pcp160 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ja du burde i det minste kjenne på transistorene under ribba dersom du fjerner den, fortrinnsvis mens du kjører Prime eller liknende stresstest, så du vet at det ikke blir for varmt. En annen mulighet er jo selvfølgelig bare å klippe heatpipen, og la ribben stå, men det blir jo i så fall et ikke reversibelt valg... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ikke så dumt å la ribba stå, bare la vifta som står oppå være der. Da blir ihvertfall den kald nok... Men er det ikke en for for væske i heatpipen? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jo det er vel oftes en væske i en sånn heatpipe, og jeg er ikke sikker på hva det er. Har hørt at vann, eller sprit av noe slag brukes, metanol feks. Men er ikke sikker. Det bør sikkert ikke drikkes... Men om du vil prøve dette, og vil finne ut hva som er inni kan du jo google litt. Er rimelig sikker på at det er mer enn en som har kuttet den pipen på A8N. Jeg har sett noen slike erfaringer fra andre hk i alle fall, feks på XS forum er det alltids noen som har latt nyskjerrigheten ta overhånd for å finne sannheten om heatpipen. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Får google litt, hvis det går helt greit å kutte den uteå ta av kjøleren så blir det vannkjølt chipset Men til sak nummer 2. Angående bios flashing, noen som vet hvordan jeg får Premium bios på deluxe hovedkortet? Trenger chipset volt.... Lenke til kommentar
Ludo_ Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei igjen! Lenge siden jeg var her sist. Jeg har noen spørsmål jeg skulle gjerne has svart på. Nå etter et par måneder med god bruk av hovedkortet mitt så har jeg begynt å knitrelyde i headsett og høytallere? Vet dere hvorfor? Jeg har skiftet headset to ganger nå og jeg skønner ikke hva som kan være galt. Også så har musen min drevet å disconnecte seg så connecte tilbake, og av og til hakker i spill. Den har aldri vært slik før? Jeg tror neppe det er hardware fordi jeg har prøvd tre forskjellige muser. Jeg tenkte kanskje på å skaffe et lydkort - men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med musen - takk! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Derfor det er innenfor reklamasjonsretten, kan du jo sende en mail til de du kjøpte det fra og eventuelt få et nytt hovedkort om de ikke kan hjelpe det på en annen måte? Goscinny Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Lyden har en tendens til å knase... Men musen, min mus klikker ofte i oppstart så jeg må dra ut og inn pluggen etter oppstart, samme hos deg? Eller under bruk? Lenke til kommentar
Sanken Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Hei Lurer om dere her kan hjelpe meg med et problem. Jeg har bygget en maskin til en kompis av meg for en stund tilbake med følgende specs: AN8 SLI hovedkort. AMD X2 4200 CPU Nvidia 7950 GT GPU 2x 512 brikker. Tror det var crucial. Problemet er: Kompisen min satt og spilte bioshock. Så låste seg maskinen. Han prøvde så å slå den helt av med "svenske" knappen. Prøvde så og slå den på igjen. Ingen reaksjon. Jeg har prøvd følgende: Reset CMOS. Tatt ut en og en minne brikke for å se om det var grunnen, Prøvde å frakoble alt av disker og cd rom. Tok ut til og med GPU'n. Uansett hva jeg gjør kommer den ikke videre en å gi strøm til hovedkortet. Gir kode 9.0. Altså "Bios tar over". Prøvde til og med å ta ut GPU'n og begge minnebrikkene. Da skal jo egentlig maskinen ulle some ett helvete. ingenting. Bare kode 9.0 All hjelp velkommen. Endret 18. september 2007 av Sanken Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 jeg tipper på dødt hk eller psu. mest sansynli det første, da død psu aldri gir noen form for reaksjon Lenke til kommentar
Ludo_ Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Lyden har en tendens til å knase...Men musen, min mus klikker ofte i oppstart så jeg må dra ut og inn pluggen etter oppstart, samme hos deg? Eller under bruk? 9524151[/snapback] Under bruk, helst under spilling etc. Det er verre at i DoD så har musen en tendens te å hekte seg fast i tekstur kanter etc.. jeg kan ikke skjønne hvordan det kan gå an jeg. Det er som å spille med en aimbot som aimer mot veggen. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men fortsatt nysgjerrig på dette med Bios... Har hørt om muligheter for premium bios... Noe som hadde vært prima siden Chipset volten stopper meg fra å nå 3ghz (X2 4200+) Og det med heatpipen, fant ikke noe info så får se hva jeg gjør etter at jeg har mottat chipset blokkene... Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Sliter med att jeg ikke får boot med 4 ram brikker https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=838672&hl= på dette kortet. Selv med 2T og "defaults" på biosen. Biosen klokker ned til pc133 og finner kun ca3gb i bios. Noen forslag på bios instillinger? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Trenger hjelp raskt! Har SE-utgaven av hovedkortet. Har nå kjøpt meg Blue Orb II og skal montere den. Det er to forskjellige monteringsanvisninger. En for plastikbakplate, og en med metallplate. Hvilken er for mitt hovedkort? Jeg vil helst slippe å ta det ut av kabinettet ... ENDRET: Jeg skal vel følge AM2-installasjonsveiledningen? Isåfall er spørsmålet mitt over ikke noe å tenke på Goscinny Endret 29. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Nei dette kortet er 939. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg er klar over det Tingen er bare den at det ikke er noen installasjonsveiledning for 939, men det står klart og tydelig at kjøleren støtter AMD Athlon 64 X2 (Socket 939, AM2). Derfor antar jeg at jeg skal se på monteringsanvisningen for AM2 (som vel er etterfølgeren til 939)? Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Fant ut at jeg må bruke K8-installasjonsveiledningen Pez Goscinny Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Sliter med att jeg ikke får boot med 4 ram brikker https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=838672&hl= på dette kortet. Selv med 2T og "defaults" på biosen. Biosen klokker ned til pc133 og finner kun ca3gb i bios. Noen forslag på bios instillinger? 9599341[/snapback] Bios "ser" vel bare 3gb hvis du kjører XP x32. Har du satt minnet til 333mhz (166) i bios og spenninga manuelt til 2.65v-2.7v? Du kan også prøve 2.5-3-2-6 2Thvis du har trøbbel med 2-3-2-6 2T Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Kjører vista 64bits. edit: PC-en brå nekter å boote med alle brikkene, uansett bios settings. Det går fint med 3gb men med 4gb får jeg ikke boot. Noen forslag? Endret 2. oktober 2007 av Biomec Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 MIN PC: Operton 185 2,6 Ghz Socet939 m/ThermaltakeBlueOrb2(fsb220/2,8Ghz) Asus A8N32-SLI Deluxe 4x OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 (2-3-2-5) 400Mhz E.L. 3x Samsung 500Gb RAID5 POV 8800GTS EXO Edition 320MB(575/1800 Mhz) Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Antec Performance One P182 m/Corsair 620 Watt Dell 20" UltraSharp 2005 OS,Vista Home Premium 64bit. Har også problemer med 4gb ram aktivert,systemet opptrer ustabilt og tregt. Det fugerer utmerket når "bare" 3gb er aktivert. Kjører RAM på 2,7v og 400mhz. Lurer på om det må en BIOS oppdatering til for at det skal fungere ordentelig.Har ikke prøvd Beta Version 1405. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) kjører BIOS 1405. Frusterende. Men skader ikke uansett å oppgradere. Endret 6. oktober 2007 av Biomec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå