FenrisC0de Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 aah, det forklarer mitt dårlige 3dmark06 resultat ihvertfall. tusen takk for oppklaringen! Har allerede kjøpt meg en ny chipsetkjøler, så hvis noen er keen på zalman`en, er det bare å si ifra.. heh Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har et problem, etter bios oppdatering (windows style) fikk jeg en ok melding, men systemet trengte en reboot. Etter reboot ble alt bare mørkt og det kom 1 lang og 2 korte pipe toner. Jeg har søkt i timesvis etter POST feilkoder på A8N.SLI kortet, og spør derfor i denne posten. Send meg gjerne svar i PM, eller post en link. På forhånd takk. mvh en fortvilet David Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hva står det i manualen da (ang. post-koder)? Jeg hadde et lignende problem for ikke så lenge siden. Ikke at det hadde noe med BIOS-oppdatering å gjøre, men likevel. Prøv å ta ut minnebrikkene og sett dem inn igjen. Sjekk at alt ellers står i som det skal. Ellers kan det da ikke være noe farlig å resette BIOS (fysisk altså, med jumper)? Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Tok ut alt minus CPU. Hjalp ikke :/ edit: manualen har nok havnet i det store arkivet... Endret 22. oktober 2006 av expose2k Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 når du flasher bios så skal du resette bios etterpå. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 når du flasher bios så skal du resette bios etterpå. 7126767[/snapback] Mener jeg gjorde det. Skal prøve en gang til. Men vet noen om hvor jeg finner en manual INKL POST kodene? De på ASUS.com var alle uten (alle jeg sjekket ) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Tok ut alt minus CPU. Hjalp ikke :/ edit: manualen har nok havnet i det store arkivet... 7126717[/snapback] Det står ikke i den du har arkivert heller.... Men A8N har Vocal Post eller noe i den duren, dvs at du med hodetelefon tilkoblet, eller via høyttaler kan få feilmeld opplest. Ellers har jeg selv lett etter beep codes og det er jo en jungel, og noen av de flyter litt over i hverandre, at det KAN være flere ting. Prøv bare en minnebrikke av gangen, og reset bios manuelt mellom forsøkene, ut med batteri og hele pakka. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Tok ut alt minus CPU. Hjalp ikke :/ edit: manualen har nok havnet i det store arkivet... 7126717[/snapback] Det står ikke i den du har arkivert heller.... Men A8N har Vocal Post eller noe i den duren, dvs at du med hodetelefon tilkoblet, eller via høyttaler kan få feilmeld opplest. Ellers har jeg selv lett etter beep codes og det er jo en jungel, og noen av de flyter litt over i hverandre, at det KAN være flere ting. Prøv bare en minnebrikke av gangen, og reset bios manuelt mellom forsøkene, ut med batteri og hele pakka. 7127884[/snapback] jeg for vel prøve litt til. never give up, never surrender Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Lurer litt nå, finnes det noen mulighet til å regulere viftehastigheten selv på A8N-SLI Premium? Hadde vært veldig kjekt, da jeg kan kjøre opp hastigheten under spill. ~ Medion 6965712[/snapback] Ingen som kan hjelpe meg med den altså? Hvilke porter kan jeg styre og med hvilket program? ~ Medion Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 er bare å sjekke i bios det, er portene justerbare, så skal det være mulig å fikse det i bios. så er bare å teste. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Lurer litt nå, finnes det noen mulighet til å regulere viftehastigheten selv på A8N-SLI Premium? Hadde vært veldig kjekt, da jeg kan kjøre opp hastigheten under spill. ~ Medion 6965712[/snapback] Ingen som kan hjelpe meg med den altså? Hvilke porter kan jeg styre og med hvilket program? ~ Medion 7129583[/snapback] Ett av programmene på cden kan styre vifte hastigheten automatisk... -Husker ikke hva det het... Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er vel AI-Booster du sikter til? Det du kan trimme Cpu litt med,og sette på automatisk viftestyring. Jeg bruker det selv,og virker meget bra. har satt Enable QFan. Den er på 51Grader. Og da går viften end automatisk på det laveste,og øker den automatisk,så snart den kommer på 51grader. Men,må da legge til,at ejghar aldri testa om den slår seg på da. Jeg har hatt max 44grader på cpu. Lenke til kommentar
tommy40 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Heisan. Har en amd 3700+ san diego og et Asus A8N-SLI Premium hovedkort. Noen som har et forslag til hvilke minnebrikker som skaper minst problemer her? Jeg har hatt null problemer med mine gamle twinmos 2x512. men har liksom et inntrykk av at de ikke skal være helt gode, etter å ha lest litt her og der på nettet. Skal ha 2048MB, og har ikke tenkt til å klokke. mvh tommy Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Har brukt corsair og OCZ på dette kortet uten problem. Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 må bare si dette HKet funka fint ett halvt år som ca da bare kom no signal opp, ingenting hjalp.... asus a8n sli deluxe hadde jeg da nå har jeg msi k8n diamon plus, som er MYE MYE MYE dårligere.... Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 må bare sidette HKet funka fint ett halvt år som ca da bare kom no signal opp, ingenting hjalp.... asus a8n sli deluxe hadde jeg da nå har jeg msi k8n diamon plus, som er MYE MYE MYE dårligere.... 7182682[/snapback] Prøvde du å ta ut batteriet på kortet? Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 jeg prøvde ALT mulig jeg ga den tilogmed til 2 pro datareperatører uten at det funket jeg prøvde alt det med cmos,jumper,psu skifte,cpu skifte,ram flytting osv... alt ble prøvd, INGENTING funket og nå har jeg altså omtrent samme problem med msi k8n diamond plus, og det plager meg sinnsygt! Lenke til kommentar
war2war Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hallo folkens. Ok nå har jeg et merklig problem,eller kanskje det bare er jeg som er trøtt etter helga,men har en pc til en kompis som har et A8n-sli "vanlig kort" han har en seagate 250gb sata som han skal bruke som c disk, installasjon av xp går bra,men etter en stund så kommer det bare "disk boot failure" akkurat som det ikke har blitt installert xp på disken,er det noen som har hatt liknende problem før?? "disk boot failure,insert system disk and press enter" kommer plutslig,i bios står det sata disk som numbero ono. så jeg fatter ikke hvorfor den ikke booter fra sata disken ops! han har to ide disker som skal være d disk og e disk. bios er siste versjon okay,ha en fortsatt fin søndag forresten har oppdaget en ting, sata disken blir gjort om til E disk, ehh...why- hvorfor mener windows at ide diskene burde prioriteres?? for hvis c blir e da betyr det at windows mener ide diskene burde være c og d, sata disken e. helt motsatt av det jeg kunne tenke meg,hvordan får man windows til ¨å skjønne at sata skal være c permanent? Endret 5. november 2006 av war2war Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 war2war: Du kan velge i BIOS hvilke disk det skal bootes fra, det er nok her du har bommet... Ett tips kan også være å bytte sata kontakt på sata disken. -Det anbefalte er å ha den på kontakt 1, men kan være greit å prøve flere. Lenke til kommentar
war2war Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 i bios står det sata disk som numbero ono. så jeg fatter ikke hvorfor den ikke booter fra sata disken 7223718[/snapback] ehh..nope er nok ikke der jeg har bommet , thank you ! come again.Apu loves you Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå