Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei godt folk.

 

Jeg har hatt A8N Deluxe i en knapp måned, men mangler totalt lyd på kortet. Har aldrig fått ett pip fra høytalerne. Det piper med varseltoner i PC speaker, men det er alt. Er det noe luretriks for å så lyd ut på dette kortet?

6353099[/snapback]

 

Rettelse ny feil kommer, det var Premium utgaven jeg hadde.

Resten er listet her: handlevogn

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei godt folk.

 

Jeg har hatt A8N Deluxe i en knapp måned, men mangler totalt lyd på kortet. Har aldrig fått ett pip fra høytalerne. Det piper med varseltoner i PC speaker, men det er alt. Er det noe luretriks for å så lyd ut på dette kortet?

6353099[/snapback]

 

 

hei!

Lyden på mitt kort tok kvelden når vifta gikk heden...Ble sikkert for varmt:)

Sjekk at vifta på N-bridge funker, det kan være at den har stoppet uten at du har lagt merke til det?

Lenke til kommentar
Hei godt folk.

 

Jeg har hatt A8N Deluxe i en knapp måned, men mangler totalt lyd på kortet. Har aldrig fått ett pip fra høytalerne. Det piper med varseltoner i PC speaker, men det er alt. Er det noe luretriks for å så lyd ut på dette kortet?

6353099[/snapback]

 

 

hei!

Lyden på mitt kort tok kvelden når vifta gikk heden...Ble sikkert for varmt:)

Sjekk at vifta på N-bridge funker, det kan være at den har stoppet uten at du har lagt merke til det?

6353141[/snapback]

 

Jeg har ikke vifter på mitt hovedkort (passivt kjølt) og det har aldrig vært noe lyd å hente. Kan det være noe feil med kortet fra dag 1?

Lenke til kommentar
Noen som har testet den nye Beta BIOS 1302 til Premium enda? Merkelig at Asus ikke klarer å utgi en offisiell bios på 7 mnd til premium.

6366657[/snapback]

 

 

Frister å teste, men den forrige betaen funker fint her så vet ikke om jeg gidder å oppgradere helt enda, hvis ingen skulle sagt noe veldig veldig fint om denne nye beta biosen da.

Lenke til kommentar

litt upassende men søker deperat hjelp..

Her om dagen kom jeg hjem til pcen min som hadde fryst seg.. alt hang. Slo den derfor av. Og den startet fint. Men når jeg skulle fyre den opp idag var det ikke liv laga i den..Det skjer forskjellige ting når jeg starter den.

 

1) kommer inn til oppstartsbilde i bios (har ASUS A8N SLI DELUXE) fryser der..

2) Hører at maskinen kommer forbi det, men skjermen finne ikke DVI kontakten.

3) Kommer et stykke etter oppstartsbilde så 3x pip.. Men skjermen er heller ikke med på notene så jeg ser ikke hva som står..

og finner ikke oversikten i manualen for feilkoder.. :hmm:

 

Vil presisere at jeg kommer ikke inn i BIOS.. kanskje på 2) og 3) men jeg vet ikke.

Jeg kjører RAID 1 hvis det har noen betydning..

spec ligger i profilen

 

Grunnen til at jeg poster her er at jeg trur ikke det er hovedkortet sin skyld men noe annet...

alt av tanker, løsninger osv mottas med stor takk...

 

 

: oppdatering :

kom meg inn i bios for noen sek men så frøys det..

Lenke til kommentar

nei, ja og nei igjen vansker for å finne et pcie kort i nærheten...

 

Og nå piper den enda mer 5 -6 ganger, men det er delvis fordi jeg bytta ut northbridge vifta. men skjermen er fortsatt vekk men jeg ser at maskinen loader usb støtte osv, med mindre hovedkortet har støtte..

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar

takker skal prøve...

men alt av mine 4*512 brikker har ligget i systemet nesten siden dag 1

 

 

Prøvde også en omegadriver her om dagen men den funka merklig nok ikke så jeg lasta ned den nyaste fra NVIDIA som var merkelig stor (ca 60mb)

Kan det ha noe med saken å gjøre??

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar
takker skal prøve...

men alt av mine 4*512 brikker har ligget i systemet nesten siden dag 1

 

 

Prøvde også en omegadriver her om dagen men den funka merklig nok ikke så jeg lasta ned den nyaste fra NVIDIA som var merkelig stor (ca 60mb)

Kan det ha noe med saken å gjøre??

6407643[/snapback]

Sjekk at du ikke ahr noe som er mye varmere enn det skal. (Som nord brikken siden du har fixet på den.)

Lenke til kommentar

skal prøve det. takker men synes det virker snodig siden den fryser med en gang

 

kan det være Nortbridgen som har tatt kvelden??

jeg har bytta til Zalman passiv pga støy... kan det være at den har mista kontakt. eller ville pcen da slått seg av?

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar

Skulle teste litt mer overklokking idag, og fant ut at jeg ikke klarte mer enn 9x313 (Opteron 165) på mitt Premium kort. Så testet da 315x8.5 og det funket heller ikke. Går ikke kortet høyere enn 313 kanskje? Foressten.. Etter dette stuntet mitt så skjøt tempen på chipsettet i været! Klarer ikke holde fingern på den passive kjøleren.. Noen tips om hva jeg kan gjøre? Nå kan jeg ikke engang klokke til 290x9 :/

Lenke til kommentar

Hei. Jeg trenger hjelp til å få mitt trådløse nettverk til å fungere ordentlig. jeg har et a8n-sli premium jeg har et Linksys WMP54G trådløst PCI nettverkskort i maskinen og problemet er at jeg nesten ikke mpttar NOE internett.. Er på min laptop trådløst nå og det funker helt fint! Og er det sant at Premium har hatt noen problemer med PCI som kan fikses med bios skift?

 

Og forresten, hvordan AVinstallerer jeg nVidia firewall? har satt den på off men ser ut til at den er aktiv på noe vis enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...