Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er ganske stort egentlig. At det viser 10 grader mer, og vcore som lever sitt eget liv. Kan ikke sette igang overvolting uten at pc'en nekter å poste. Kjøpte jo kortet nettopp for 8-fase teknikken. Er de feilene ikke nok til å få et nytt kort tilbake?

Hvor mange sliter med de samme problemene som meg?

5819285[/snapback]

samye: prøvd å klokke med auto Vcore?

Lenke til kommentar

Er jo veldig forvirrende for folk som ikke har hatt et sånt hk før.

Ser det står mellom Nforce4 AMD og Nforce4 AMD/Intel X16, Nforce4 Professional og den siste er vel sikkert nok ikke aktuell? den som heter Nforce professional..

Har ikke litt peiling på hvilket av de jeg skal velge:-(

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Er jo veldig forvirrende for folk som ikke har hatt et sånt hk før.

Ser det står mellom Nforce4 AMD og Nforce4 AMD/Intel X16, Nforce4 Professional og den siste er vel sikkert nok ikke aktuell? den som heter Nforce professional..

Har ikke litt peiling på hvilket av de jeg skal velge:-(

5866736[/snapback]

Visst det er A8N32 kortet du har, skal du velge 16x driverne.. Tror det er 6.85 som er de siste..

Lenke til kommentar
Problemet er ganske stort egentlig. At det viser 10 grader mer, og vcore som lever sitt eget liv. Kan ikke sette igang overvolting uten at pc'en nekter å poste. Kjøpte jo kortet nettopp for 8-fase teknikken. Er de feilene ikke nok til å få et nytt kort tilbake?

Hvor mange sliter med de samme problemene som meg?

5819285[/snapback]

samye: prøvd å klokke med auto Vcore?

5866676[/snapback]

Yup, har prøvd, men husker ikke hvilken verdier jeg hadde. Tror at hk'et viste rundt 1.4xv på stock vcore. Og tempen var rimelig høy.

Lenke til kommentar

går til innkjøp av Asus a8n-sli premium, og håpte at noen ville dele meninger om hvilken ram jeg bør leke med sammen med hk og en opteron 144... den skal klokkes litt, og den skal gå på luft, men dog lite luft, for lyd er et lite moment (og vann blir for mye fuss inni lille forsterker kabinettet mitt)

Lenke til kommentar

du kan jo gamlble på en pakke med corsair value ram da. med litt flaks så kanskje de klokker litt.

men de ocz brikkene (pc4000) er godkjent for 250mhz rett ut av asken, så da har du jo en del å gå på selv om de kanskje ikke klokker så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
Ja det irriterte meg hinsides og endte med att jeg byttet hovedkort og minnebrikker. Så nå er det ikke noe problem å kjøre 4 brikker, men jeg foretrekker fortsatt 2 brikker.

Si fra hva du bestemmer deg for, og hvordan det går, nyttig for alle som vurderer det samme.

5811730[/snapback]

Apropos dette, jeg er fristet til å benytte meg av PSdata sitt tilbud på geilbrukker denne uka, iogmed at jeg har de samme brukkene fra før. Det var noen som snakket om at om kortet bare takler 4 GB, så går mye av denne adresseringen til skjermkort o.l, så man bare sitter igjen med 3 GB som kan brukes (av minnet), er dette bare tull, eller er det hold i det?

AtW

5866199[/snapback]

Stod noe i den duren i instruksjonsboken hvis jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Ja det irriterte meg hinsides og endte med att jeg byttet hovedkort og minnebrikker. Så nå er det ikke noe problem å kjøre 4 brikker, men jeg foretrekker fortsatt 2 brikker.

Si fra hva du bestemmer deg for, og hvordan det går, nyttig for alle som vurderer det samme.

5811730[/snapback]

Apropos dette, jeg er fristet til å benytte meg av PSdata sitt tilbud på geilbrukker denne uka, iogmed at jeg har de samme brukkene fra før. Det var noen som snakket om at om kortet bare takler 4 GB, så går mye av denne adresseringen til skjermkort o.l, så man bare sitter igjen med 3 GB som kan brukes (av minnet), er dette bare tull, eller er det hold i det?

AtW

5866199[/snapback]

Stod noe i den duren i instruksjonsboken hvis jeg ikke husker helt feil...

5876530[/snapback]

Ja, sto at man kunne få "less than 4 GB", men lurte på om noen hadde prød, og hvor mye mindre de egentlig fikk.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Har hatt Asus A8N-SLI DELUXE HK i over et år nu. For en stund siden begynte jeg å ha ustabilitetsproblemer. dev viste seg at de 2 ramslottene, som er nærmest cpu socket, er ikke helt gode... Eller ganske døde, for å si det med andre ord.

Men jeg har bytta chipsett vifta med Zalman sin passive kjøler (gjorde det rett etter at HK var kjøpt). Gjelder garantien fortsatt?

Lenke til kommentar
a_f Postet i dag, 15:55

Men jeg har bytta chipsett vifta med Zalman sin passive kjøler (gjorde det rett etter at HK var kjøpt). Gjelder garantien fortsatt?

Nei.

Den slags modifiseringer innebærer i prinsippet at man frasier seg garanti, og er jo ikke normal bruk som kortet er ment for.

Men om det blir noe problem om du setter inn vepsen igjen, og sender det inn, ja det er jo en annen sak... :)

Lenke til kommentar
a_f Postet i dag, 15:55

Nei.

Den slags modifiseringer innebærer i prinsippet at man frasier seg garanti, og er jo ikke normal bruk som kortet er ment for.

Men om det blir noe problem om du setter inn vepsen igjen, og sender det inn, ja det er jo en annen sak... :)

5878588[/snapback]

Jeg spurte komplett om garatien ble brutt når jeg måtte skifte vepsen på mitt forrige deluxe kort, og dem så at siden denne vifta hadde et stabilitetsproblem ble garantien ikke brutt. Dem sendte til og med Zalman kjøleren som en erstatning for vifta!!

Lenke til kommentar

Jeg har OCZ EL DDR PC-4000 Gold GX XTC 2 GB, og de er ganske bra dem, men når hovedkortet mitt Asus A8N-SLI ikke vil kjøre dem på stock hastighet så ble jeg veldig skuffa, enten har jeg blitt uheldig med mitt Asus kort eller så er det helt ræva. Brikkene virker helt perfekt hos brodern sin pc, og der kan jeg overklokke dem også. Jeg må underklokke dem på mitt hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...