Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite spørsmål, jeg kjøpte meg for ikke så lenge siden mitt andre 7900gtx kort. Men når jeg prøver og kjøre SLI så vil ikke maskinen fungere ordentelig (når windows loader, og skal bytte til log on/in skjermen blir den sort og skrur seg av). er det noe med grafikk kortene eller er det hovedkortet?

 

EDIT: glemte og si jeg har ett Asus A8N SLI premium (s939)

7479247[/snapback]

 

Har du husket å sette hovedkortet i SLI mode?

 

Har du prød å sette skjermen i kontakten på det andre skjermkortet, kanskje det er signal der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke signal fra noen av kortene, den eneste måten maskinen starter når jeg har to grafikk kort inne i er med "single video card" i Biosen, hvis den står på auto eller dual så blir skjermen svart.

7483025[/snapback]

Jeg har aldri prøvd SLI, men hva med dette forsøket:

Avinnstaller nvidia driverne, boot, sett i SLI modus, se om du kommer inn og innstaller eventuelt på nytt.

Lenke til kommentar
Det er ikke signal fra noen av kortene, den eneste måten maskinen starter når jeg har to grafikk kort inne i er med "single video card" i Biosen, hvis den står på auto eller dual så blir skjermen svart.

7483025[/snapback]

Jeg har aldri prøvd SLI, men hva med dette forsøket:

Avinnstaller nvidia driverne, boot, sett i SLI modus, se om du kommer inn og innstaller eventuelt på nytt.

7486584[/snapback]

 

Jeg har nå testet det du sa, og desverre så hjalp det ingen ting. Jeg begynner å lure på om HKet mitt er defekt og om jeg skal kjøpe ett nytt ett.

Endret av pink panther
Lenke til kommentar
Det er ikke signal fra noen av kortene, den eneste måten maskinen starter når jeg har to grafikk kort inne i er med "single video card" i Biosen, hvis den står på auto eller dual så blir skjermen svart.

7483025[/snapback]

Jeg har aldri prøvd SLI, men hva med dette forsøket:

Avinnstaller nvidia driverne, boot, sett i SLI modus, se om du kommer inn og innstaller eventuelt på nytt.

7486584[/snapback]

 

Jeg har nå testet det du sa, og desverre så hjalp det ingen ting. Jeg begynner å lure på om HKet mitt er defekt og om jeg skal kjøpe ett nytt ett.

7486857[/snapback]

Funnet ut noe?

Lenke til kommentar

Funnet ut noe?

 

ikke enda har heller ikke fått kjøpt ett nytt hovedkort heller siden jeg ikke har penger nok.

7546369[/snapback]

...og du har relativt ny bios?

 

Det var premium du hadde ikke sant? -For ellers må du jo snu det lille sli kortet...

7556665[/snapback]

 

Jeg har premium og jeg har den nyeste Biosen (beta v.1302) har prøvd par andre også.

Lenke til kommentar

Tror dere hovedkortet mitt med den biosen jeg har støtter dualcore? (a8n sli vanlig)

legger ved et bilde fra everest som viser info om biosen.

 

eventuelt om jeg på oppdatere, hvordan gjør man det? er det mer avansert enn f.eks ogggradering av skjermkort drivere? må jeg gjøre overklokkinga på nytt? og vil maskinen på noen måte bli bedre med ny bios?

post-58741-1166955444_thumb.jpg

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken dualcore det er snakk om Marius. Det bildet ditt sier heller ikke hvilken biosversjon du faktisk har, men det ser ut fra datoen ut som den er ganske gammel.

Om noe generelt blir bedre av ny bios finnes det ikke noe fasit på. Nye bios har jo som regel støtte for nye cpu, og ofte fiks av små problemer. Men problemene angår ikke nødvendigvis deg, og derfor er det vanskelig å si sikkert.

Selv klokket feks min gamle Clawhammer bedre med en eldre bios, enn nye på A8N Deluxe, mens Opteron 146 fungerte best med ny bios.

 

Du bør belage deg på å klokke på nytt, og det anbefales også å kjøre standard innstillinger før du flasher inn ny bios. Hvis det oppstår et problem under flash av bios kan hk bli ubrukelig etterpå. Feks strømbrudd, eller crash pga klokking/ustabillitet.

Så det er ikke egentlig vanskeligere enn å oppdatere drivere til skjermkort, men det er en prosess som ikke bare kan gjentas på samme måte som driverinstallering hvis det går galt.

 

Nå skal jeg ikke skremme deg unødig, men man bør altså gjøre det med uklokket maskin, og uten noen programmer kjørende.

Ved de fleste programinstallasjoner "skal" man jo lukke alle kjørende programmer, men ved bios flash anbefaler jeg at du faktisk også gjør det ;)

 

Jeg pleier å laste ned ny bios fra Asus.com og lagre på harddisk, og så bruke Asus update (som også kan lastes ned) til å flashe rett fra Windows. Man velger da "flash fra fil" og blar seg frem til den nedlastede nye bios.

 

Legger med en liste over dualcorestøtte på A8N-sli, biosversjon lengst til høyre. :)

Asus.com

Athlon 64 X2 Dual-Core 3800+ revE4(Socket939)    ALL  1011 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 3800+ revE6(Socket939)    ALL  1011 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4200+ revE4(Socket939)    ALL  1008 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4200+ revE6(Socket939)    ALL  1010 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4400+ revE6(110W Socket939)    ALL  1008 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4400+ revE6(89W Socket939)    ALL  1013.004 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+ revE4(Socket939)    ALL  1008 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+ revE6(Socket939)    ALL  1010 

 

Athlon 64 X2 Dual-Core 4800+ (Socket939)    ALL  1008 

Lenke til kommentar

Gjør det du Marius :)

Ser nå at Donald Duck har helt rett i biosversjonen din. Den er jo da så gammel at du må oppdatere bios før overgang til dualcore. Og da har du vel også såvidt jeg kan se første bios kortet ble levert med, og disse har ofte både noen "barnesykdommer" og gjerne noe manglende innstillingsmuligheter ifht nyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...