Kuldesjokk Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Skal teste andre pci sporet, men atm står alt på standard frekvenser, prøvd underklokking også... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Send HK'et tilbake hvis du ikke får fikset det, hvis du har angrefristen fortsatt seff Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Går vel på garantien også? Edit: ingen andre muligheter kjipt å sende tilbake igjen... Endret 1. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ja det går vel på garantien også, forutsatt at det er noe galt med HK'et. Hvis ikke kan det jo bli en unødvendig dyr affære. Vet ikke hvor sikker du er på at det er noe galt med hk'et og ikke skjermkortet. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg vil bare opplyse folket om noe om dere ikke var klare over det allerede: Det er mulig å flashe a8n-sli kortene til premium bios uten store problemer. Når jeg gjorde det, kunne jeg stille inn chipsetvolt og HTT volt, og derfor klokke mye høyere. Anbefales på det varmeste, selv om noen klager på RAID0 problemer. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Er det noen som vet max fsb sånn cirka på dette kortet med siste bios installert? Har fått min Opteron 144 oppi 8x 290 men stoppet der så jeg lurte på om det er chipsettet som ikke greier mer. Endret 3. mars 2007 av Poppe Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tror ikke det finnes noe fasit på det Poppe. For benchmark kjørte jeg min 146 på 315x10 med Deluxe og bios 1013 var det vel. Brukte 300x10 som 24/7 fart. Men tror nok du finner både høyere og lavere resultater. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ok,har Premium utgaven.Klokker kansje litt dårligere en Deluxe utgaven? Lenke til kommentar
thrml Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Heisann jeg har et problem jeg, mitt ASUS A8N-SLI kort vil ikke vise noe bilde når jeg starter opp har hatt dette problemet i 3 uker ca, å lurer på om det bare er et vanlig problem jeg putter i noe i USB og da lyser det / de tinga jeg putter i men nettverksporten lyser ikke med kabel i og det lyser heller ikke i den røde greia sist jeg så et bilde på skjermen hang den seg i bios og ville ikke gå lengre enn det, til slutt virka det ikke i det hele tatt, hk lyser grønt osv men får ikke bilde og harddisk begynner ikke å jobbe. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Nei generelt er Premium et bedre kort, også på klokkeegenskaper. Men som sagt er det likevel nokså forskjellig hva folk får til. Det store problemet med Deluxe var minnehastighet på 1T. Det var ikke mulig å komme over 240-250Mhz. Forøvrig har jeg fortsatt samme Opteron 146 nå på et DFI LP Expert og prosessoren kommer ikke noe lenger der, enn den gjorde med A8N. Minnet derimot fikk jeg utnyttet mye bedre med DFI. Du kan jo prøve multipler 6 eller 7, og se hvor høy FSB du får til da. Stopper det fortsatt på samme sted er det mye som tyder på at hk er begrensingen. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har kjøpt en XBOX HD DVD spiller og spiller av 1080p så da blir 144'n for dårlig på default.Mye hakking.Spilte av en film igår med 270x9 og da er veldig lite hakking men mangler fortsatt litt så jeg streber etter 300x9 nå.. Så hva vil du anbefale av maks volt på prosessor og hovedkort? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Heisann jeg har et problem jeg, mitt ASUS A8N-SLI kort vil ikke vise noe bilde når jeg starter opp har hatt dette problemet i 3 uker ca, å lurer på om det bare er et vanlig problem jeg putter i noe i USB og da lyser det / de tinga jeg putter i men nettverksporten lyser ikke med kabel i og det lyser heller ikke i den røde greia sist jeg så et bilde på skjermen hang den seg i bios og ville ikke gå lengre enn det, til slutt virka det ikke i det hele tatt, hk lyser grønt osv men får ikke bilde og harddisk begynner ikke å jobbe.Noen som kan hjelpe? 8070620[/snapback] Det er nok hovedkortet som har en feil men det kan også være minne og prosessor.Så det enkleste er å teste et annet minne først. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Heisann jeg har et problem jeg, mitt ASUS A8N-SLI kort vil ikke vise noe bilde når jeg starter opp har hatt dette problemet i 3 uker ca, å lurer på om det bare er et vanlig problem jeg putter i noe i USB og da lyser det / de tinga jeg putter i men nettverksporten lyser ikke med kabel i og det lyser heller ikke i den røde greia sist jeg så et bilde på skjermen hang den seg i bios og ville ikke gå lengre enn det, til slutt virka det ikke i det hele tatt, hk lyser grønt osv men får ikke bilde og harddisk begynner ikke å jobbe.Noen som kan hjelpe? 8070620[/snapback] Det er nok hovedkortet som har en feil men det kan også være minne og prosessor.Så det enkleste er å teste et annet minne først. 8073552[/snapback] Jeg veit at minnet funker for det har jeg prøvd på en annen pc, cpuen skal vell ikke være noe gærent med når den blir varm? Lenke til kommentar
thrml Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvor varm snakker vi? 8075387[/snapback] Vanlig temperatur, rundt 20-30 som var min idle temp før. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 @Stian_Pa: Prøv å resette cmos. Dvs flytt jumperen eller ta ut batteriet på HK'et. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 må man ta ut batteriet når man skal resete bios? Eller holder det og flytte jumper? Må vite hva som er helt trygt... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 må man ta ut batteriet når man skal resete bios? Eller holder det og flytte jumper? Må vite hva som er helt trygt... 8081513[/snapback] Skal holde å flytte jumperen. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) @Stian_Pa: Prøv å resette cmos. Dvs flytt jumperen eller ta ut batteriet på HK'et. 8080246[/snapback] Jeg har nå funnet ut at hovedkortet er defekt. Har prøvd ALT, og har fått en ekspert til å se på det til ingen nytte. NY PC på vei Endret 5. mars 2007 av Stian_Pa Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 må man ta ut batteriet når man skal resete bios? Eller holder det og flytte jumper? Må vite hva som er helt trygt... 8081513[/snapback] Skal holde å flytte jumperen. 8082210[/snapback] Er vi helt helt sikre på at det ikke er skadelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå