Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde 3-4-4-8 (2T) timeings, tom 3-4-4-11 (2T) uten lykke, ikke engang på 260mhz.. hmm, varme er heller ikke noe problem, har vannkjøling på systemet :)

 

Det ville jo vært usansynlig dårlig om CPUen ikke clocker mer enn 2.64ghz stabilt med vannkjøling og bra ram :)

Du kommer ikke noe lengre med vannkjøling enn med en god luftkjøler. Jeg tjente ihvertfall ingenting i MHz med vann fremfor luft. Det er veldig få Winnie'er som vil noe mer enn 2.6 -> 2.7 GHz. De du ser som er lengre, har som regel kompressor kjøling, eller så er det bare ett screenshot som viser max OC. Mitt bilde på 2.9GHz er bare for show. Er ikke stabil nok til noe som helst der. Min CPU går til 2.8GHz stabilt, men jeg har hatt griseflaks med min. Er ikke mange jeg ser som har så god OC med de. Mulig du klarer å tyne litt til ut av CPU din, men du skal ikke se bort ifra at 2.64GHz er max den vil. Det du kan gjøre for å finne det ut er å sette RAM devideren til 200, for å utelukke at det er RAM som stopper det. A8N-SLI kortene er ikke glade i høy MHz på RAM'en. Min RAM som gikk 550MHz glatt på K8N-Neo2 vil ikke engang 480MHz på dette HK. Håper en fremtidig bios fixer dette.

Lenke til kommentar
JimRamse har du samme problem med volt på CPU eller er det bare oss som har 3500+ som har dette problemet ?

Hvilket problem tenkte du på? At A8N-SLI ikke vil gi mer enn 1.585v. Det er sånn på alle Winnie'er på dette HK dessverre. Min øker til 1.6v under load. Kjører 1.6v i bios, å det hjelper meg ingenting å øke mer.

Lenke til kommentar

Jeg monterer saker og ting nå, og lurer på en ting her...

 

Hvordan vet man hvilken vei man skal sette kontaktene som kommer fra LEDs og knapper i fronten (altså, HD-aktivitet, powerknapp, reset osv. osv.). Disse passer begge veier, og det er ingen indikasjon noe sted på hvilken vei de skal sitte...

 

Om det hjelper noe, så har jeg et Lian Li-kabinett (de har vel samme fargen på ledningene i front regner jeg med, om ikke alle gjør det..)

 

Installasjonen ellers har for øvrig gått smertefritt, men mangler skjermkort - ser også at status på XFX 6800GT-kortene har blitt flytta til 2. feb istedenfor 25. jan på komplett... herlig altså...

 

Noen som vet om andre steder som selger PCI-E 6800GT-kort?

 

En ting til... det fulgte ikke med noen intern lydkabel (fra HK til CD-ROM)... synes jeg var merkelig egentlig. Fulgte da med en overflod av kabler ellers :hmm:

Lenke til kommentar
Hvilket problem tenkte du på? At A8N-SLI ikke vil gi mer enn 1.585v. Det er sånn på alle Winnie'er på dette HK dessverre. Min øker til 1.6v under load. Kjører 1.6v i bios, å det hjelper meg ingenting å øke mer.

Så dette er et problem som ikkje en BIOS oppdatering kan fikse ?

Er det mulig å fikse fsb "problemet" slik at en kan kjøre på høg fsb på 1t ved bios oppdatering?

Hvis ASUS ikkje kan fikse dette, så må eg vurdera nytt HK.

Lenke til kommentar
Min CPU får "kostant" 1.65-1.7v ifølge CPU-Z, hmm rart

Nyeste CPU-Z? Hva viser BIOS'en din, å hva har du justert den inn til?

Jepp, nyeste CPU-Z, og BIOS, la meg uploade bilde:)

Takker å bukker. Ikke rart du får mer volt en oss med Winnie'er. Du har Newcastle. Med de får men ca 0.1v mer. Altså får vi snaue 1.6v å du snaue 1.7v. Winnie'ene har lavere default volt, så det er hvis det som gjøre det. Etter det Asus har sagt, så kommer de ikke til å gi mulighet for å gi Winnie'ene mer volt en 1.6v.

Lenke til kommentar
Hvordan vet man hvilken vei man skal sette kontaktene som kommer fra LEDs og knapper i fronten (altså, HD-aktivitet, powerknapp, reset osv. osv.). Disse passer begge veier, og det er ingen indikasjon noe sted på hvilken vei de skal sitte...

Power og reset kan ikke settes feil vei, det er samme hvilken. HDD og power led lyser ikke hvis du setter i feil vei, men skaper ikke noe annen trøbbel. Hvis du ser at det ikke lyser, så snur du bare kontaktene. :whistle:

Lenke til kommentar

Hehe, regna for så vidt med at det ikke kom til å forekomme noen eksplosjoner eller noe, men det er jo greit å være sikker :p

 

Har forresten et lite problem (eller, det er vel egentlig ikke noe problem, det er bare irriterende), strømforsyninga er så "lang" at den nesten krasjer med vifta på toppen av kabinettet (i "taket"). Derfor mister jeg tilgang til de to øverste poweruttakene (to 4pins (ikke molex, lederne ligger i en firkant, ikke i lengden) som heter "PCI-ekspress"-uttak eller noe slik...). Teit av OCZ å ikke sette uttakene nederst på PSU. Slik som det er nå har jo uttakene så langt opp på supplyet som mulig, med masse plass i bredden og under de nederste uttakene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...