeg garantien, og det vil jeg ikke :)

Lenke til kommentar

eg har bestilt ferdig pakke, så alt jeg har stemmer, men dataen var ødelagt da jeg fikk den. så istede for å sende tilbake hele så ville jeg teste ut med ny ram og skjemkort og se om det bare er ein av de delene som er ødelagt. for da kan jeg bare sende tilbake den delen.

 

men har ikke asus a8n-sli-deluxe ein agp port da? og bare for å være heilt sikker, bruker den vanlig ddr ram? var det jeg som sa feil da jeg sa dd2 ?

Lenke til kommentar
eg har bestilt ferdig pakke, så alt jeg har stemmer, men dataen var ødelagt da jeg fikk den. så istede for å sende tilbake hele så ville jeg teste ut med ny ram og skjemkort og se om det bare er ein av de delene som er ødelagt. for da kan jeg bare sende tilbake den delen.

 

men har ikke asus a8n-sli-deluxe ein agp port da? og bare for å være heilt sikker, bruker den vanlig ddr ram? var det jeg som sa feil da jeg sa dd2 ?

den har IKKE agp port, den har 2stk pci-express

ddr2 burker bare intel tror jeg, du har hvertfall ikke behov for det(kan bruke det?) på A8N

Lenke til kommentar
Min CPU får "kostant" 1.65-1.7v ifølge CPU-Z, hmm rart

Nyeste CPU-Z? Hva viser BIOS'en din, å hva har du justert den inn til?

Jepp, nyeste CPU-Z, og BIOS, la meg uploade bilde:)

Takker å bukker. Ikke rart du får mer volt en oss med Winnie'er. Du har Newcastle. Med de får men ca 0.1v mer. Altså får vi snaue 1.6v å du snaue 1.7v. Winnie'ene har lavere default volt, så det er hvis det som gjøre det. Etter det Asus har sagt, så kommer de ikke til å gi mulighet for å gi Winnie'ene mer volt en 1.6v.

Aha:)

I stand Corrected !

Lenke til kommentar
Jeg har nesten samme problem, men jeg har problemer med at cpu'en får en spenning på 1,4V+/- helt opp til hakket før 1,475V, fom. 1,475 får cpu'en 1,5V+

Hmm, merkelig :hmm: Hvilken strømforsyning har du? Jeg har en 400w Fortron/Source (24pin). Den skal gå helt fint på mitt oppsett (3500+ og et 6600GT), så jeg tror ikke den er grunnen.

Lenke til kommentar
Jeg har nesten samme problem, men jeg har problemer med at cpu'en får en spenning på 1,4V+/- helt opp til hakket før 1,475V, fom. 1,475 får cpu'en 1,5V+

Hmm, merkelig :hmm: Hvilken strømforsyning har du? Jeg har en 400w Fortron/Source (24pin). Den skal gå helt fint på mitt oppsett (3500+ og et 6600GT), så jeg tror ikke den er grunnen.

Jeg har Hiper Type-R 480Watt.

 

Kan dette la seg løse med en ny bios?

Lenke til kommentar

De fleste klare vell det, men det kommer an på om minnet ditt klarer å kjøre dette på greie timings og om du har 1t eller 2t ? Ingen her som har greid å kjøre 1t på så høy fsb. Sjøl ligge eg ein plass mellom 240-250 om tar på 1t.

Tar eg på 2t så har eg klart 310. Men da var ikkje minne helt me, kjørte på 3-4-4-8 tror eg.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...