Nator Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har oppdatert til BIOS 1805, men dette har neppe mye å si for deg. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg kjører fint og stabilt med 4 gig ram Vurderer å gå tilbake til Abit kortet mitt... Savner VIRKELIG muligheten for chipset volt... Ingen som vet om en bios som støtter det? Vet man kan flashe til premium bios, problemet er at det funker heller dårlig da PC-en ikke godtar oppgraderingen... Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det noe å hente på å klokke chipset?(Nb) Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Trenger mer chipset volt for å benche 3ghz med cpu'n.... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg kjører fint og stabilt med 4 gig ram Vurderer å gå tilbake til Abit kortet mitt... Savner VIRKELIG muligheten for chipset volt... Ingen som vet om en bios som støtter det? Vet man kan flashe til premium bios, problemet er at det funker heller dårlig da PC-en ikke godtar oppgraderingen... Vi prøvde vel det tidligere Det må gjøres med AWDflash i dos, ikke i windows. Uansett så åpnet det bare for en mikroskopisk økning av chipsett volt, så det var ikke noe å hente på det. (mener å huske at det åpnet opp to valg, 1,2v som standard, og 1,25v som det andre alternativet..) Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Prøvde Dos flashing, fulgte guiden din Men ett eller annet funka ikke... Kan ha vært jeg som gjorde noe feil, men 0,05 volt er bedre enn ingenting Men samma det, overlever vel med 2,7 stabilt... Endret 9. oktober 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Si at man rent hypotetisk sett har mistet firewire-ekspansjons-dingsen. Finnes det muligheter for å skaffe seg en ny en et sted? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det er ingen som har den minste anelse? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ok, forrige problem løst Har dette kortet (A8N-SLI Premium) et FireWire 400 eller 800 interface (dvs. er det 1394a eller 1394b)? Og om noen vet det, er det mye lydutstyr som faktisk går på 800, eller er det i det store og det hele mest tilknyttet video? Jeg begynner å lure litt når selv Apple kjører 400 på MacBook-ene sine (på Pro har de jo 800, så jeg begynner å se antydningene til enda et særdeles kunstig prisskille (Apple har jo så mange av de fra før av, hehe), er ikke så mye som skiller en MacBook fra en MacBook Pro annet enn grafikk-kortet og FireWire-porten, for å si det slik). Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Deluxe har i alle fall 1394a CAT-scan. Vil tro dette er likt på Premium også. Bruksområdene tør jeg ikke mene noe om, men ser at det er 1394a på mine nyeste P35 kort fra Asus også (P5K Deluxe) så virker som det er dette det går i på midrange hk fortsatt. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ja, jeg fikk en mistanke om at 6-pins FW400 (1394a) er standarden på det meste av utstyr fortsatt. I alle fall lyd. Jeg tipper man ikke trenger FW800 før man går over på profesjonelt utstyr (dvs. veldig mange enheter som sender veldig mye høykvalitetslyd samtidig), men jeg er litt usikker. Siden nye MacBooker også kun har 1394a, så synes jeg det ville vært rart om ikke det meste av utstyr ikke skal fungere fint med 1394a. Det kan umulig koste mye mer for en b-kontroller over en a-kontroller fire år etter lanseringen av b. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg har innstalert en Zalman passiv-kjøler på southbridge'n på mitt A8N-SLI Deluxe kort, og får derfor ikke plass til et skjermkort med dual-slot kjøler. Hvis jeg setter skjermkortet i den andre PCI-Express slotten, vil jeg da bare få PCI-Express x8 båndbredde? Jeg har forstått det slik at det er 2x PCI-E x16 slotter som blir til 2x PCI-E x8 hvis du aktiverer SLI. Altså, at det ikke har noe å si hvor du setter skjermkortet så lenge det bare er ett skjermkort. Håper noen har en bra forklaring på dette.. ~ Mvh Nautique Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kjørte selv med kortet i den andre slotten en stund, merket ikke en eneste FPS i forksjell, regner med jeg hadde gjort det hvis det hadde blitt redusert X8, bare husk å bytte master i bios.... Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ok, tusen takk for svar ; D Får bare teste ut, eller bare kjøpe 8800GT Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ok, tusen takk for svar ; D Får bare teste ut, eller bare kjøpe 8800GT Jeg har også kjørt mitt 7900 gto på x8 sporet på det hk av samme grunn som deg, uten tap av ytelse, båndbredden er vel fortsatt nok med mindre du kjører skjermkort med mye minne, høyeste oppløsning (1920*1280) og full pupp med aa/af. Husker ikke hvordan man regnet det ut, men det kan helt sikkert finnes med hjelp av google etc. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Forkjellen er vel minimal, men jeg er kresen Fikk en ide, hvis noen har lyst til å være så snill, og sette skjermkortet sitt iden andre PCI-E slotten, og ta et screenshot fra GPU-Z. Der viser de nemlig om det er PCI-E x16 eller x8 : D Endret 26. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 du kan vel gjøre det selv, siden det er du som vurderer å kjøre det slik, med mindre jeg har misforstått da Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Åh, glemte å si det. Har ikke BIOS på hovedkortet mitt, derfor kan jeg ikke kan skjekke.. Den er på vei fra badflash.com :!: Endret 26. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Uff, da har jeg fått den nye BIOS'en min, men skjermen slår fortsatt ikke inn : S Sitter å ser på et brukt A8N-SLI Premium. Orker ikke mer feilsøking nå.. Hvis ingen i denne tråden har opplevd omtrent det samme og har en løsning..? ~ Nautique Endret 27. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Byttet tilbake til Asrock kortet nå, PC-en funker helfett nå, så tror jeg erklærer hovedkortet dødt : S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå