Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Si fra hvis du finner ut av det. Jeg har samme problem, og har tenkt å returnere hovedkortet til butikken. Merkelig problem egentlig, og jeg liker ikke tanken på at de kanskje får det til å funke, og så krever gebyr av meg.

Jeg fant endelig ut hva problemet mitt var.

 

Hvis du ser på dette bilde her:

 

http://www.hardware.no/nyheter/images/asus_a8nsli-d_l.jpg

 

Helt oppe til høyre med ASUS heatsinken, så er det en liten strømkontakt med størrelsen av en sukkerbit. Der skal det visst en ledning som henger på strømforsyningen din være. Jeg så ikke den igår når jeg prøvde å sitte den sammen.

 

Men i hvertfall, det var det som var løsningen på mitt problem. Hvis du allerede har satt i strømmen i kontakten, så må du prøve å teste med bare en ram brikke i. Dette merket jeg når jeg tok i 3 ram brikker av samme type (2 var lik model, kjøpt litt senere osv).

 

håper dette fixer problemet ditt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, da har jeg og begynt og få problemer...litt annerledes da.

 

Hovedkortet mitt kom med 1002 bios, jeg installerte winxp og alt gikk fint. Når install var ferdig stappa jeg i hovedkort cden og valgte "nvidia chipset driver program" og installerte den. Den pakka installerte jo alt...så restarta jeg, windows begynner og loade i ca 1 sek før skjermen blir svart. Jeg starter maskinen på nytt og bruker "last known config that worked(rollback)" og da kom jeg i windows igjen. Jeg installerte så nettverksdriver og lydkort, og da funker restart. Jeg måtte jo bare prøve den chippsett drivern igjen og da fikk jeg samme resultat, svart skjerm. Har noen andre dette problemet ? er det noe ny chippsettdriver ellerno ?

 

Jeg bruker nå 1003-108 men det var ingen forskjell når jeg brukte 1002 som fulgte med.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Jaja, da har jeg og begynt og få problemer...litt annerledes da.

 

Hovedkortet mitt kom med 1002 bios, jeg installerte winxp og alt gikk fint. Når install var ferdig stappa jeg i hovedkort cden og valgte "nvidia chipset driver program" og installerte den. Den pakka installerte jo alt...så restarta jeg, windows begynner og loade i ca 1 sek før skjermen blir svart. Jeg starter maskinen på nytt og bruker "last known config that worked(rollback)" og da kom jeg i windows igjen. Jeg installerte så nettverksdriver og lydkort, og da funker restart. Jeg måtte jo bare prøve den chippsett drivern igjen og da fikk jeg samme resultat, svart skjerm. Har noen andre dette problemet ? er det noe ny chippsettdriver ellerno ?

 

Jeg bruker nå 1003-108 men det var ingen forskjell når jeg brukte 1002 som fulgte med.

jeg har svart skjerm fram til det bildet der det står press del for setup, deretter er det bilde. Kom etter jeg la inn det som lå på chipset cden.

 

BTW: Har 1003.008 Bios'en

Endret av Dobbelmoral
Lenke til kommentar

Trenger litt overklokkings hjelp her...

Har såtte multiplier på 10x, fsb på 270, 100hz pciE, 33hz pci, 2.8V minne og 1,5xx på cpu (husker ikke atm :p)

Men det virker ikke som minnet blir påvirket av klokkingen.. minnet kjører på pc2900 eller 360/180mhz !

 

Hypertransport og andre instillinger som det, hva skal slikt stå på ?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=11353

XP120 kjøler med papst 26db vifte og artic silver ceramique (35c idle@2,7)

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Noen som har noen overclocke tips til denne pcen?

 

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E

nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

Socket 939, 512KB cache, BOXED

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

Sapphire Radeon x800 XT 256MB Skjermkort

PCIe 16x,256BIT,DDR,CRT+TV+DVI+VIVO,BULK

 

North Q Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W

120mm Fan, 12-17dBA

 

Nettopp kjøpt den og lurer på om det går ann å clocke cpuen, hovedkortet eller skjermkortet på ett eller annet vis.. :D

Endret av exmx
Lenke til kommentar

Til exmx

 

Jeg er enig med krister461, TwinMos er ikke minnet som er best egnet til overklokking.

Skal du overklokke, må du ha bra hardware av god kvalitet hvis systemet skal bli stabilt. Anbefaler OCZ minnemoduler med lave timing og PC 4000/4300.

En annen ting er at strømforyningen din er alt for svak.

 

Voltage +3.3V +5V +12V -5V -12V +5Vsb

Max Load 26A 35A 15A 0.5A 0.8A 2.0A

(Hentet fra NorthQ's hjemmeside)

 

Som du ser kan du ikke belaste +12V med mer enn 15 ampere, noe som ikke er nok til et moderne system, og slettes ikke nokk til SLI oppsett med 6800 Ultra/GT.

 

Sjekk denne siden angående strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...