Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

LOL.. må være blind, eg tok på goop uten å legga merke til nummeret.

står:

ADA3500DIK4BI

CBBFD 0437WPGW

1088544J40100

Kan se ut ifra dette at den er lagt i uke 37 ifjor. Var det ikkje noe som snakte om at de cpu'ene som var produsert der da, var det noe galt med?

Jeg har også uke 37. Har kjørt Prime95 stabilt i 9 timer uten noe feil :) -uklokket vel og merke.

Men jeg har hatt store problemer med blåskjermer. Har fått masse BSOD med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Tror det kan være minnet mitt som tukler det til. Når jeg setter opp timings til 2.5-3-3, så ser det ut til å gå bra, men de (Corsair 3200XL) skal jo klare 2-2-2 fint :ermm: Noen andre som opplever ustabilitet på A8N-SLI med 3200XL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også uke 37. Har kjørt Prime95 stabilt i 9 timer uten noe feil :) -uklokket vel og merke.

Men jeg har hatt store problemer med blåskjermer. Har fått masse BSOD med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Tror det kan være minnet mitt som tukler det til. Når jeg setter opp timings til 2.5-3-3, så ser det ut til å gå bra, men de (Corsair 3200XL) skal jo klare 2-2-2 fint :ermm: Noen andre som opplever ustabilitet på A8N-SLI med 3200XL?

Hmm...jeg har 3200XLPRO (Samme brikke, men med leds). Har kjørt prime95 eller memtest hver eneste natt i en uke uten en feil enda. Kjører minnet nå på 2.5,3,3,[email protected], det funket glitrende med 2,2,2,5@stock også!

Har du prøvd memtest? Om den feiler i memtest@stock, så er det vel grunn nok til å sende brikken tilbake...

Lenke til kommentar
Hmm...jeg har 3200XLPRO (Samme brikke, men med leds). Har kjørt prime95 eller memtest hver eneste natt i en uke uten en feil enda. Kjører minnet nå på 2.5,3,3,[email protected], det funket glitrende med 2,2,2,5@stock også!

Har du prøvd memtest? Om den feiler i memtest@stock, så er det vel grunn nok til å sende brikken tilbake...

Har kjørt memtest i en time (4 passes) uten feil... er kanskje ikke så lenge men.

Lenke til kommentar

Okey, da var dagen kommet.

Jeg fikk min

3200+ OEM winchester cpu

6600GT skjermkort

Asus A8N-SLI-DELUXE hovedkort

Kinston 1024 ram

Dette skulle netshop sette sammen og teste for meg. Men da jeg skrur på dataen gjemme kommer først et hyl, så litt etter følt av tre pip etter hverandre. Jeg åpner karbinette og ser at den eine ram porten står åpen og at rammen også er plasert i ram port 1 og 3.

Någen så vett om dette kan være problemet eller ka andre type probleme det kan være? Ser ut som alt starter. alt av vifter går, det lyser på hovedkorte men jeg får ingenting fram på skjermen. etter de pipa fortsetter alt og gå men ingenting kommer på skjermen. den er helt svart.

viss jeg begynner å flytte på ting og teste, kan da netshop si at det er min feil ?

Lenke til kommentar
Mitt MSI 6600GT lå på ville 80 grader @stock...og det samme etter overklokking...

...etter at jeg skiftet kjølepasta kom det ned i 70...

men, har du klokket 2D-hastigheten?!?

Hmm japp. Så det var en 200 differanse mellom dem så tok den opp til 330, også 530 på 3d og 1200 på minne. skulle jeg ikke klokka 2d?

Lenke til kommentar
Headset/høytalere i utgangen på det integrerte lydkortet. Du skal få beskjed om hva som er galt da tror jeg.

funka ikke. kommer ingen stemme. først piper den lenge så venter den ca 4-5 sec. så kommer tror jeg det er 4 raske pip etter hverandre. så er alt svart. men maskinen går.

Lenke til kommentar
Hmm japp. Så det var en 200 differanse mellom dem så tok den opp til 330, også 530 på 3d og 1200 på minne. skulle jeg ikke klokka 2d?

Ser ingen grunn til det...du har vel ikke behov for en kraftigere kort når du sitter i windows..?

hehe det jeg klarte lese meg til og :D Men takker :D Ligger bare rundt 50 på load så ser om jeg kan gå litt høyere :D

Lenke til kommentar

Hmm... Har satte sammen ei maskin basert på Asuskortet, POV 6800 ultra, ocz 3200 platinum rv2, 3200 winchester. Brukte gammal hd.

Når eg starta maskina første gangen, kom eg så langt som til oppstart av windows, men då restarta maskina seg. Eg gjekk inni bios, forandra eit par ting der, sjekka at cpu temp var lav (under 30) osv. Kom fortsatt ikkje inn i windows. Var i bios ein tur til, hugsar ikkje kva eg gjorde, men no kjem eg ikkje forbi oppstartsbiletet av "asus sli deluxe" og kjem ikkje inn i bios.

Nokon som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...