Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem, etter bios oppdatering (windows style) fikk jeg en ok melding, men systemet trengte en reboot. Etter reboot ble alt bare mørkt og det kom 1 lang og 2 korte pipe toner.

 

Jeg har søkt i timesvis etter POST feilkoder på A8N.SLI kortet, og spør derfor i denne posten. Send meg gjerne svar i PM, eller post en link.

 

På forhånd takk.

mvh en fortvilet David

Lenke til kommentar

Hva står det i manualen da (ang. post-koder)?

 

Jeg hadde et lignende problem for ikke så lenge siden. Ikke at det hadde noe med BIOS-oppdatering å gjøre, men likevel.

 

Prøv å ta ut minnebrikkene og sett dem inn igjen. Sjekk at alt ellers står i som det skal. Ellers kan det da ikke være noe farlig å resette BIOS (fysisk altså, med jumper)?

Lenke til kommentar
Tok ut alt minus CPU.

 

Hjalp ikke :/

 

edit: manualen har nok havnet i det store arkivet...

7126717[/snapback]

Det står ikke i den du har arkivert heller....

Men A8N har Vocal Post eller noe i den duren, dvs at du med hodetelefon tilkoblet, eller via høyttaler kan få feilmeld opplest. Ellers har jeg selv lett etter beep codes og det er jo en jungel, og noen av de flyter litt over i hverandre, at det KAN være flere ting.

 

Prøv bare en minnebrikke av gangen, og reset bios manuelt mellom forsøkene, ut med batteri og hele pakka.

Lenke til kommentar
Tok ut alt minus CPU.

 

Hjalp ikke :/

 

edit: manualen har nok havnet i det store arkivet...

7126717[/snapback]

Det står ikke i den du har arkivert heller....

Men A8N har Vocal Post eller noe i den duren, dvs at du med hodetelefon tilkoblet, eller via høyttaler kan få feilmeld opplest. Ellers har jeg selv lett etter beep codes og det er jo en jungel, og noen av de flyter litt over i hverandre, at det KAN være flere ting.

 

Prøv bare en minnebrikke av gangen, og reset bios manuelt mellom forsøkene, ut med batteri og hele pakka.

7127884[/snapback]

 

jeg for vel prøve litt til.

 

never give up, never surrender :thumbup:

Lenke til kommentar
Lurer litt nå, finnes det noen mulighet til å regulere viftehastigheten selv på A8N-SLI Premium? Hadde vært veldig kjekt, da jeg kan kjøre opp hastigheten under spill.

 

~ Medion

6965712[/snapback]

 

Ingen som kan hjelpe meg med den altså? Hvilke porter kan jeg styre og med hvilket program?

 

~ Medion

7129583[/snapback]

Ett av programmene på cden kan styre vifte hastigheten automatisk... -Husker ikke hva det het...

Lenke til kommentar

Det er vel AI-Booster du sikter til? Det du kan trimme Cpu litt med,og sette på automatisk viftestyring.

 

Jeg bruker det selv,og virker meget bra. har satt Enable QFan. Den er på 51Grader. Og da går viften end automatisk på det laveste,og øker den automatisk,så snart den kommer på 51grader.

Men,må da legge til,at ejghar aldri testa om den slår seg på da. :)

Jeg har hatt max 44grader på cpu.

Lenke til kommentar

Heisan.

Har en amd 3700+ san diego og et Asus A8N-SLI Premium hovedkort. Noen som har et forslag til hvilke minnebrikker som skaper minst problemer her? Jeg har hatt null problemer med mine gamle twinmos 2x512. men har liksom et inntrykk av at de ikke skal være helt gode, etter å ha lest litt her og der på nettet.

Skal ha 2048MB, og har ikke tenkt til å klokke.

mvh tommy

Lenke til kommentar

Hallo folkens. Ok nå har jeg et merklig problem,eller kanskje det bare er jeg som er trøtt etter helga,men har en pc til en kompis som har et A8n-sli "vanlig kort"

han har en seagate 250gb sata som han skal bruke som c disk, installasjon av xp går bra,men etter en stund så kommer det bare "disk boot failure" akkurat som det ikke har blitt installert xp på disken,er det noen som har hatt liknende problem før?? "disk boot failure,insert system disk and press enter" kommer plutslig,i bios står det sata disk som numbero ono. så jeg fatter ikke hvorfor den ikke booter fra sata disken :dontgetit:

 

ops! han har to ide disker som skal være d disk og e disk. bios er siste versjon

 

okay,ha en fortsatt fin søndag

 

 

forresten har oppdaget en ting, sata disken blir gjort om til E disk, ehh...why- hvorfor mener windows at ide diskene burde prioriteres?? for hvis c blir e da betyr det at windows mener ide diskene burde være c og d, sata disken e. helt motsatt av det jeg kunne tenke meg,hvordan får man windows til ¨å skjønne at sata skal være c permanent?

Endret av war2war
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...