Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Edit, er det best at vifta suger luft vekk eller blåser luft på kjølern ? XP120.. jeg har såtte det til å suge vekk atm..

Det er det som er det geniale med XP-120, at det ikke er noen forskjell om man blåser eller suger. Det har heller ingenting å si hvilken vei kjøleren står i forhold til tyngdekraften. Den skal altså i teorien kunne funke like bra opp ned som alle andre veier.

 

Bare for å teste, så kan du jo snu vifta og se om du får noen forskjell... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en slik: http://www.plextor.be/products/px-712sa.asp?choice=PX-712SA

Når denne er koblet til hovedkortet så fryser pcen seg, det  skjer hver gang jeg setter i en cd og trykker på dvd rommen. Lyset på brenneren er hele tiden oransj. Noen som vet hvorfor den ikke funker?

Sannsynligvis er ikke S-ATA kontrolleren klargjort for optiske enheter :( Mange S-ATA kontrollere som ikke støtter ATAPI/Optiske enheter.

 

Prøvd å koble den til silicon image S-ATA kontrolleren i stedet?

Skal prøve det når jeg kommer hjem, HÅPE DET FUNKER! Den fungere fint hvis jeg kobler den til RAID da ^^

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Dere som har hoppet på SLI bølgen bør kanskje lese dette! Etter å ha lest det, skal jeg IKKE ha meg SLI oppsett på leeeenge.

Artikkel-forfatteren peker på en rekke ting som Nvidia sier de har løsninger på rett rundt hjørnet og enda mer til(!), så skjønner ikke helt poenget med hverken artikkelen eller at du absolutt ikke vil ha SLI ?

Lenke til kommentar
Har en slik: http://www.plextor.be/products/px-712sa.asp?choice=PX-712SA

Når denne er koblet til hovedkortet så fryser pcen seg, det  skjer hver gang jeg setter i en cd og trykker på dvd rommen. Lyset på brenneren er hele tiden oransj. Noen som vet hvorfor den ikke funker?

Sannsynligvis er ikke S-ATA kontrolleren klargjort for optiske enheter :( Mange S-ATA kontrollere som ikke støtter ATAPI/Optiske enheter.

 

Prøvd å koble den til silicon image S-ATA kontrolleren i stedet?

Skal prøve det når jeg kommer hjem, HÅPE DET FUNKER! Den fungere fint hvis jeg kobler den til RAID da ^^

Takker for tips :)

Gi tilbakemelding, jeg har samme brenneren på vei...

 

Hvorfor i all verden lages det SATA optiske drev om det ikke finnes SATA-kontrollere som takler de? Det høres temmelig ulogisk ut spør du meg. Blir jo kjedelig deluxe om jeg må sende den inn igjen...

Lenke til kommentar
Har en slik: http://www.plextor.be/products/px-712sa.asp?choice=PX-712SA

Når denne er koblet til hovedkortet så fryser pcen seg, det  skjer hver gang jeg setter i en cd og trykker på dvd rommen. Lyset på brenneren er hele tiden oransj. Noen som vet hvorfor den ikke funker?

Sannsynligvis er ikke S-ATA kontrolleren klargjort for optiske enheter :( Mange S-ATA kontrollere som ikke støtter ATAPI/Optiske enheter.

 

Prøvd å koble den til silicon image S-ATA kontrolleren i stedet?

Skal prøve det når jeg kommer hjem, HÅPE DET FUNKER! Den fungere fint hvis jeg kobler den til RAID da ^^

Takker for tips :)

Gi tilbakemelding, jeg har samme brenneren på vei...

 

Hvorfor i all verden lages det SATA optiske drev om det ikke finnes SATA-kontrollere som takler de? Det høres temmelig ulogisk ut spør du meg. Blir jo kjedelig deluxe om jeg må sende den inn igjen...

Har du ikke lurt på hvorfor det er så få (foreløpig kun plextor) som produserer S-ATA optiske enheter? ;)

 

Intel sine S-ATA kontrollere på i865/1875/i9xx sin sørside (ICH5/ICH6) er vel blant de bedre S-ATA kontrollerene for optiske enheter. Har fått optiske enheter til å virke med silicon image kontrollere (dog enkelte problemer med ytelse og firmware oppdatering).

 

Promise og highpoint fungerer dårlig.

 

Har fått det bekreftet fra Lite-On og Benq at de ikke lager S-ATA grunnet at så få kontrollere virker tilfredsstillende med optiske S-ATA enheter.

Lenke til kommentar

Hei!

 

1)Når jeg klokker på hertzen og multiplikatoren.......er det greit å ha innstillingene på rammèn på auto?? Vil jeg tjene noe på å stille inn verdiene etter hva rammen er spesifisert som manuellt? Har Kingston HyperX.

 

2) Hvor finner dere de siste biosene? Finner ikke 3.xxx8 når jeg bruker oppdateringsprogrammet fra Asus.

Lenke til kommentar
Hei!

 

1)Når jeg klokker på hertzen og multiplikatoren.......er det greit å ha innstillingene på rammèn på auto?? Vil jeg tjene noe på å stille inn verdiene etter hva rammen er spesifisert som manuellt? Har Kingston HyperX.

 

2) Hvor finner dere de siste biosene? Finner ikke 3.xxx8 når jeg bruker oppdateringsprogrammet fra Asus.

BIOS'er over 3001-005 er ikke lagt ut enda...3001-006 og 3001-008 ligger i denne tråden...(på side ni tror jeg det var)...

 

personlig så synes jeg det er enklest å stille timingsene høyt når jeg klokker, for deretter å prøve meg frem med lavere timings når jeg har nådd maks hertz...men, dette gir ikke alltid maks resultat da det noen ganger kan lønne seg med lavere hertz og strammere timings...

 

:)

Lenke til kommentar
Noen som vet om denne kjøleren fungerer/passer til chippsett ? Swiftech chipsetkjøler, m/vifte og hvordan vil denne funke uten vifte ?

Ting rundt alternativ kjøling av chipsettet diskuterer vi her:

A8N-SLI Delux og støy

 

Kong Basse:

Kan du legge inn link til den tråden på forsida av denne? Det er mange som spør om slike ting her, og det var greit hvis de gikk til den andre tråden først/istedet...

Lenke til kommentar

personlig så synes jeg det er enklest å stille timingsene høyt når jeg klokker, for deretter å prøve meg frem med lavere timings når jeg har nådd maks hertz...men, dette gir ikke alltid maks resultat da det noen ganger kan lønne seg med lavere hertz og strammere timings...

 

Mener du her timings på rammen eller cpuèn. Har aldri klokket ram før...

 

Funker det ikke like bra å stille rammen på automat i biosèn?

 

Noen som kan hjelpe meg med hvilke innstillinger jeg skal sette på kingston hyperX?

 

Har en whinchester 3200+ som jeg kjører på 3800.

:ermm:

Lenke til kommentar
Mener du her timings på rammen eller cpuèn. Har aldri klokket ram før...

 

Funker det ikke like bra å stille rammen på automat i biosèn?

 

Noen som kan hjelpe meg med hvilke innstillinger jeg skal sette på kingston hyperX?

 

Har en whinchester 3200+ som jeg kjører på 3800.

:ermm:

Fiks quotingen din! ;)

 

Jeg snakker om timings på ram'en ja...cpu'en har ingen timings...

 

det kan godt være at det funker like bra å stille på auto...(men jeg er ikke helt sikker på om den da justerer ram'en riktig)

 

om du kjører på stock skal timingsene dine være 2,2,2,5...men når du har klokket en del må du sikkert opp i 2.5,3,3,6 eller 2.5,3,3,8 eller kanskje 2.5,4,4,8...om du vil ha en detaljert beskrivelse så får du spørre noen andre...(gjerne i en egen tråd siden ram-timings ikke er direkte relatert til dette hovedkortet)

 

:)

Lenke til kommentar
Har en slik: http://www.plextor.be/products/px-712sa.asp?choice=PX-712SA

Når denne er koblet til hovedkortet så fryser pcen seg, det  skjer hver gang jeg setter i en cd og trykker på dvd rommen. Lyset på brenneren er hele tiden oransj. Noen som vet hvorfor den ikke funker?

Sannsynligvis er ikke S-ATA kontrolleren klargjort for optiske enheter :( Mange S-ATA kontrollere som ikke støtter ATAPI/Optiske enheter.

 

Prøvd å koble den til silicon image S-ATA kontrolleren i stedet?

Skal prøve det når jeg kommer hjem, HÅPE DET FUNKER! Den fungere fint hvis jeg kobler den til RAID da ^^

Takker for tips :)

Gi tilbakemelding, jeg har samme brenneren på vei...

 

Hvorfor i all verden lages det SATA optiske drev om det ikke finnes SATA-kontrollere som takler de? Det høres temmelig ulogisk ut spør du meg. Blir jo kjedelig deluxe om jeg må sende den inn igjen...

Har du ikke lurt på hvorfor det er så få (foreløpig kun plextor) som produserer S-ATA optiske enheter? ;)

 

Intel sine S-ATA kontrollere på i865/1875/i9xx sin sørside (ICH5/ICH6) er vel blant de bedre S-ATA kontrollerene for optiske enheter. Har fått optiske enheter til å virke med silicon image kontrollere (dog enkelte problemer med ytelse og firmware oppdatering).

 

Promise og highpoint fungerer dårlig.

 

Har fått det bekreftet fra Lite-On og Benq at de ikke lager S-ATA grunnet at så få kontrollere virker tilfredsstillende med optiske S-ATA enheter.

http://forums.anandtech.com/messageview.as...1&enterthread=y

 

Tror det skal gå finfint jeg.

 

Uansett; det er mange som har nøyaktig det samme problemet beskrevet selv om det er på IDE. Tror ikke dette er et SATA-problem (selv om man kanskje kan være uheldig med SATA-kontroller og SATA Plextor-brenner). Hva med å oppdatere firmware? Prøve annen BIOS-versjon? Mikse og trikse litt med diverse settings?

 

En kollega av meg hadde nøyaktig samme problemet, og han løste det ved å avinstallere all software som fulgte med spilleren, og kun ha nyeste versjon av Nero inne. (mulig det var et eller annet program i bakgrunnen som skal detektere om du setter inn en CD-R/DVD-R for å så launche brenneprog. som forårsaket det, kan spørre han).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...