eXa Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Som jeg tenkte ja. Men om jeg tar en single JBOD-disk ut av maskinen, og kobler den til en annen? Da vil vel ikke disken komme opp som en standard formatert disk, siden RAID-kontrolleren ikke er den samme? Syns det hadde vært greit å ha mulighet til dette. 6184798[/snapback] det sier seg selv det. du kan ikke kjøre dual channel med 3 brikker på noen hovedkort! du går og glipp av 1t med mer enn 2 brikker, trenger du 3gb? hvis ikke er det bedre om du selger 512 brikkene og bruker 1t.... Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hoi! Har montert ZALMAN ZM NB47J på A8N Deluxen min. Funker som bare det, men nå har jeg tenkt å bytte kjøler på GPU'en min. Sapphire GTO2 bråker som et lite propellfly etter noen omganger med BF2. Har kjøpt meg Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 VGA Kjøler (ATI X800(R430)/X850). Visste at denne var diger, men at den var så GRANDE hadde jeg ikke regnet med. Den er så stor at den ikke får plass pga høyden på kjøleribba. Jeg tre valg: 1. Forsette å kjøre propellfly 2. Bytte ut Zalman'en med en mindre vifte 3. Modde Zalman'en slik at GPU viften passer Alternativ 3 er det jeg ønsker å gå for, da dette vli gi minst støy.......Er det noen her på forumet som har erfaring med å kutte Zalman'en ganske radikalt? Tror jeg må ned fra 47mm høyde til under det halve..... Tips og erfaringer mottas med takk Endret 9. juni 2006 av AndArne Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 er flere som har modda den zalman kjøleren og fått et vellykka resultat. jeg ville prøvd det først og sett hvordan tempen blir. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Holder på å laste ned Vista BETA2.... Noen som har noen typiske driver feil på Deluxe? Husker jeg fikk problemer med nettverket på BETA1 ( +at jeg ikke hadde serial ) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Holder det med en ZALMAN ZM NB47J (uten noe vifte) til A8N-SLi? Eller må jeg kjøpe en vifte å "modde" kjøleren slik at der er plass til den? Er den godt egenet til overklokking? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 den kjøleren funker veldig bra, men det må nesten være en brukbar luft flyt i kassa di. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Hmmm Noen som har fått lyd på pcen sin etter å ha installert Vista64? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er mulig å slå av slik at CPU vifta øker hastigheten(rpm)? fordi hvis jeg spiller så går vifta enormt fort og bråker litt for mye Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Fikk ett problem når jeg skulle montere ny kjøler på skjermkortet, den tok borti min Zalman passiv chipsett kjøler. Er det mulig å bruke den blå/nederste pci-e porten i stedet for den svarte/øverste pci-e porten? har ikke så veldig lyst å demontere hele pc'en for å sette i på plass den gammle chipsett kjølern. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 det funker fint, men om du ikke har sli støtte så vil du vel bare få 2x speed på den nesterste porten. om du har sli så får du 8x, noe som gir litt tap, sannsynlivis ikke særlig merkbart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg har Deluxe versjonen... jeg er noob når det gjelder å flashe inn ny bios... og det har jeg lyst til å gjøre nå så kan noen rettlede meg.. hvilken ny bios er best og hva gjør jeg:) ? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hva er forskjellen på vanlig og deluxe? Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Fikk ett problem når jeg skulle montere ny kjøler på skjermkortet, den tok borti min Zalman passiv chipsett kjøler. Er det mulig å bruke den blå/nederste pci-e porten i stedet for den svarte/øverste pci-e porten? har ikke så veldig lyst å demontere hele pc'en for å sette i på plass den gammle chipsett kjølern. 6314002[/snapback] Heisann Jeg har samme problem. Har tenkt å forsøke å modde litt på Zalmanen slik at jeg får plass til skjermkortkjøleren. Jeg skal poste resultatet da jeg får gjort jobben...forhåpentligvis ila helgen (dersom det ikke blir for fint vær og for mye fotball på TV'en). Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har dere målene på Asus A8N-sli deluxe? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Har dere målene på Asus A8N-sli deluxe? 6340206[/snapback] Form Factor ATX Form Factor, 12"x 9.6"(30.5cm x 24.5cm) http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...=3&l2=15&l3=148 Lenke til kommentar
frodegb Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hei, jeg har en data med a8n-sli hovedkort, etter jeg har installert windows xp og chipset driverne, virker ikke internett??! jeg har den nyeste chipsetdriveren, skal prøve den nyeste biosen nå, og se om det skjer noe. noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Har dere målene på Asus A8N-sli deluxe? 6340206[/snapback] Form Factor ATX Form Factor, 12"x 9.6"(30.5cm x 24.5cm) http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...=3&l2=15&l3=148 6341202[/snapback] Tusen takk Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hei, jeg har en data med a8n-sli hovedkort, etter jeg har installert windows xp og chipset driverne, virker ikke internett??! jeg har den nyeste chipsetdriveren, skal prøve den nyeste biosen nå, og se om det skjer noe. noen som vet noe om dette? 6344983[/snapback] Innstalere nettverkskort driveren kanskje? Lenke til kommentar
Daudwire Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei Jeg har gått lei av den støyete chipset-viften på hovedkortet, og har fundert på kople på en enkel viftestyring for å få ned støyen. Vet den kan byttes ut med en passiv kjøler, men vil helst unngå å ta ut hovedkortet. Har ikke mye peiling på slikt, så jeg lurer på om det er mulig å bruke en rheostat til dette? alla: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=RH5W100&mcat=40s230. Eventuelt, hva slags ohm/amper bør rheostaten være tilpasset? Lenke til kommentar
ewikran Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei godt folk. Jeg har hatt A8N Deluxe i en knapp måned, men mangler totalt lyd på kortet. Har aldrig fått ett pip fra høytalerne. Det piper med varseltoner i PC speaker, men det er alt. Er det noe luretriks for å så lyd ut på dette kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå