Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man fikse USB problemer på et overklokket ASUS A8N-SLi DELUXE hovedkort med AMD Opteron 150 prosessor?

 

Musa slutter å fungerer innimellom ved langvarig bruk når jeg bruker ASUS AI NOS overklokkingen. Selv ved 2% overklokking så blir musa ustabil.

Slår jeg av overklokking i BIOS så er alt stabilt igjen. Har vanlig boxed AMD kjølevifte og Zalman heatsink på chipset med en kabinettvifte som blåser rett mot chipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken tast trykker jeg får å velge sikkerhetsmodus etc?

7619301[/snapback]

 

mener det er F8..

7619318[/snapback]

det tror ikke jeg, for det kommer ikke noe da.. :dontgetit:

7619326[/snapback]

 

For å komme i Safe-Mode gjør du:

 

I windows trykker du kjør og skriver msconfig

 

trykk på boot.ini øverst

 

så setter du en hake i Safe Mode boot. Ta gjerne en hake i with networking eller det du vil ha.

 

 

 

EDIT: Det dunker også å trykke på restartknappen når XP laster, men trokke det er så lurt å gjøre det for mye.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Hvilken tast trykker jeg får å velge sikkerhetsmodus etc?

7619301[/snapback]

 

mener det er F8..

7619318[/snapback]

det tror ikke jeg, for det kommer ikke noe da.. :dontgetit:

7619326[/snapback]

 

For å komme i Safe-Mode gjør du:

 

I windows trykker du kjør og skriver msconfig

 

trykk på boot.ini øverst

 

så setter du en hake i Safe Mode boot. Ta gjerne en hake i with networking eller det du vil ha.

 

 

 

EDIT: Det dunker også å trykke på restartknappen når XP laster, men trokke det er så lurt å gjøre det for mye.

7619616[/snapback]

Hehe. Ok. Men det er altså ikke en egen knapp?

-Har brukt den med windows før.

 

Men hvordan før du fjernet den haken igjen da?

Lenke til kommentar

Har støtt borti et lite problem med kortet mitt.

 

Jeg får opp to devices jeg ikke får installert drivere til. Disse heter "Universal Serial Bus (USB)-kontroller" og "Ukjent enhet". Kan ikke skjønne hva dette kan være, siden jeg kun bruker USB til tastatur og mus, og disse er i skjønneste orden, og driverne er installert. Disse to enheten er for øvrig også der om jeg tar ut tastatur/mus. Alt som har med USB å gjøre er aktivert i BIOS også.

 

Det som er litt fancy er at jeg har problem med å få en trådløs dongle til å fungere (den fungerer helt fint på andre PC-er), og jeg tenkte det kunne ha noe med dette å gjøre, eller det faktum at Windows hele tiden klager på at USB-portene jeg bruker ikke er USB2.0-porter (noe det vitterlig er!).

 

Har hatt det samme problemet veldig lenge, alltid oppdatert til siste ForceWare-driver, og det hjelper ingenting.

 

Noen som har noen gode forslag?

 

(Jeg har forresten SP2 installert selvfølgelig, om noen skulle lure på det.)

 

(EDIT: Har funnet ut at dette er et slags kjent problem, men er jo ikke på nett, så jeg får uansett ikke prøvd å finne driverne der (fant et nettsted som forteller at jeg bør resette BIOS, og hvis ikke det hjelper, så bør jeg prøve å finne drivere online, hm.)

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

å fikse usb driverne er enkelt, bare velg å kjøre oppdatering av drivere via internett, så pleier de å komme. eventuelt så kan du bla deg fram til win32 mappa, mener det også kan funke.

 

denne ukjente enheten, ligger den i en spesiell kategori? prøv å slette den å se om den kommer tilbake i en kategori, slik at du lettere kan finne ut hva det er.

 

eller kanskje det bare er noe du har kobla til masina via usb, som mobil eller kamera eller lignende

Lenke til kommentar

Spirre, leste du innlegget mitt? :innocent: (var ikke på internett (selv om jeg har fikset det nå), og har ikke noe annet koplet til enn tastatur og mus)

 

Er uansett under "ukjente enheter", det er nødt til å være et eller annet hovedkort-relatert, men akkurat hva...

 

Fikk installert USB-kontrolleren, men har fortsatt en "ukjent enhet" som jeg ikke finner ut hva er. Skal prøve å flashe BIOS, men synes det var så stort hopp mellom 1009 og neste versjon (beta-versjonen). Prøver 1009 først. Synes den var dugelig gammel men.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Altså, windowsprogrammet (oppdateringsprogrammet) må være det mest ustabile mølet jeg noensinne har vært borti. Får ikke kontakt med servere, når jeg får kontakt vil den oppdatere seg selv (men finner ikke noen fil når den prøver). I tillegg har jeg BIOS-versjon 1011 fra før av (nyere enn den som er på sidene til ASUS).

 

Er det bare meg eller er support helt tåpelig dårlig hos ASUS?

 

Noen andre sider jeg kan bruke som har litt mer snøring på ASUS enn ASUS?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Er fornøyd med Asus kortet mitt... stort sett iallefall....

 

Når det kommer til overklokking skuffa det stort. Ustabilt tvert. Har testa med en 3500+ NewCastle, 3200+ Venice og en 3700+ SanDiego. Samma greia.

Etter hvert jeg fant ut er det minnet som krøller seg til på disse korta.

 

Videre er jeg ikke imponert over BIOS oppdateringe til surremiklene.

Siste BIOS har stått som BETA siden rundt mai ffs :thumbdown:

 

Blir dog å vurdere dem neste gang også... selv om jeg mest sannsynlig går tilbake til Abit.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Ja, hvilken BIOS er det egentlig jeg bør prøve? Tenkte jeg skulle prøve å finne ut hva den hersens ukjente saken var. Fikk jo fikset på USB-kontrolleren dog, det er jo det viktigste. Dessuten er alt stabilt og det er ikke noe som ikke fungerer. Bør vel kanskje la det være.

 

... men den ukjente enheten klør likevel litt.

Lenke til kommentar
Ja, hvilken BIOS er det egentlig jeg bør prøve? Tenkte jeg skulle prøve å finne ut hva den hersens ukjente saken var. Fikk jo fikset på USB-kontrolleren dog, det er jo det viktigste. Dessuten er alt stabilt og det er ikke noe som ikke fungerer. Bør vel kanskje la det være.

 

... men den ukjente enheten klør likevel litt.

7646423[/snapback]

 

Du er klar over at du har 2 stk SATA Raid kontrollere? Kan være Silicon Image sin som ikke gjenkjennes..?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å få på en 8800gtx på A8N sli-deluxe? Er sugen, men vet lissom ikke helt hvordan det vil gå da jeg har zalman heatsink på chipsetet...

7688837[/snapback]

 

har a8n-sli deluxe og 2 8800gtx, men har ikke testa 8800gtx på de hk enda pga. har også a8n32-sli deluxe.

og det du sier med zalman chipset-kjølern er ikke noe problem, du må bare sage/bende/brekke/knipe av halvparten av de øverste ribbene;) funker fett har gjort det selv på mitt a8n-S-D hvor jeg har et 7900gto.. (som er like mye i veien for zalman kjølern som g8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...