Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Har alldri hatt så utabil pc som etter at jeg fikk dette kortet. Får alldri spillt cs:source i mere enn en times tid før det henger seg. Under en stresstest på en halvtimes tid i 3dmark06 får jeg ikke over 50c så det er ikke varmen som er problemet.

 

Har selvfølgelig oppdatert bios og chipsettderivere. skulle nok holdt meg til mitt stabile men enkle asrock-kort :(

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å det beste og tryggeste, men også dyreste er jo da å kjøpe 2 stk 1GB brikker. Velg da en rimelig type. Men er du ikke uheldig med hastighet eller kompabillitet vil du bli fornøyd med 2 nye 512 brikker også. Får du de til å kjøre 400Mhz vil du ikke merke 2T i praksis er min påstand.

 

helt enig

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Ja, takk for støtten Spirre. Er jo litt "Ole Brum svar" -ja takk, begge deler, men sånn er det ofte i teknikkens verden. Prøver bare og legge frem hva jeg mener er fakta, så får han velge selv :) .

 

 

Sjefern Postet i dag, 13:37

  Har alldri hatt så utabil pc som etter at jeg fikk dette kortet. Får alldri spillt cs:source i mere enn en times tid før det henger seg. Under en stresstest på en halvtimes tid i 3dmark06 får jeg ikke over 50c så det er ikke varmen som er problemet.

 

Har selvfølgelig oppdatert bios og chipsettderivere. skulle nok holdt meg til mitt stabile men enkle asrock-kort 

Jeg opplevde mitt A8N-Deluxe som veldig stabilt og bra. Eneste grunnen til at jeg byttet det ut var at det hadde problemer med veldig høye minnehastigheter. Nye eier er også veldig fornøyd.

 

Men har du gjort noe for å finne hva det er som skaper ustabillitet?

Er det ved bruk av alle spill?, også når du ikke spiller?

3Dmark, superPI, Mem test86 er verktøy som kan hjelpe deg å sirkle inn hvilken komponent som feiler. Minnerelaterte feil er jo ikke helt uvanlig på A8N, og forsjåvidt NF4 generelt...

Lenke til kommentar
Men har du gjort noe for å finne hva det er som skaper ustabillitet?

Er det ved bruk av alle spill?, også når du ikke spiller?

3Dmark, superPI, Mem test86 er verktøy som kan hjelpe deg å sirkle inn hvilken komponent som feiler. Minnerelaterte feil er jo ikke helt uvanlig på A8N, og forsjåvidt NF4 generelt...

7849161[/snapback]

 

Har ikke gjort så veldig mye for å feilsøke nei. Vet bare at mitt gamle asrock fungerte fjellstabilt og det eneste som nå er byttet er hovedkortet og windows er reinstallert. Spiller bare cs:source for tiden så det er allt jeg vet om at den henger seg i. Skjer ikke utenom når jeg spiller. testet som sagt 30min loop i deep freeze 3dmark og da hang den seg ikke. Men nå spiller jeg somregel i mere enn 30 min før cs henger seg oxo da. :innocent:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd at s-ata kontrolleren går dukken på disse kortene?

 

Det har ihvertfall jeg. Kobler jeg til en s-ata hd så går OS'et til helvete etter kort tid. Uansett om OS ligger på S-ata eller IDE. Kjører jeg kun IDE så går alt glatt.

7924628[/snapback]

Ja jeg har samme problemet.

Har begynt å bruke ide disk til oset.

Ser ut som biosen velger ide som første bot isteden for s-ata har vært inne å stilt på det mange ganger.

Ble lei av det til slutt og fikk tak i en kjapp ide disk så de funker vel forsåvidt greit nok.

Edit : Når oset er på ide så er det ingen problemer her.

Endret av Razer63
Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd at s-ata kontrolleren går dukken på disse kortene?

 

Det har ihvertfall jeg. Kobler jeg til en s-ata hd så går OS'et til helvete etter kort tid. Uansett om OS ligger på S-ata eller IDE. Kjører jeg kun IDE så går alt glatt.

7924628[/snapback]

Ja jeg har samme problemet.

Har begynt å bruke ide disk til oset.

Ser ut som biosen velger ide som første bot isteden for s-ata har vært inne å stilt på det mange ganger.

Ble lei av det til slutt og fikk tak i en kjapp ide disk så de funker vel forsåvidt greit nok.

Edit : Når oset er på ide så er det ingen problemer her.

7925510[/snapback]

 

Så du kan ha s-ata disker tilkoblet så lenge OS'et ligger på IDE?

 

Du må forresten stille prioritet i bios og ikke i oppstart F8(eller hva det er)

Endret av powderdays
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle prøve windows vista, men en del problemer under installasjon, så fant jeg ut at jeg skulle sette inn en gammel IDE disk som jeg hadde liggende.

 

Instalerte først XP på nytt, på sata disken, som da ble D: startet så maskinen på nytt, og instalerte vista, den ble på ide disken, C:

Men nå får jeg disk boot failiure når jeg starter opp maskina uten windows vista dvd i dvd brenneren.. med vista dvd i, så starter den opp vanlig, og jeg kan velg om jeg skal bruke xp eller vista. men den nekter og starte opp uten vista dvd i.

 

Er det noen andre som har dette problemet? Eller som vbet en løsning på det?

 

Har selfølgelig A8N-SLI hovedkort.

 

Har bare 56k modem for tiden, så jeg har ikke sett gjennom hele tråden.

Lenke til kommentar

Det er neppe et hk problem Cool. Vet at mange har løst liknende problemer med Vista Boot Pro som er et lite program som lar deg redigere oppstarten (bootloader) for XP og Vista.

 

Det er ikke så helt uvanlig det du opplever, og innstallerer man XP etter Vista blir det alltid trøbbel (XP boot blir borte). Men akkurat det har jo tydeligvis ikke du gjort.

Selv hadde jeg nettopp en Vista for mye under boot-valgene (fra en tidligere Vista- versjon), og brukte VistaBootPro for å få den vekk...

 

He he, programmet er til opplysning på ca 2MB, så lar du den laste ned over weekenden går det vel bra med linjen din også :p

 

Forøvrig må du huske at stasjonsbokstaver er relativt til OS som kjører. Jeg har feks 2stk XP og en Vista installert på samme maskin. Samme hvilken av XP installasjonene jeg starter opp, ser den seg selv ligge på disken (partisjonen) C: Dermed endrer stasjonene navn ettersom hvilket OS jeg står i.

Det kan derfor være lurt å lage navn på stasjonene i steden. Hos meg er det feks "Kontor", "Spille", "Lager" og "Vista" og jeg vet da alltid hvilken disk som er hvilken selv om bokstavene endres alt etter hvilket OS jeg er i :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vurderer å flashe kortet mitt fra deluxe til premium.

Men kjører os på raid 0.

 

Risikerer jeg å miste dataene på raid diskene, eller vil det gå greit bare jeg setter opp raidet likt igjen i ny bios ?

8020126[/snapback]

Om du har RAID på den eksterne kontrolleren skal ikke en flash ha noe å si, hvis du har raid på nvidia kontrolleren er jeg usikker hva som skjer...

 

PS Jeg hadde ikke tatt sjansen :)

Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt spurt om før, i så fall -unnskyld-.

 

Hadde fra før 2xgeil value 512mb minnebrikker, som ikke var i veien ved overklokking, kjøpte meg to til da det virket som det mest økonomiske, og da stopper alt ved fsb 289, kjører da minnet på ddr266, den vil ikke boote med ddr200. Er jeg per definisjon føkka da eller er det noen som kan hjelpe meg videre. :hmm:

 

Ja, jeg har satt minnet til 2t.

Lenke til kommentar
Kong Basse Postet i dag, 12:36

  QUOTE(Sigurd2 @ 25/02-2007 : 10:38)

Vurderer å flashe kortet mitt fra deluxe til premium.

Men kjører os på raid 0.

 

Risikerer jeg å miste dataene på raid diskene, eller vil det gå greit bare jeg setter opp raidet likt igjen i ny bios ?

 

 

 

 

 

Om du har RAID på den eksterne kontrolleren skal ikke en flash ha noe å si, hvis du har raid på nvidia kontrolleren er jeg usikker hva som skjer...

 

PS Jeg hadde ikke tatt sjansen 

Ja, det "skal" gå fint det.

Raid kontrolleren har så vidt jeg vet sin egen ROM (den du trykker F10 eller hva det nå var på A8N for å komme inn på)

Jeg er litt usikker for jeg har hatt så mye frem og tilbake med raid/ikke raid, men mener bestemt jeg flashet flere ganger uten noe problemer på mitt Deluxe med raid0 over Nvidia. Man må bare enable raid på Nvidia kontrolleren etterpå, slik at raid'et syns for Windows.

 

Likevel ville jeg tatt backup av alt viktig, evnt et Ghost image for å være på den sikre siden.

Hvis jeg først har måttet rebuilde raid av en eller annen grunn, har det alltid gått galt her... Dvs alt må lages på nytt, data borte. Så jeg har ingen god erfaring med akkurat den prosessen, selv om også det skal være mulig.

Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt å flashe til a8n sli premium bios på a8n sli se hk'et?

 

 

edit: for å få tilgang til volt styring på chipsett etc. Ser på andre forum at det er blitt gjort, med varierende resultat.. (gikk bra, men hjalp lite)

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Har du overklokket pc'en din?

 

Høres nesten ut som at skjermkortet ditt blir kjørt for hardt.

 

Sjekk om det ordner seg hvis du bytter skjermkortet over i den andre pci-e sloten.

 

Flashet for øvrig biosen fra a8n sli se, rev 0502 til a8n sli premium, rev 1302 i dag. Gav ikke noen umiddelbar effekt..

De fire minnebrikkene føkker alt som heter overklokking allikevel. Jæ*** møkk. Tror nesten jeg må ta ut to igjen, merker ikke så stor forskjell fra 1 til 2 gig minne allikevel.

 

Bra kjøp :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...