Spirre Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 har et A8N sli Premium hk i filservern min. skal bytte psu nå snart. bare lurte på om molex kontakten på HK er nødvendig når man ikke kjører sli og i tillegg har et x300se kort. jeg spør fordi plasseringa av den kontakten på HK er ganske kjip og vil mest sannsynlig skape litt problemer med kabling, både lenge- og utseendemessig sett. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du vil klare deg helt fint uten molex'en Spirre. "P4" kontakten må du naturligvis ha, og fortrinnsvis en 24 pins hovedkontakt. Molex er jo bare for ekstra strøm til pci-e, sloten selv skal klare 75W, og X300 bruker ikke stort, og vil vel heller ikke belastes stort i en filserver. Så kjør på du. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 det var det jeg regna med, ville bare sjekke for sikkerhetsskyld. er av den oppfatning at dersom det er satt av plass til strøm så bør det kobles til strøm Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 He he ja Spirre, det er nok også første gang du ser meg "anbefale" noen å utelate den kontakten. Men akkurat til den typen oppsett er problemer grunnet lav/ustabil spenning til grafikkort, pga for lite samlet tversnitt på strømtilførselen, rimelig usannsynelig vil jeg påstå. Alt til sin bruk Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Noen som vet hvilke chipset drivere jeg bør laste ned for mitt premium kort? Har Windows XP 32 bit. Er så mange å velge mellom på asus sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 gå for de offisielle fra nvidia du. med mindre asus har noen sære regler på sånt. de er sannsynligvis nyere også. tror det er 6.86 eller no. Lenke til kommentar
Kongmarius Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Har litt problemer jeg, har nettopp oppgradert pcen til a8n-sli premium, power color x850 pro (skjermkort) og restartet winxp pro (fjerna alt og innstallerte). så kommer problemet/ene, jeg kommer meg ikke inn på internett for å laste ned drivere, og jeg finner ikke nettverksdrivere til hovedkortet mitt, sånn at jeg får kommet meg inn på internett (Bruker en annen pc for å finne driverne på). h3lp pl0x? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 @Kongmarius, Da trenger du bare en minnepinne eller liknende så du får installert det du laster ned på den maskinen du er på nå. Last ned Nforce 4 chipsetdriver fra Nvidia drivers, og installere denne. Da vil Nvidia GB LAN kortet fungere slik at du kommer deg på nett. (Den heter nForce 4 series - nForce 4 SLI- AMD) Den andre nettverkskontrolleren er Marvell Yokon, og den kan du laste ned driver til her Marvell drivers Lenke til kommentar
Kongmarius Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Har fått lastet ned nforce driverene, men får ikke installert disse fordi softwaren krever at jeg har DirectX 9, har fått lastet ned denne også, men den må valideres, og så lenge jeg ikke får kommet på nett får jeg ikke denne valideringen. Jeg kan validere via denne pcen, men da vil den jo valideres for en annen lisens enn den jeg har installert på min pc. er det noen vei utenom dette? er det nok å legge inn bare nettverksdriveren fra Marvell for dette? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 har du installert service pack 2? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Høres vel ut som Spirre nevner, at du bruker en gammel Windowsplate hvis DX9 er et et problem ved installasjon av nForce driver. Men da kan du heller installere Marwvell driveren, slik at du får maskinen på nett. Jeg husker ikke hvilken av kontaktene bakpå som er henholdsvis Nvidia GB LAN, og Marvell GB LAN, men installere driveren og test nettverkskabel i hver av de to, så finner du fort ut det. Får aldri helt dreisen på å linke direkte til riktig driver hos Marvell, men hvis linken i mitt forrige innlegg ikke gir relevante resultater kan du bla deg tilbake til drivers, og velge: Product Category - PC connectivity Product Family - Yukon Driver Version - "blank" Your Platform (Type and Version) - Win XP Og laste ned feks denne: W2000/ XP/2003/Vista x86 & x64 Multi-Language Installer (32-bit and 64-bit) for Yukon Devices Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei! Hovedkortet vil ikke se/finne harddiskene mine.. Det vil si at den finner satadisk 1 men ikke når jeg sitter inn satadisk 2. Er det noen som har en anelse på hva dette kan være? Jeg har prøvd alle 4 sata portene uten hell. Disken er ikke defekt. Kan det være noen raid innstillinger i BIOS?? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har et lite problem når det kommer til BIOS-oppdatering på A8n32 SLI Deluxe. Når jeg flasher til BIOS versjon 1303 starter ikke maskinen opp med mindre jeg velger at den skal boote fra HDD (F8 under oppstart). Jeg vil gjerne gå tilbake til fabrikkoppsettet, men vet ikke hvordan dette gjøres. Any help would be hot. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 å gjennomprette fabrikk instillnger kan gjøres på flere måter. de vanligste er å enten resete bios via en jumper på hk, vanligvis plassert rett ved batteriet. alternativt kan batteriet taes ut. husk å koble fra strømkabelen om du velger en av disse metodene. en annen måte er å gå inn i bios via DEL knappen og velge load optimized defaults. reboot og gå så inn bios igjen for å endre på eventuelle innstillinger du hadde fra før. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nå har jeg ikke lest gjennom alt her. Men har en diskusjon med min far. som har kjøpt Delux korte av meg og vil nå oppgradere. Jeg mener at det støtter AMD Athlon 64 X2. Socket AM2? Men han er fast bestemt på at det ikke gjør det. Så?`støtter det det? og hvis ikke hvor kan han kjøpe den beste prossesoren som passer? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Uff da Starcraft_RULES, noen ganger vet nok pappa best... S939 og AM2 går IKKE om hverandre. De ser ved første øyekast like ut, men det er laget fysiske hindringer for å feilaktig sette en AM2 i en S939 sokkel. AM2 bruker DDR2 minne, mens A8N (og S939) støtter kun DDR minne. Ytelsesmessig er det ikke noe å gråte for, forskjellen er liten. Jeg har ikke fulgt med på hvor man best kjøper S939 cpu'er nå, og utvalget er tynnet ut. Men det finner du vel best gjennom prisguiden, eller evnt et spørsmål i Prosessorkategorien på forumet. Han kan sette inn Opteron Dualcore S939, eller X2 Dualcore S939, men ikke noe annet. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 hehe, ja pappa har jo levd lengst. Selv om de unge stadig tar innpå.. Takk for svar Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Skjedde noe merkelig hos meg her i dag. Installerte Habu-drivere (fikset meg en Habu), oppdaterer firmware på musa. Restarter, alt fungerer flott. Litt lengre utpå kvelden finner jeg ut at jeg skal prøve det andre sidepanelet som følger med musa, jeg slår av PC-en, bytter ut sidepanelet, og slår på igjen, og bootsector er plutselig borte. Javel, jeg går i BIOS, sjekker der, og der står feil disk først. Bytter om, og alt er finfint. Kan noen forklare meg hvordan det kan ha skjedd? BIOS bare forandrer seg selv? Det er selvfølgelig ikke pga. sidepanelet på musa. Begynner å bli nervøs for at PC-en ikke er helt stabil. Må nesten legge til at det ikke har vært noe problemer med PC-en siden jeg satte den sammen i 2004/2005. I tillegg la jeg merke til at M-audio-kortet mitt (via FW) blinker raskere enn det bruker ved oppstart. Har enda ikke funnet ut hva det betyr, men jeg liker ikke at power-knappen ikke lyser som den har brukt å gjort. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Kan være et lite malware som har endret på noe? Det har til tider skjedd hos meg.. Vel å merke før jeg gikk til anskaffelse av Kaspersky AV, den tar "alt" Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 PC-en min inneholder pent lite malware, og dessuten skal det vel mye til om noe forandrer på BIOS slik helt uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå