Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å skal bygge opp igjen A8N Deluxe jeg har liggende for å gi til en venn. Jeg har 2 orginal chipsetvifter til det kortet her, men siden det har vært så mye tull med dem tror jeg heller jeg smeller på en Zalman passiv.

Var det da sånn at den måtte kuttes litt til for å passe med et luftkjølt Gainward 6800GT?

Har kjørt dette på vann selv, men husker det var en del snakk om plassproblemer med Zalman.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok takk for svar, bra du holder koken i denne tråden fortsatt Kong Basse :thumbup: .

Kortet er 2 slots ja, men det er ikke det annet enn i det området som selve slot'ene er, videre bakover er det ca 1 slot bredt (se bilde)

Prøvd å sette løst sammen bare for å ta bilde nå, og ser da også at skjermkortet vil blåse rett ut der Zalman kommer. Det var jo positivt, selv om den luften som "spys" ut av lett klokket 6800GT ikke akkurat er kald, vil det i alle fall sørge for sirkulasjon i området.

Tror du det skal gå fint med Zalman når du ser bildet?

(Grunnen til at jeg spør er at jeg aldri har sett den kjøleren i virkeligheten :) )

Edit, glemte bildet..

post-56388-1159628418_thumb.jpg

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ser litt dårlig ut å få på plass ribben uten å kutte i den, men om du ikke skal bruke PCIe spor 2 går det sikkert greit å sette den litt langt nede. -Ribbene er faktisk ganske fleksible hva angår montering.

EDIT: Jeg er enig i at det nok er bedre å ha en frisk bris med lunken luft enn att den står uten å få noe luft på seg.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Ja, jeg tar i alle fall med en sånn Zalman-sak i bestillingen, så får jeg se det litt an når jeg får den. Jeg ser nå også at Viften fra mitt DFI Expert faktisk ser ut til å passe den også, så det kan være et alternativ hvis jeg ikke blir fornøyd med Zalman- løsningen. :)

Lenke til kommentar

Kanskje noen kan hjelpe meg her. Jeg satt idag sammen min nye maskin bestående av dette hovedkortet som er kjøpt som demovare (dvs komponenter skal være intakte, men drivere, manualer og kabler mangler) grunnet litt stramt budsjett. Jeg sitter nå med 2 SATA disker som ikke vil vise seg i raid vinduet og nettverkskort som ikke vil fungere. Altså, skjønner ikke hvordan jeg skal få tak i drivere nå. Chipset driverene som skulle inneholde LAN1 driveren ga meg bare en melding om at driverene var ugyldige. LAN2 on-board kortet var jo bare helt mongo (Yukon). Når jeg skulle kjøre den driveren, fikk jeg bare melding om at driveren ikke støttet prosessoren min (AMD 64 3800+).

Noen som kunne lastet opp nettverksdriverne til meg? Gjerne de du fikk med på CD'en (enda bedre, laste opp hele CD'en et sted.).

Mottar også tips om SATA problemet mitt. Litt mer info: Jeg har 2 x Western Digital 250GB SATA disker koblet til de røde koblingene på hovedkortet. Når jeg booter, sier maskinen bare at den ikke finner noen disker (bortsett fra P-ATA 250GB disken min, som ikke skal være i raid.).

Takk på forhånd ;D!

Lenke til kommentar
Har du prøvd de svarte sata kontaktene?

Du har ingen bekjente som kan laste ned de nyeste chipset driverne til deg da?

6987771[/snapback]

Med de svarte kontaktene kan jeg vel ikke kjøre raid?

Nei har ingen bekjente med samme kort er jeg redd :(.

Lenke til kommentar
De behøver ikke samme kort.Det er bare å laste ned driverne her.

De røde portene er silicon sata porter.Bruk de svarte som er nvraid porter.Du må enable raid funksjonen for hver port i bios også.Disable silicon sata portene i bios.

6987880[/snapback]

Ah, takk så mye. Prøver litt ut her nå :) . (Hvis du lurer, jeg sitter på den bærbare maskinen atm).

Edit: Uff, ser ut til at maskinen låser seg på "Detecting array..." under oppstart. Kanskje jeg bare skal enable de portene jeg bruker i bios? Jeg enablet alle fire der, i tillegg til at jeg disablet Silicon kontrolleren.

Enda en edit: Idag formaterte jeg, og det ser ut til at nettverket har ordnet seg. Det er verre med SATA kontrolleren dog, jeg disablet den til slutt, grunnet at den låste seg på "Detecting array..." under oppstart.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Har et A8N-SLI Deluxe med premium bios,men vil ha deluxe biosen tilbake (skal selge det )men kan ikke flash biosen pågrunav at awdflash ikke vil bruke en eldre bios  :( .

Noen som hvet hvordan man kan flash med en eldre bios.?  :whistle:

6994088[/snapback]

Da får jeg denne meldingen:

!!You can't update this image file!!

The image file was older version, and it was not suitable for the system.

Please get the last image file to update .

:hmm:

Lenke til kommentar
Tror medion tenker på A8N-SLI Deluxe?? Fordi du får nok ikke tak i A8N-SLI Premium med vifte... Og vis han har festet på en vifte så må han nesten ha kuttet av den varme lederen som går opp ved siden av CPU'en..

7023311[/snapback]

Nei, er utgaven med passiv kjøling. Tenkte slik at jeg kan skru opp hastigheten på kabinettviftene som er koblet til hovedkortet. Samt skru opp hastigheten på CPU når jeg spiller.

~ Medion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...