Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry dobbel post men trenger VELDIG hjelp. Jeg trenger hjelp til å få mitt trådløse nettverk til å fungere ordentlig. jeg har et a8n-sli premium jeg har et Linksys WMP54G trådløst PCI nettverkskort i maskinen og problemet er at jeg nesten ikke mpttar NOE internett.. Er på min laptop trådløst nå og det funker helt fint! Og er det sant at Premium har hatt noen problemer med PCI som kan fikses med bios skift?

Og forresten, hvordan AVinstallerer jeg nVidia firewall? har satt den på off men ser ut til at den er aktiv på noe vis enda?

Lenke til kommentar

Drepte mitt Dfi-ultra kort, og kjøpte ASUS A8N Premium. Gikk samtidig over til 2 gb ram, Corsair TWINX2048-3200C2 og solgte mine G.Skill GBLA DDR600.

Det ble dessverre litt av en nedtur. Min X2 som tidligere jogget avgårde på 2,9 Ghz, må nå nøye seg med å rusle i vei på 2,4. Dette fordi dividerene i bios ikke fungerer, og jeg må kjøre CPU/RAM synkront (hvilket er et problem med denne Corsair rammen, men som gikk smertefritt opp til 310 med G.Skill) Er dette bare et problem med 1302 biosen, eller et generellt problem? Ellers må jeg si at biosen til ASUS virker noe, hmm, klønete er kanskje riktig ord?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig funnet ut at jeg skal få litt mer fart i maskinen min, som jeg oppgraderte med AN8 Premium og Opteron 144.

Men så er det et aldri så lite problem, som innebærer PCI lock. Noen som vet hvordan jeg kan sette på denne?

Det er veldig kjedelig å ha hovedkort og CPU som skal kunne klokkes bra, og ikke kunne gjøre en døyt med det.

Og over til RAM: Er det noen som har opplevd problemer med TwinMOS-ram? Mine 2x1024-brikker vil ikke kjøre på noe raskere enn CL3, noe som også er ganske så kjedelig.

Ytelsen er ikke dårlig, men når det skal kunne kjøres på CL2/2,5, er det dumt.

Lenke til kommentar

hovedkortet ditt har vel automatisk pci lock, men du kan jo sette pci-e porten til 101 mhz for sikkerhetsskyld.

twinmos lager ikke noe bra ram lenger, med unntak av speed premium brikkene som bare kom i 512 størrelse. faktum er at de nok ikke klarer stabilt cl 2,5 ved 200mhz. det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har Asus A8N-SLI kortet og lurer på en liten ting anngående diskene.

Jeg har for tiden bare IDE disker. Men hvis jeg ønsker å gå over til s-ata, kan jeg da bruke Både s-ata disker Og IDE diskene samtidig?

Vet det har vært problemer med dette på en del kort tidligere i allefall, så tenkte bare jeg skulle spørre først så jeg ikke dret meg ut. For jeg har ikke plass til flere IDE kontrollerkort, og jeg ønsker å bruke alle diskene fremdeles, hehe.

Lenke til kommentar

Det går veldig fint det Jannis-15.

Det eneste jeg har erfart kan være lurt i den forbindelse er at du kobler vekk den/de diskene du ikke skal installere os på ved Windows installasjon, og kobler de til etter at Windows er på plass.

Hvis du bare skal fortsette med os på den disken du har, er det bare å plugge inn den nye, og bruke på vanlig måte. Du velger i bios hvilken disk det skal startes fra, enten det er sata eller ide.

Lenke til kommentar

Hei. jeg har Asus A8N-SLI på hovedkortet er det et lite merke hvor det står hvor det er laga.! Made inn Taiwan sto det.! Men så merka jeg at det var et klistremerke, så jeg tokk det av å under der sto det made inn china.!

Hva er det for no, er det fake eller no.? skjønner ikke no jeg.!

Lenke til kommentar

Kan være flere årsaker til dette:

1. Det er delvis laget ett av stedene (i såfall er merkingen direkte feil).

2. Det er laget i Taiwan, men de har brukt nøyaktig de samme tegningene som noen som er laget i Kina, og har glemt og fjernet merket. I såfall er merket rett.

3. Det er rebagdet (falsk merket, eller det eneste de har gjort i Taiwan er å merke det.

Når det kommer til navnet/tilhørigheten til øyen kan det ha blitt en liten "mix up":

I følge norske skolebøker er Taiwan ett eget land, i følge kinesiske er Taiwan en delstat i Kina, og i følge engeke kart heter Taiwan "Republic of China". Kanskje det har blitt litt kluss...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har satt inn vannkjøling på pc min og jeg tenkte å spørre om tempraturene mine er riktige i forhold til andre med mitt hovedkort!

amd 3800 x2 = 41 grader idle

chipsett= 47 grader

jeg har følelsen av at chipsettet er altfor varmt i forhold til at jeg har vannkjøling! (er jo mye varmere enn cpu)

har singel radiator og zalman chipsettkjøleblokk på!

det kan virke som den sitter litt slarkete i de elendige klipsfestene men det blir ingen endring i temp selv når jeg presser den på for å forsikre at kontaktflatene er gode! kjøleblokken føles helser ikke spesielt varm ut heller, bare litt lunk.

før jeg satte i vannkjøling hadde jeg passive zalman kjøleribba på og det var vel ca samme temp da og hvis jeg husker riktig, men derimot når jeg tok på ribba så var den brennende varm!

eller er det vanlig å ha 47 grader på chipsettet med vannkjøling?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...