Switters Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei, CNPS 7700 ALCU passer fint den, har den samme selv. Eneste som gjør det trangt er 12v kontakten oppe i hjørnet, men det er fordi PSU sitter i bunn på kabinettet og ledningen er akkurat lang nok. Men jeg synes ikke den kjøler så fryktelig bra. Merker ingen forskjell fra stockkjøleren på min X2 4400+ på 2,45 ghz. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Skal nå sette opp PCen min med A8N Sli Deluxe for første gang. Hvilke drivere og ditt og datt trenger jeg? Har bare hovedkortet, ikke noe annet. Har også en S-ATA harddisk som Windows skal på. Hvordan gjør jeg det sånn helt praktisk, helst uten floppy? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Skal nå sette opp PCen min med A8N Sli Deluxe for første gang.Hvilke drivere og ditt og datt trenger jeg? Har bare hovedkortet, ikke noe annet. Har også en S-ATA harddisk som Windows skal på. Hvordan gjør jeg det sånn helt praktisk, helst uten floppy? 6847451[/snapback] Den lurer jeg også litt på. Har ikke floppy og har bestilt SATA HDD og DVD-Brenner. Skal kjøre den Zalman på laveste hastighet, er allergisk mot støy Og til Glisevask, endte opp med et S939 system til slutt ~ Medion Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) jeg har satt inn vannkjøling på pc min og jeg tenkte å spørre om tempraturene mine er riktige i forhold til andre med mitt hovedkort!amd 3800 x2 = 41 grader idle chipsett= 47 grader jeg har følelsen av at chipsettet er altfor varmt i forhold til at jeg har vannkjøling! (er jo mye varmere enn cpu) har singel radiator og zalman chipsettkjøleblokk på! det kan virke som den sitter litt slarkete i de elendige klipsfestene men det blir ingen endring i temp selv når jeg presser den på for å forsikre at kontaktflatene er gode! kjøleblokken føles helser ikke spesielt varm ut heller, bare litt lunk. før jeg satte i vannkjøling hadde jeg passive zalman kjøleribba på og det var vel ca samme temp da og hvis jeg husker riktig, men derimot når jeg tok på ribba så var den brennende varm! eller er det vanlig å ha 47 grader på chipsettet med vannkjøling? 6752226[/snapback] jeg tror ikke at temp måleren på chipsettet ditt sitter innat chipsettet. men dfi chipsettet mitt ligger også en del høyere enn cpuen min. cpu (med thermaltake big typhoon) ligger på 30 idle og max 41 load. chipsettet mitt med stock vifte ligger på ca 44 ilde og over 50 ved max load. men nforce 4 chipsett er varme, og tåler mye varme, så det har lite å si. Endret 12. september 2006 av Spirre Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Det går fint å bruke programvaren fra cden til dere er på nett. Husk å koble til de SORTE s-ata pluggene, de virker uten drivere. Når dere er på nett laster dere ned og innstallerer nyeste nforce fra nvidia.com OBS Har dere en dualkjerne cpu eller annen "ny" cpu kan det være lurt å oppgradere BIOS (jo før jo bedre). Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Skal nå sette opp PCen min med A8N Sli Deluxe for første gang.Hvilke drivere og ditt og datt trenger jeg? Har bare hovedkortet, ikke noe annet. Har også en S-ATA harddisk som Windows skal på. Hvordan gjør jeg det sånn helt praktisk, helst uten floppy? 6847451[/snapback] Her er drivere http://support.asus.com/download/download....8N-SLI%20Deluxe og bytt chipset vifte med denne. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858 Har nettopp satt opp en pc med dette kortet og thermaltake big typhoon. Mist 600W som er meget stille , hvertfall hos meg. En vifte kontroll gjør at alle vifter kjører så sakte som muligt. Og et vifte løst skjermkort 7600GS. Lenke til kommentar
jason Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Heisan Kan godt være at dette er utført tidligere i tråden, gidder ærlig talt ikke lese meg igjennom, og søk ga ingen svar. Men en god ting kan ikke sies for ofte! Skulle det irritere vettet av noen så kan dere bare stryke det. Har selv sittet en stund med A8N-SLI Deluxe utgaven og var igrunnen klar til å skifte. Det siste jeg skulle gjøre var å flashe dette kortet med en bios fra Premium kortet. Hvorfor? Lei av at det ikke var kommet ny bios til mitt kort siden rett før jul ifjor. Så jeg flashet, og resultatet ser dere her: Hva en sitter igjen med? Alt det digget som kan la seg justere i Premium utgaven samt en nyere bios! Endret 18. september 2006 av jason Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Interesant at du har fått inn en premium bios på ett deluxe kort, men hva er egentlig forskjellen på bios? -Er det noen ytelses forskjeller? Får du satt spenningen høyere? Lenke til kommentar
jason Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det gir jo utvilsomt bedre overklokkingsmuligheter. Har ikke prøvd ut alt men bare det at en nå kan stille spenningen på brikkesettet samt HT spenning gir jo langt større rekkevidde med en gang. Ytelsesmessig har jeg ikke testet grundig nok, rett og slett grunnet tidsmangel. Men vel så viktig er igrunnen at en får en nyere bios, en bios som minker sannsynligheten for at en får hardware som ikke er kompatibelt. Mener jeg leste litt tidligere i tråden at noen hadde problemer med enkelte skjermkort på deluxe utgaven. Problemer premium eiere ikke har meldt om. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Medion: Hehe, du gjorde det ja! PCen min er oppe å går nå, meeeen.. Windows finner bare 120gb eller no. Typen til søstra mi mente det kunne ha noe med hovedkortet å gjøre. Eller? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Medion: Hehe, du gjorde det ja! PCen min er oppe å går nå, meeeen.. Windows finner bare 120gb eller no. Typen til søstra mi mente det kunne ha noe med hovedkortet å gjøre. Eller? 6892718[/snapback] Det er en sticky på det problemet der i lagringsmedier delen av forumet. Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Glisevask: SP2 skal fikse det problemet.. eller så må du installere men en CD som har integrert SP2 det måtte jeg. Hadde samme Problemet Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 eventuelt legge inn service pack 2 etterpå Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Eller kjøre ett lite script som det er omtalt på lagrings-forumet, deretter vil resten av disken dukke opp i disk management. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Har satt inn en Opteron 165 på mitt A8N Premium kort.Satt og klokket litt i går,og den er villig.Klarer greit 2.7ghz stock volt. Jeg har 2x1024 Corsair Twinx C2PT pc 3200 minne som ikke klokker særlig.Da jeg skulle dividere ned minnet til DDR 266 (133mhz)-minnehastighet på 193mhz,vil ikke pc boote til windows.Den nekter plent DDR266! Både DDR 200 og DDR 366 går fint. Vet at at det var umulig å sette divider med Venice og Ballistix minne på dette kortet,men hadde håpt at det gikk med en annen kombinasjon. Har beta bios 1011-006. Før jeg begynner å flashe å styre,er det noen som kan anbefale en annen bios som ordner problemet.F.eks en moddet bios. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 abit kn8 sli hovedkortet til en kamerat av meg har samme problem. 266 divider vil ikke boote. plagsom fordi det hindrer 146 cpuen hans å virkelig få testa seg. den bare går på tomgang på 2600mhz nå... btw vet dette er feil tråd, men siden det er samme problemet med et asus kort så kanskje det er en felles løsning for det også? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Lurer litt nå, finnes det noen mulighet til å regulere viftehastigheten selv på A8N-SLI Premium? Hadde vært veldig kjekt, da jeg kan kjøre opp hastigheten under spill. ~ Medion Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Har funnet modded bios med 150mhz og 183 mhz divider til Premium kortet Har ikke prøvd 183mhz enda,men jeg vet at 150mhz funker! Dette er en tysk side.Se litt ned på sida,der finnes de moddede biosene.Jeg bruker 1001.001 med suksess. Link til sida. Endret 29. september 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har funnet modded bios med 150mhz og 183 mhz divider til Premium kortet Har ikke prøvd 183mhz enda,men jeg vet at 150mhz funker! Dette er en tysk side.Se litt ned på sida,der finnes de moddede biosene.Jeg bruker 1001.001 med suksess. Link til sida. 6966256[/snapback] Hvilken av de bruker du? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg bruker 1001.001. Endret 29. september 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå