Boralis Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Det der kommer til å koste spenn 5978908[/snapback] Ja det gjør det,derfor avventer jeg litt til det kommer mere resultater ang Conroe, for om det stemmer slik det ser ut med foreløbige tester,kaster jeg nok A64 systemet på qxl og kjøper den istedet. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Dette hadde vært noe. Hovedkortet mitt ..Er så glad for at den er vifteløs:-) Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) kanskje dette er litt off topic, men åssen formening har forsamlingen angående disse hovedkorta og overklokkings egenskapene? Jeg har premium-kortet og får ikke klokket A64 +3200 Winchester'n min én millimeter over 2,450Ghz, mens jeg veit på andre hovedkort så får folk den over 2.6 Ghz...? Andres erfaring? Endret 24. april 2006 av janhaakon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 kanskje dette er litt off topic, men åssen formening har forsamlingen angående disse hovedkorta og overklokkings egenskapene? Jeg har premium-kortet og får ikke klokket A64 +3200 Winchester'n min én millimeter over 2,450Ghz, mens jeg veit på andre hovedkort så får folk den over 2.6 Ghz...? Andres erfaring? 5981680[/snapback] Har vel med prosessorn å gjøre,jeg har prøvd forskjellige og de klokker forskjellig. Imidlertid har jeg testet min 3700 grundig på både Asuskort og DFI kort og jeg kommer like langt på begge to . Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 det hender jo at hovedkort hindrer deg i å klokke så høyt som cpuen klarer, men da er det vanligvis på dårligere hk som har begrensa muligheter. noe premium kortet ikke lider av. enten har du en dårlig cpu, eller så er det noe du ikke har prøvd enda. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei.. Har dette minnet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312341 Men for å få 2 GB med minne, da jeg skal kjøre Windows Vista, vurderer jeg å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=WYO Noen som har synspunkter på denne rammen? Er det stor forskjell på å kjøre 3200 minne, kontra 4000 minne? Hva med å kjøpe ett sett til med Crucial? Er det andre brikker jeg bør vurdere istedet for Corsair minnet? Takk for svar. Kent Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 det er best med to brikker på amd, pga timings. corsair rammen er nok bedre enn crucial også. alternativt har du ocz, som jeg liker veldig godt. de har nylig lansert en forholdvis rimelig 2gb pakke med pc4000 ram (heter XCT ellnosånt) Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 OK da dropper jeg å bruke de gamle brikkene. Men hvor mye har det å si at ram´en ikke er 4000 ram? Er dette merkbart, eller vil det ikke ha noe å si da Crucial ram´en har høyere CAS latency? Kent Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Fikk opp et Asus A8N32-SLI i dag, men kommer ikke noen vei med det. Når jeg starter opp får jeg følgende beskjed: Cmos checksum bad press F1 for setup press F2 for default Saken er bare at om jeg går i bios og feks endrer bootrekkefølgen så lagres ikke dette, maskinen booter på deafult uansett og dermed får jeg ikke lagt inn windows eller noe som helst. Har resatt alt,skiftet batter osv uten at det nytter Tips? Endret 25. april 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Morn. Jeg skal sette opp pcen i RAID 0, har satt den opp i bios (RAID menyen) Jeg skal formatere pcen men trenger vistnok floppy for å få inn tredjeprarts programmvare for xp install.... til RAID. Må jeg bruke floppy noe jeg ikke har? Kan det funke med Bootable usb eller er xp for gammel? (er xp med Service pack 2 det jeg har) Funker det med cd? (har to stasjoner men det virker som den ene ikke vil lese i install) NEED HELP PLEASE! Takker på forhånd. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Redd for at at du må bite i det sure eplet og montere inn en floppy! Kent Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg har montert inn floppy men den vil fortsatt ikke starte i xp installen. Prøvd 2 forskjellige Floppy kabler og to forskjellige floppy stasjoner. men til ingen nytte ser det ut som. Skal det egentlig ikke lyse i diskettstasjonene i oppstart?? Det jeg lurer på er om det aktiveres i Bios? (diskettstasjonen) Om det kanskje kan være PSU som ikke leverer strøm kan dette testes?? Kom med alle forslag. Det mottaes med takk... Hilsen frustrert mann med RAID uten PC... Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 må trykke f6 under begynnelsen av install da Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 må trykke f6 under begynnelsen av install da 5987886[/snapback] Gjort. Virker ikke som floppyen reagerer i det hele tatt Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Gjort. Virker ikke som floppyen reagerer i det hele tatt Snu om på floppy kabelen så virker den nok Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg har montert inn floppy men den vil fortsatt ikke starte i xp installen. Prøvd 2 forskjellige Floppy kabler og to forskjellige floppy stasjoner. men til ingen nytte ser det ut som. Skal det egentlig ikke lyse i diskettstasjonene i oppstart?? Det jeg lurer på er om det aktiveres i Bios? (diskettstasjonen) Om det kanskje kan være PSU som ikke leverer strøm kan dette testes?? Kom med alle forslag. Det mottaes med takk... Hilsen frustrert mann med RAID uten PC... 5987861[/snapback] Floppyen skal være aktivert i bios fra dag.1, men du kan jo bare sjekke ved å ta en titt i biosen. Det står i "åpningsvinduet" der inne.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Fikk opp et Asus A8N32-SLI i dag, men kommer ikke noen vei med det.Når jeg starter opp får jeg følgende beskjed: Cmos checksum bad press F1 for setup press F2 for default Saken er bare at om jeg går i bios og feks endrer bootrekkefølgen så lagres ikke dette, maskinen booter på deafult uansett og dermed får jeg ikke lagt inn windows eller noe som helst. Har resatt alt,skiftet batter osv uten at det nytter Tips? 5984659[/snapback] har du ikke mulighet til å trykke en annen knapp etter at bios er loada for å velge bootdevice uten at det har noe å si hva som står i bios? vet det funker på noen kort, men husker ikke hvem merke det var i farta. men du kan jo prøve å flashe bios, så vidt jeg vet så trenger du ikke boote for å gjøre det dersom du tar floppy varianten. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Jeg får fortsatt ikke installert ASUS update. Noen som vet hva som må til? Endret 26. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Fikk opp et Asus A8N32-SLI i dag, men kommer ikke noen vei med det.Når jeg starter opp får jeg følgende beskjed: Cmos checksum bad press F1 for setup press F2 for default Saken er bare at om jeg går i bios og feks endrer bootrekkefølgen så lagres ikke dette, maskinen booter på deafult uansett og dermed får jeg ikke lagt inn windows eller noe som helst. Har resatt alt,skiftet batter osv uten at det nytter Tips? 5984659[/snapback] Fikk opp et nytt kort i dag og får jaggu samme beskjeden på det Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Fikk opp et Asus A8N32-SLI i dag, men kommer ikke noen vei med det.Når jeg starter opp får jeg følgende beskjed: Cmos checksum bad press F1 for setup press F2 for default Saken er bare at om jeg går i bios og feks endrer bootrekkefølgen så lagres ikke dette, maskinen booter på deafult uansett og dermed får jeg ikke lagt inn windows eller noe som helst. Har resatt alt,skiftet batter osv uten at det nytter Tips? 5984659[/snapback] Fikk opp et nytt kort i dag og får jaggu samme beskjeden på det 5989926[/snapback] Prøvd en annen prosessor evt andre ram brikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå