Zer0z Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei. Supert at dere har laget en tråd til denne Men jegh ar et asus a8n sli deluxe hovedkort, og OCZ platinium rev2 ram. Hovedkortet nekter å boote opp med den ramen. Viften på X850XT kortet skal roe seg ned når pcen booter, men det gjør den altså ikke. Får ikke no skjermbilde heller. Men så prøvde jeg med en annen ram en gammel 2x256brikker jeg hadde liggende. å da starta den opp med engang. Da trodde jeg ramen var ødelagt, så jeg dro bort til en kompis av meg å testa den. Der funka den fint. Han har Asus A8n Sli (ikke deluxe/premium). Noen som vet hva som er galt ? mvh Zer0z Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 du bør byte litt om på de forskjellige portene, og passe at du monterer i portene med samme farge dersom du tester begge brikkene samtidig Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei. Supert at dere har laget en tråd til denne Men jegh ar et asus a8n sli deluxe hovedkort, og OCZ platinium rev2 ram. Hovedkortet nekter å boote opp med den ramen. Viften på X850XT kortet skal roe seg ned når pcen booter, men det gjør den altså ikke. Får ikke no skjermbilde heller. Men så prøvde jeg med en annen ram en gammel 2x256brikker jeg hadde liggende. å da starta den opp med engang. Da trodde jeg ramen var ødelagt, så jeg dro bort til en kompis av meg å testa den. Der funka den fint. Han har Asus A8n Sli (ikke deluxe/premium). Noen som vet hva som er galt ? mvh Zer0z 5887174[/snapback] Hei. Jeg fant ut feilen leste litt rundt om at kortene hadde litt problemer med auto timings. så jeg satt inni de gamle twinmosbrikkene, og endra timings til 2-2-2-5, lagra og restarta. deretter slo jeg avpcen, og satt inni de nye OCZ brikkene. Nå funker pcen helt perfekt Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Er det normalt at chipsett skal gå opp til 127 C? =S Er i allefall det fanspeed oppgir, pluss at den varmeste kjølern er på chipsettet. Fant det lett ut med å stikke en finger her og der. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Her er et bilde av temperaturene, som dere ser. Så kommer det ikke frem chipset temperaturen i everest. Men det kommer en høy temp frem i FanSpeed, jeg tror det er chipset. Tror dere det vil hjelpe å få ny kjølepasta på den. Jeg fikk forestn kortet på mandagen. Skal montere en analog temp sensor på chipset for sikerhets skyld hvis jeg får på ny pasta. Edit: Den tempen som heter "hovedkort" kan det være chipset? Endret 8. april 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Tror dere det vil hjelpe å få ny kjølepasta på den. Jeg fikk forestn kortet på mandagen.Skal montere en analog temp sensor på chipset for sikerhets skyld hvis jeg får på ny pasta. Edit: Den tempen som heter "hovedkort" kan det være chipset? Chipset (Northbridge/ der vepsen sitter) har ikke noen sensor på A8N, så det er ikke noe poeng å bytte kjølepasta for å prøve å senke den tempen du snakker om. HK tempen (MB temp) din er jo helt normal 35-45 grader er det folk pleier å ha på dette hk. Kjenner ikke så godt til Speedfan, men tviler på at det er noe hos deg som faktisk er 127 grader... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 k, da driter vi bare i speedFan da! Kan cpu ta skade hvis den er over 60 C? kjørte OCCT stabilitets test, og da tempen kom over 60C så stopa testen for OCCT mente det ble for varmt. Kan jo bare fjerne alt som har med temps å gjøre i OCCT da, og bruke et prog til å overvåke tempen som ikke samkjører med OCCT. Så chipset er vel ca 40 C elns? tipper at det ikke er noe høyere. Men vil tempen stige mye hvis jeg monterer en zalman pasiv chipset kjøler da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 k, da driter vi bare i speedFan da! Kan cpu ta skade hvis den er over 60 C? kjørte OCCT stabilitets test, og da tempen kom over 60C så stopa testen for OCCT mente det ble for varmt. Kan jo bare fjerne alt som har med temps å gjøre i OCCT da, og bruke et prog til å overvåke tempen som ikke samkjører med OCCT. Så chipset er vel ca 40 C elns? tipper at det ikke er noe høyere. Men vil tempen stige mye hvis jeg monterer en zalman pasiv chipset kjøler da? 5887982[/snapback] De fleste CPUer tåler vel opp imot 90 grader? Eller husker jeg feil? AtW Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 k, da driter vi bare i speedFan da! Kan cpu ta skade hvis den er over 60 C? kjørte OCCT stabilitets test, og da tempen kom over 60C så stopa testen for OCCT mente det ble for varmt. Kan jo bare fjerne alt som har med temps å gjøre i OCCT da, og bruke et prog til å overvåke tempen som ikke samkjører med OCCT. Så chipset er vel ca 40 C elns? tipper at det ikke er noe høyere. Men vil tempen stige mye hvis jeg monterer en zalman pasiv chipset kjøler da? 5887982[/snapback] De fleste CPUer tåler vel opp imot 90 grader? Eller husker jeg feil? AtW 5888024[/snapback] ok, da disabler vi alt som har med temps å gjøre i OCCT. og kjører mer testing xD Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hadde de to verdiene på 127 grader jeg også.Er bare en "misforståelse" mellom speedfan og hovedkortet.Jeg deaktiverte de to verdiene,for selvsagt er det ikke noe som gir 127 grader. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hra hatt over 100grader på Opteron, og min X2 kjørte 2x sp2004 her en dag med full load 70 grader.. Dette med lav temp er bare oppskrytt! Hjelper selvsagt en del på klokking da.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 k, men everest er litt mer pålitelig en speedfan da. Så ejg holder meg til det da. På mitt gamle hovedkort, det var et asrock s939 m-atx kort, så hadde jeg ca 50 C på load. Men på dette kortet så får jeg 70 C på load og 42 C på idle :S Kan det hende at jeg har noen dårlige instilinger på klokken min, eneste jeg har hjort er å stille HTT'en opp. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Vet ikke hvor mye man skal lite på temp.sensorene til Asus nå, men sist jeg hadde Asus så var den helt på tryne! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 k, skal teste med noen anologe tempsensorer da har temp fuksjon på viftestyringa mi Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Klikka_bzerk: go for destruction! men husk å ta bilder av det:p Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Klikka_bzerk: go for destruction! men husk å ta bilder av det:p 5889070[/snapback] Er det noe temp prog? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei. Skal kjøpe 2 nye harddisker på mandag.. Og jeg har brukt 3 av de 4 vanelige sata kontaktene. Funker de raid kontaktene som vanelige sata kontakter også? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Klikka_bzerk: go for destruction! men husk å ta bilder av det:p 5889070[/snapback] Er det noe temp prog? 5890000[/snapback] Engelsk.. destruction = ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei.Skal kjøpe 2 nye harddisker på mandag.. Og jeg har brukt 3 av de 4 vanelige sata kontaktene. Funker de raid kontaktene som vanelige sata kontakter også? 5890009[/snapback] Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei.Skal kjøpe 2 nye harddisker på mandag.. Og jeg har brukt 3 av de 4 vanelige sata kontaktene. Funker de raid kontaktene som vanelige sata kontakter også? 5890009[/snapback] 5890096[/snapback] Wee... Da har jeg ikke driti meg ut... Og da vil det i teorien si at jeg kan kjøre 8 frittstående sata disker da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå