Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Kan man poste spørsmål om A8N32 SLI-kortene her?

 

Hvis JA:

Ville det funket med OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB) og en AMD X2 4400+ CPU på dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Hk'et støtter ikke ddr2 ram. Men amd x2 4400+ vil gå helt fint.

5758987[/snapback]

Ok, støtter det PC4000 RAM (DDR)? Er det slik at DDR kommer til å bli erstattet med DDR2 en dag, så det er bare tull og kjøpe HK og som bare støtter vanlig DDR RAM nå?

Lenke til kommentar

Hk'et støtter pc4000 ddr ram brikker. Angående erstatning av ddr brikker vil nok skje før eller siden, men man kan på en måte ikke tenke sånn når man kjøper hardware. Ellers risikerer man å vente for alltid. Am2 socket kommer snart og da vil amd støtte ddr2 minne. Og nf5 chipsett er snart ute også, dvs at man må bytte hk for å få det nyeste teknologi. Det standpunktet får du ta selv, hva du prioriterer. Jeg setter fokus på hva jeg får tak i nå, så kan resten få vente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hk'et støtter pc4000 ddr ram brikker. Angående erstatning av ddr brikker vil nok skje før eller siden, men man kan på en måte ikke tenke sånn når man kjøper hardware. Ellers risikerer man å vente for alltid. Am2 socket kommer snart og da vil amd støtte ddr2 minne. Og nf5 chipsett er snart ute også, dvs at man må bytte hk for å få det nyeste teknologi. Det standpunktet får du ta selv, hva du prioriterer. Jeg setter fokus på hva jeg får tak i nå, så kan resten få vente.

5759075[/snapback]

Jeg trenger ikke ny PC med det første fordi den funker veldig greit til det jeg trenger en PC til nå; BF2 litt CS og surfing. Derfor er det litt greit å se fremover og se hva jeg kan begynne å spare til hvis du skjønner.

Lenke til kommentar

Hvis du ser litt på fremtiden så vil intel være mer interessant enn noen gang. De nye conroe dual core cpu'ene skal ha utklasset amd dual core cpu. Men en overgang til intel kan bli en dyr opplevelse. Ikke uvanlig å finne intel hk til godt over 2000 kr. Conroe frister meg iallfall :D

Lenke til kommentar

hei,

 

Vurderer å prøve meg på en liten klokking av min X2. Er det noe annet i BIOS som er viktig å endre på enn å sette minnet til 333, prøve FSB på 240(da blir minnet på 200 igjen), endre multiplier fra 5 til fire, og sette PCI sync.-saken til 33.33mhz. Muligens senke mulitplier på CPU litt til å begynne med også da. Har A8N premium, derfor jeg poster her.

Lenke til kommentar

siden dette er et asus A8N tråd kan jeg poste mitt problem her(selv om jeg har postet en egen tråd om det)

Men til saken, jeg har et Asus A8N SLI Premium og et bZerk kabinett, problemet er at jeg ikke finner samsvar med de ledningene som kommer fra lcd, dispalyet og de som er i manualen. Noen som har vært borti det problemet før?

Så finnes det en overgang fra 4pinns til 3 pinns strømkontakt?

Jeg har fått et nytt problem for hver dag som har gått etter jeg har blitt ferdig med og bygge pcen. Det siste er at jeg ikke får skikkelig kontakt med internett, hverken på msn, css, windows update eller wow, men på den andre pcen er det null problem.

Er det noen instillinger eller noe som er galt?

 

Hvis noen har vært borti dette problemet eller tror de kan det som er feil, ta gjerne nærmere kontakt

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har spurt en del ganger før om hvilken RAM som dette hovedkortet støtter. Her kommer nok et spørsmål fra min side:

 

Vil ASUS A8N32-SLI Deluxe fungere med en Corsair TWINX2048-4400PRO? Hvis den gjør det betyr vell det at dette kortet støtter helt opp til PC4400 RAM? Men hos komplett.no står det at kortet kun støtter PC2700 og PC3200, så hva skal det bety. Jeg blir litt forvirrer her nå... :hmm:

Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter kun pc3200, dvs ddr400 brikker. Men man kan alltid klokke rambrikkene til ddr500 eller ddr600, avhengig av hvor gode og overklokkings vennlige brikker man har. De pc4400 brikkene kan du kjøre på pc3200 hastighet, men du kan garantert overklokke til pc4400 hastighet. Skjønner du hva jeg mener?

 

Den nyeste biosen til a8n32-sli kortet støtter pc4000 brikker fult ut. Men jeg klarte ikke å få den til å funke. Måtte sette pc3200 i bios, og klokke til pc4000 og høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...