Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei, håper på litt hjelp her.

 

Har hatt dette HK i 3-4 mnd nå og det funker fortsatt ok. Det jeg sliter med er USB kontakt (tor jeg). Har intern kortleser i maskinen koblet til intern USB kontakt og denne virker bare nå og da. Hadde litt problemer med den en stund, så har det virket smertefritt i lang tid, men nå får jeg ikke kontakt med den. Kommer ikke noe lys i den når jeg starter maskinen så jeg mistenker at USB kontaktene ikke gir ut strøm. Er det mulig?

Kjører forøvrig biso 1302.

Alle råd og tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får ikke denne ez flash greia til å fungere, hvordan forbereder jeg en usb stick til å flashe med? bare legge inn selve biosen på den? for så å kjøre EZflash?

 

Jeg får oppstart på hk'et men alt går utrolig tregt, kommer ikke inn i selve biosen.

På slutten av SATA Controller screen så spretter det opp CMOS Wrong ellerno i den duren.

 

Er en veldig gammel bios på dette kortet etter det jeg ser på asus sine sider der de nye ligger, vil gjerne oppdatere for å se om det blir bedre.

 

Trenger sårt hjelp! hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Et litte/stort spørsmål: Va er dei største forskjeldene mellom: Asus A8N-SLI Deluxe,

Asus A8N-SLI og Asus A8N-SLI Premium?

 

 

 

 

Vuderer og kjøpe: A8n-SLI:D

7271347[/snapback]

vel, vanlig utgave er dårligst, deluxe har en råtten chipsettkjøler. premium er det eneste kortet du i det hele tatt bør vurdere.

 

selv hadde jeg ikke valgt asus i det hele tatt. hadde gått for abit eller dfi.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Premium kortet vel et år med forskjellige prosessorer og skjermkort.

Det er et meget stabilt kort både klokket og uklokket.Pluss for passiv chipsetkjøler.

Det er få muligheter i bios for minnejustering for oc,og det gir maks 1.55v spenning til cpu.

 

Skal du klokke bør du vurdere DFI pga alle innstilingene i bios :) ...har to stk sli-DR,og de beste kort jeg har hatt til 939 plattformen.

Lenke til kommentar
jeg får ikke denne ez flash greia til å fungere, hvordan forbereder jeg en usb stick til å flashe med? bare legge inn selve biosen på den? for så å kjøre EZflash?

 

Jeg får oppstart på hk'et men alt går utrolig tregt, kommer ikke inn i selve biosen.

På slutten av SATA Controller screen så spretter det opp CMOS Wrong ellerno i den duren.

 

Er en veldig gammel bios på dette kortet etter det jeg ser på asus sine sider der de nye ligger, vil gjerne oppdatere for å se om det blir bedre.

 

Trenger sårt hjelp! hva gjør jeg?

7289439[/snapback]

A8N-SLI er ett helt greit s939 kort om du kjøper en passiv kjøler til ca 40kr for brikkesett.

Deluxe har litt flere SATA kontakter og dobbel sett med LAN. og premium har som nevnt passiv kjøling, i tillegg er det enklere å bytte til SLI modus.

Lenke til kommentar

jeg har noen problemer med lyden på deluxe kortet, har lagt inn drivere men får ikke lyd? hva kan feilen være? aner ikke hva det er som gjør det, det ser ut som at alle programmer får lyden ut, men kommer ikke noe ut av noen av I/O hullene på lyd-delen bak. merkelig..

 

tips?

Lenke til kommentar

Har vært veldig fonøyd med mitt deluxe kort. Hørte på forhånd det skulle være ganske sært. men har ikke hatt noe kompatibilitetsproblemer.. eneste er at jeg ikke får installert den medfølgende Asus probe programvaren, da maskina ikke finner Asus hovedkortet?

 

Har begynt å tenke på oppgradering til 590 brikkesett. Hvor mye vil det ha å si i praksis å bytte til et am2 kort og får ddr2 isteden får ddr minne? eller skal jeg bare holde meg til samma hovedkortet og kjøpe en knall cpu isteden.? :hmm:

 

Har passiv kjøler på mitt brikkesett nå og det har aldri blitt særlig varmt.. Får jeg plass til et 8800gtx inni der tro?

Lenke til kommentar
At du ikke får installert dette har ofte noe med Creative siner lydkortdrivere til X-Fi å gjøre. Har du det samme problemet med ASUS update? De nyeste driverne til X-Fi løste problemet for meg i alle fall!

7320969[/snapback]

 

Hmm merkelig..men takk for hjelpen! skal prøve i kveld!

Lenke til kommentar
i bios står det sata disk som numbero ono. så jeg fatter ikke hvorfor den ikke booter fra sata disken :dontgetit:

 

7223718[/snapback]

 

ehh..nope er nok ikke der jeg har bommet , thank you ! come again.Apu loves you

7224787[/snapback]

 

Jeg hadde samme problemet.. Det jeg gjorde var og koble ut begge IDE diskene under installasjon.. Fordi når jeg slettet partisjonen på sata disken ble den ikke satt på Local disk under installasjon :thumbup: Bare dra ut strømmen på IDE diskene og sett inn strømmen igjen etter installasjon :D

Lenke til kommentar

Ok, har et problem. Asus A8n SLI. Har satt inn en AMD Athlon 4000+. Har ikke orginal-cd`n. Følgende problem oppstår: Driveren for det integrerte nettverkskortet blir ikke funnet. Har prøvd å lasted ned nye, men får melding om at prossessoren ikke er kompitabel med denne driveren.

 

Hvillke drivere å velge?

Lenke til kommentar

Asus har ikke mye til drivere nei.. Bla litt opp på denne post siden og last ned den driveren jeg har lagt opp;) Fra Enidia siden det er nvidia chipsett :thumbup:

 

Edit: Eller om du skal bruke Marvell Nettversk porten http://marvell.com/drivers

 

 

Product Category: Pc Connectivity

Product Family: Yukon

Your Platform

(Type and Version): Xp vis det er det du har :thumbup:

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
selv hadde jeg ikke valgt asus i det hele tatt. hadde gått for abit eller dfi.

7293664[/snapback]

Hvorfor ikke Asus?

7325292[/snapback]

 

Det lurer vitterlig jeg også på. Jeg har riktignok kun gode erfaringer med ABIT, men DFI må være den største drittprodusenten på jord. Det er greit nok at kortene ofte er populære blant overklokkere, og at noen av kortene går ganske bra, men makan til elendige komponenter de bruker. Vifter som blir utslitt på bare et par dager, kort som fordeler helt føkka spenninger til vifter osv. Nei, makan til drit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...