Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

vel dfi kortet mitt har vært i bruk 24/7 i over et år nå uten problemer whatsoever. jeg vil faktisk påstå at de fleste dfi kortene funker som de skal...ikke bare noen...da tror jeg det hadde vært mer omtalt som tidenes flopp

 

og hvis du skal trekke dårlige chipsett vifter så bør du sjekke litt før du snakker. sist jeg sjekka så var chipsettvifta på asus a8n sli/sli deluxe bortimot den dårligste vifta som har blitt produsert de siste åra. forumet flomma over av brukere som hadde vifter som var kaputte.

 

men for å hindre at dette utarter seg, så skal jeg innrømme at dfi har sine problemer de også. og abit har sine. msi har vel også hatt problemer av og til...og alle de andre produsentene har jaggu hatt problemer til tider de også

 

alle hk produsenter har problemer med noen kort. at jeg velger dfi eller abit framfor asus er basert på andres og ikke minst min egen erfaring. tipper det er samme grunnen til at du liker asus best. og når jeg foreslår et produkt så baserer jeg jaggu forslaget mitt på min erfaring av produktet. er ikke ofte jeg anbefaler noe jeg ikke har kjenskap til. og skulle det skje så er produktet så godt mottatt av massene at det er direkte tåpelig å anbefale noe annet.

 

og ja, en ting til, den biosen som asus bruker, det er den værste dritten jeg har vært borti på denne jord :p

 

husk at størst ikke alltid er best ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på om det er nødvendig med nettverksdriver til A8N-Sli Deluxe?

Prøver å nettet her oppe å gå, men kommer ikke ut til routern, men er ikke sikker på om nettverksdriver er nødvendig. Finner ikke noe på ASUS sine sider, men kanskje jeg surrer?

7336886[/snapback]

 

Tror ikke du har leita godt nok jeg Jarand. Her finner du alt av drivere til A8N-SLI Deluxe.

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Det er jo riktig som Medion sier, at du finner alle drivere hos Asus Glisevask (at du laster ned Marvell kabeltester er neppe Asus sin feil..) Men jeg vil uansett råde deg til å følge rådet til hcnielsen på forige side hvis du ønsker nyeste drivere til de forskjellige nettverkskortene. Har pleid å ta en stund før de nyeste dukker opp hos Asus :)

 

Forøvrig når det gjelder disksjonen om Asus er "dritt" må jeg jo Spirre rett i at og forsøke å disse DFI pga dårlige chipsetvifter er rimelig skivebom! Bla litt bakover i denne tråden, eller ta en titt i "A8N-sli Deluxe og støy" hvor det har blitt 27 sider om elendig vifte...

Selv har jeg ikke så sterke meninger om hva som er best, har flere Asus hk her, og også et DFI NF4 og har i grunn ikke hatt noe annet enn selvforskjyldte problemer med noen av dem (men har riktignok da stort sett kjørt med vannkjøl på chipset).

Kjøper mer enn gjerne både Asus og DFI igjen jeg i alle fall, og mener man bør være svært forsiktig med å si at det ene merket er bedre enn det andre. Skal man sammenlikne må man etter mitt syn i så fall ta for seg modell mot modell :)

Lenke til kommentar

Enig med at Asus kan være noe extremt treg til og laste opp nye driverene på nettsiden :thumbdown: Derfor er det jeg finner noen av driverene mine andre steder :) Som Chipsett driver fra Nvidia sin side og f.eks Marvell nettverks driveren fra Marvell sin hjemme side :thumbup: Har Asus A8N-SLI Premium selv og er Utrolig fornøyd :D Men har hatt lyst til og teste DFI sine kort, men så kommer det til pengene :(

 

Men rett etter jul skal jeg kjøpe meg Asus P5B "Vanilla" Intel Core 2 Duo E6400 og ram finner jeg ut snart :)

 

Edit:

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann.

 

Lurer på om det er noen tips å få her, har problemer med å overclocke en maskin med Asus A8N32-SLI Deluxe og X2 4600+. Uten å gjøre om noen spesielle instillinger, så bootet den fint inn i windows opp til 245FSB.

 

Men når jeg prøver 250, så rebooter den seg med en gang windows begynner å loade. Da prøvde jeg først å øke prosessor volt noen hakk, men det var absolutt ingen forskjell. Så da tenkte jeg det måtte være noe med hyper-transport eller kanskje ram. Kjørte ned ramen til en veldig safe hastighet, og 2T. Så gikk jeg inn på Advanced Chipset Settings, og satte ned K8 to NB Frequency og SB to NB Frequency til 4. Men ingen forskjell, rebooter fortsatt alltid akkurat når den begynner med å loade windows. Prøvde så å endre til 3, men fortsatt det samme resultat.

 

PCIE er forøvrig locked på 100, og bios er 1303.

 

Har også testet med å kjørt med MP på CPU, og funnet FSB stabilt opp til 290MHz.

 

Er det noe jeg gjør galt, eller har oversett/glemt? :-) Det er vel hyper-transport saken jeg finner under Advanced - Chipset som jeg nevnte.... ?

Lenke til kommentar
Har du prøvd med litt mer spenning på minnet?

7448905[/snapback]

 

Kan ikke helt se hvorfor det skulle hjelpe, fordi det er ikke noen forskjell om jeg senker hastigheten på minnet... Mao. så er det vel ikke minnet som stopper. Er jo ikke noe problem å kjøre FSB opp til 290 når jeg senker MP på cpu.

Lenke til kommentar

Jeg har ASUS A8N-SLi Deluxe hovedkortet, men USB mus og USB tastatur fungerer dårlig. Har oppgradert til siste versjon av BIOS (BETA), men forsatt ingen bedring.

 

Når jeg sitter med pc-en så slutter plutslig musa å virke og jeg er nødt for å trykke en tast på tastaturet for å få den igang igjen.

 

Noen som har peil på hva dette skyldes?

 

Skal bytte til nForce 680a og AMD Quad-Core når det kommer og går ned i pris, så tipper at det blir mulig rundt høsten 2007 eller tidlig 2008.

Lenke til kommentar
Jeg hadde også problemer med noen av USB portene mine en stund, men andre usb porter virket... -Jeg fikk nytt hk på garantien...

 

 

Skal bytte til nForce 680a og AMD Quad-Core når det kommer og går ned i pris, så tipper at det blir mulig rundt høsten 2007 eller tidlig 2008.

7449864[/snapback]

Har tenkt omtrent det samme, bortsett fra at jeg har tenkt å kjøpe ett 650i kort, regner med det er tilsalgs for litt over 1000kr om ikke lenge

 

ASUS har en fin versjon som ikke skal hete Asus P5N-E SLI.

https://prisguiden.no/product.php?productId=58671

Lenke til kommentar

Du kan trykke F8, deretter får du noen valg om du vil starte opp i sikkerhetsmodus, med eller uten nettverk.

 

=)

 

Har litt problemer jeg også: kjøpte meg nye Twinmos 512*2 CL2,5, DDR400 kjører twinmos 512*2 fra før av, men disse er et par år gamle. Jeg klarer kun å boote med den eldste, ikke de nyeste. Så det er vel på tide med en BIOS update ;)

PÅ HK'et mitt står det 1,02, så regner med det er den versjonen jeg har. Kjører Premium med vista (32), så Asus cd'en som fulgte med kortet funker ikke på dette OS'et. Vil derfor laste ned fra nettet:

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no

Ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge, og 'hvordan' jeg skal installe, og om programmet funker på Vista eller ei.

 

Leste 1. siden at jeg kan bruke FAT32 (mp3-spillern), men vil helst bruke noe self-execute hvis det er mulig..

 

help a geek out, please :D

Lenke til kommentar

Lil-H, 1.02 er nok bare HK revisjonen du har. Jeg ville personlig ikke flashet noe bios fra Vista...

Pleier og innstallere Asus update og flashe fra nedlastet .bin fil jeg, enkelt og greit så lenge man har en stabil maskin. Men du kan også bruke ADWflashtool til flash fra dos hvis du ikke har XP.

Men du må jo da formatere/ lage en bootbar floppy (eventuell minnebrikke) og legge bios Bin. fil og adwflashtool på den. Om det går på din MP3 vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt Vista (32) som mitt hoved OS ett par måneder, men trenger likevel noen tips:

Jeg bruker hovedkort driverne som fulgte med Vista isoen, er det noen drivere som anbefales og installere? -Enten fra nvidia eller Asus?

 

Funker programmene fra ASUS cden?

Hvis ikke.... -finnes det asus probe o.l. som funker for vista?

Lenke til kommentar
Hei har et nytt spørsmål (er fullstendig ny på OC): er der noen der har OC'et A8N-SLI deluxe med en 3700+ San Diego og Corsair twinx 3200 ram?? og kan "noen" da være snill og gi meg tips til ka jeg skal bruke av innstillinger??

7464663[/snapback]

Hvor langt har du klokket foreløpig? Det er noen generelle tips på side 1 i denne posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...