Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare opplyse folket om noe om dere ikke var klare over det allerede: Det er mulig å flashe a8n-sli kortene til premium bios uten store problemer. Når jeg gjorde det, kunne jeg stille inn chipsetvolt og HTT volt, og derfor klokke mye høyere. Anbefales på det varmeste, selv om noen klager på RAID0 problemer.

Lenke til kommentar

Heisann jeg har et problem jeg, mitt ASUS A8N-SLI kort vil ikke vise noe bilde når jeg starter opp har hatt dette problemet i 3 uker ca, å lurer på om det bare er et vanlig problem jeg putter i noe i USB og da lyser det / de tinga jeg putter i men nettverksporten lyser ikke med kabel i og det lyser heller ikke i den røde greia sist jeg så et bilde på skjermen hang den seg i bios og ville ikke gå lengre enn det, til slutt virka det ikke i det hele tatt, hk lyser grønt osv men får ikke bilde og harddisk begynner ikke å jobbe.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Nei generelt er Premium et bedre kort, også på klokkeegenskaper. Men som sagt er det likevel nokså forskjellig hva folk får til.

Det store problemet med Deluxe var minnehastighet på 1T. Det var ikke mulig å komme over 240-250Mhz.

Forøvrig har jeg fortsatt samme Opteron 146 nå på et DFI LP Expert og prosessoren kommer ikke noe lenger der, enn den gjorde med A8N. Minnet derimot fikk jeg utnyttet mye bedre med DFI.

 

Du kan jo prøve multipler 6 eller 7, og se hvor høy FSB du får til da. Stopper det fortsatt på samme sted er det mye som tyder på at hk er begrensingen. :)

Lenke til kommentar

Har kjøpt en XBOX HD DVD spiller og spiller av 1080p så da blir 144'n for dårlig på default.Mye hakking.Spilte av en film igår med 270x9 og da er veldig lite hakking men mangler fortsatt litt så jeg streber etter 300x9 nå..

Så hva vil du anbefale av maks volt på prosessor og hovedkort?

Lenke til kommentar
Heisann jeg har et problem jeg, mitt ASUS A8N-SLI kort vil ikke vise noe bilde når jeg starter opp har hatt dette problemet i 3 uker ca, å lurer på om det bare er et vanlig problem jeg putter i noe i USB og da lyser det / de tinga jeg putter i men nettverksporten lyser ikke med kabel i og det lyser heller ikke i den røde greia sist jeg så et bilde på skjermen hang den seg i bios og ville ikke gå lengre enn det, til slutt virka det ikke i det hele tatt, hk lyser grønt osv men får ikke bilde og harddisk begynner ikke å jobbe.

Noen som kan hjelpe?

8070620[/snapback]

Det er nok hovedkortet som har en feil men det kan også være minne og prosessor.Så det enkleste er å teste et annet minne først.

Lenke til kommentar
Heisann jeg har et problem jeg, mitt ASUS A8N-SLI kort vil ikke vise noe bilde når jeg starter opp har hatt dette problemet i 3 uker ca, å lurer på om det bare er et vanlig problem jeg putter i noe i USB og da lyser det / de tinga jeg putter i men nettverksporten lyser ikke med kabel i og det lyser heller ikke i den røde greia sist jeg så et bilde på skjermen hang den seg i bios og ville ikke gå lengre enn det, til slutt virka det ikke i det hele tatt, hk lyser grønt osv men får ikke bilde og harddisk begynner ikke å jobbe.

Noen som kan hjelpe?

8070620[/snapback]

Det er nok hovedkortet som har en feil men det kan også være minne og prosessor.Så det enkleste er å teste et annet minne først.

8073552[/snapback]

 

Jeg veit at minnet funker for det har jeg prøvd på en annen pc, cpuen skal vell ikke være noe gærent med når den blir varm?

Lenke til kommentar
@Stian_Pa: Prøv å resette cmos. Dvs flytt jumperen eller ta ut batteriet på HK'et.

8080246[/snapback]

 

Jeg har nå funnet ut at hovedkortet er defekt. Har prøvd ALT, og har fått en ekspert til å se på det til ingen nytte.

NY PC på vei :)

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...