Spirre Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 det er ikke alltid det funker å bare flytte jumper, så du kan jo prøve å nappe ut batteriet og la det stå uten strøm i noen timer. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har hatt mitt kort i 1-1,5 år nå. Jeg har svært sjeldent hatt problemer, men plutselig en dag når jeg hadde fiklet med noe annet inne i PC-en kunne jeg ikke slå på PC-en uten å restarte strømforsyningen. Jeg har levd med dette problemet i en lang, lang tid ved å ha PC-en på 24/7 eller i "standby" modus. Men nå skal jeg bytte til et nytt hovedkort, EPoX HEAI som en godhjertet fyr på forumet gir til meg, gratis. Skulle bare takke og si farvel til det gamle kortet. Forresten, jeg antar dette kortet (deluxe verisjonen) ikke støtter AM2 CPU-er, selv om de er i AM2 serien? F.eks denne prosessoren. https://www.psdata.no/ps.asp?it=129890&mlevel=240501 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har hatt mitt kort i 1-1,5 år nå. Jeg har svært sjeldent hatt problemer, men plutselig en dag når jeg hadde fiklet med noe annet inne i PC-en kunne jeg ikke slå på PC-en uten å restarte strømforsyningen. Jeg har levd med dette problemet i en lang, lang tid ved å ha PC-en på 24/7 eller i "standby" modus. Men nå skal jeg bytte til et nytt hovedkort, EPoX HEAI som en godhjertet fyr på forumet gir til meg, gratis. Skulle bare takke og si farvel til det gamle kortet. Forresten, jeg antar dette kortet (deluxe verisjonen) ikke støtter AM2 CPU-er, selv om de er i AM2 serien? F.eks denne prosessoren. https://www.psdata.no/ps.asp?it=129890&mlevel=240501 8337502[/snapback] 939 støtter ikke am2 nei Det er 2 forskjellige sokkler. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 det er ikke alltid det funker å bare flytte jumper, så du kan jo prøve å nappe ut batteriet og la det stå uten strøm i noen timer. 8336653[/snapback] Har latt den stå uten strøm i flere dager uten at det har hjulpet. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 da er det nok på tide å feilsøke de forskjellige komponentene. eventuelt gjøre som foreslått i signaturen min Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei, viften på mitt gammle A8N SLI deluxe er helt klikk.. så jeg må få kjøpt en ny en. Er det noen som kan anbefalle en? Helst for under 150kr. Denne bra? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Den er helt grei. 8372396[/snapback] har en slik selv på dette kortet. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 north-bridge kjøleren min bråker noe sinsykt nå og det stopper snart opp Går det greit å nappe den ut til jeg får kjøpt meg en ny kjøler? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 north-bridge kjøleren min bråker noe sinsykt nå og det stopper snart opp Går det greit å nappe den ut til jeg får kjøpt meg en ny kjøler? 8423968[/snapback] nei, da kan den bli for varm. Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hmmm. Jeg lurte egentlig litt på om det var noen som hadde erfaring med at pcen slo seg av med at north bridgen ble for varm vifta står nå her å durer, men har ikke skrudd seg av enda Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hmmm.Jeg lurte egentlig litt på om det var noen som hadde erfaring med at pcen slo seg av med at north bridgen ble for varm vifta står nå her å durer, men har ikke skrudd seg av enda 8424108[/snapback] Så vidt jeg vet finnes det ikke noe sikkerhetsfunksjon i NB chipen. Du vil kunne oppleve at pc restarter, henger, eller skrur seg av, men den kan like gjerne gå i stykker uten forvarsel så det er risiko å ikke ha viften i orden. Det er ingen eksakt vitenskap ved hvilken temperatur du vil få problemer, men viften er jo ikke der for ingenting Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja vel, da spør jeg heller om det er noen som har fått pcen sin ødelagt på den måten. Takk for svar Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Da har jeg kjøpt den her og montert den. Tempen ligger på 35-40 idle og max til 45 ved spilling, er dette bra og hva er temperaturen når det er veldig varmt på et hovedkort? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Da har jeg kjøpt den her og montert den.Tempen ligger på 35-40 idle og max til 45 ved spilling, er dette bra og hva er temperaturen når det er veldig varmt på et hovedkort? 8433720[/snapback] Har samme selv. Greie temperaturer. Leste du de ut ifra ''hovedkort temperatur'' i f.eks everest? Eller hvordan fant du ut det. Monterer du en støvsvak vifte mot den, blir det enda bedre - Gjort det selv Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Da har jeg kjøpt den her og montert den.Tempen ligger på 35-40 idle og max til 45 ved spilling, er dette bra og hva er temperaturen når det er veldig varmt på et hovedkort? 8433720[/snapback] Har samme selv. Greie temperaturer. Leste du de ut ifra ''hovedkort temperatur'' i f.eks everest? Eller hvordan fant du ut det. Monterer du en støvsvak vifte mot den, blir det enda bedre - Gjort det selv 8434078[/snapback] Everst fant jeg det ut med, ligger på 37 grader nå stabilt med sidevindu luket. Eneste minuset jeg har med denne kjøleren er at man ikke har plass til 2 skjermkort fordi den blokkerer og det var såvidt plass til 6800GS. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 ser da ut som om det skal gå fint med et kort til der. zalmanen stopper føre det andre pci-e sporet begynner. og de fleste kort bygger ikke oppover. og så kan du kutte av den nederste rekka med pinner, da får du i alle fall plass. men det kan bli trangt med et større kort øverst da. ikke umulig du må modde kjøleren oppe også Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 ser da ut som om det skal gå fint med et kort til der. zalmanen stopper føre det andre pci-e sporet begynner. og de fleste kort bygger ikke oppover. og så kan du kutte av den nederste rekka med pinner, da får du i alle fall plass. men det kan bli trangt med et større kort øverst da. ikke umulig du må modde kjøleren oppe også 8434617[/snapback] Som spirre sier, så går det nok fint. En kompis hadde samme HK, 2 x 6800 kort i sli- med en vf700 vifte på hver av korta, det gikk akkurat. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Husk også at man kan montenre zalman ribben 90 grader "feil" vei ved å ta festeørene opp ned. Da står den litt mindre i veien. (Har gjort dette selv) Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvordan er tempen i forhold til original vifta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå