Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

reset bios

(14 tegn :mad:)

5729013[/snapback]

 

Hvordan? Hvis du mener å resette CMOS ved å ta ut batteriet og flytte på en jumper, så har jeg gjort det.

 

Jeg har også prøvd å ta ut stikk kontakten og holdt inn strømknappen i over 10 sekunder slik ASUS sier.

 

Er det dette du mente :) (Men takk for tipset)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var det jeg mente ja.

 

en kamerat av meg med asus kort sier at du ka slette biosen på hk dersom du booter med en av de cdene som kom med hk. dersom du da har en ny bios klar til å flashe med, så kan jo dette være et alternativ. dog siste utvei.

 

du er sikker på at du ikek har drept noe mens du bytta cpu? statist elek. er døden for datadeler. prøv å test de forskjellige tinga i en annen maskin. dersom alt annet funker så kan jo hk ha reist til de evige datamarker

Lenke til kommentar

Alt var jordet når jeg jobbet, inkl meg selv.

 

Jeg har en god del forskjellige CPU, GPUer og minne brikker liggende og har testet alle dem. Tipset med CDen har jeg ikke prøvd, så det skal jeg. Tvi Tvi.

 

Jeg er drit lei dette kortet nå. Jeg har kjøpt tilsammen 4 slike kort, og alle har dødd. Kun et av dem fikk jeg byttet. Det siste kortet var den nyeste utgaven av dette kortet. Jeg ser at på ASUS forum er det MANGE som har de samme problemene. ASUS sier at kortet må byttes...

 

Jeg må si at min tillit til ASUS nå er på bunn. Jeg har en del MSI kort som aldri har gitt meg slikt hodebry. :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg har a8n32 utgaven av asuskortet med bios 1103

jeg har problemer med kortet i den for stand at dersom jeg velger delingstall 166 i bios vil ikke pcèn starte , 133 og 183  virker fint.

5730566[/snapback]

 

Hvordan justerer du disse, når PCen i det hele tatt nekter å aktivisere grafikk kortet?

Lenke til kommentar
Jeg har a8n32 utgaven av asuskortet med bios 1103

jeg har problemer med kortet i den for stand at dersom jeg velger delingstall 166 i bios vil ikke pcèn starte , 133 og 183  virker fint.

5730566[/snapback]

 

På Premium kortet med Cruical ballistix 2x512 minne vil det ikke boote med 133 og 166.Har prøvd flere bioser,men til ingen nytte.Med OCZ Platinum rev.2 funket alt.

Hva er dette a? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Dere vet den skrellviften på Asus A8N SLi-Deluxe kortet. Chipsetviften.

 

Den har sluttet og snurre og jeg lurte på hvilke vifte jeg bør kjøpe for og erstatte den?

Har brukt pc'n i over 2 uker nå uten at den har gått rundt, har ikke hatt noe problemer.

 

Men skulle gjerne ha byttet den for og være trygg.

 

Obs: jeg har et svørt og langt skjermkort som går rett over den så jeg kan ikke ha noe kjøleløsning som er høyde på.

 

- punk

Lenke til kommentar
Jeg har a8n32 utgaven av asuskortet med bios 1103

jeg har problemer med kortet i den for stand at dersom jeg velger delingstall 166 i bios vil ikke pcèn starte , 133 og 183  virker fint.

5730566[/snapback]

 

Hvordan justerer du disse, når PCen i det hele tatt nekter å aktivisere grafikk kortet?

5730627[/snapback]

Det var ikke ett svar på ditt inlegg :D

tror du sliter med litt større problemer enn det jeg gjør

Lenke til kommentar
Hei.

 

Dere vet den skrellviften på Asus A8N SLi-Deluxe kortet. Chipsetviften.

 

Den har sluttet og snurre og jeg lurte på hvilke vifte jeg bør kjøpe for og erstatte den?

Har brukt pc'n i over 2 uker nå uten at den har gått rundt, har ikke hatt noe problemer.

 

Men skulle gjerne ha byttet den for og være trygg.

 

Obs: jeg har et svørt og langt skjermkort som går rett over den så jeg kan ikke ha noe kjøleløsning som er høyde på.

 

- punk

5733968[/snapback]

 

Prøv denne.Regner med at du har noen kabvifter som kjøler litt.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Har satt inn 2x512 Cruical Ballistix i Premiumkortet.Har testet litt og har fått et merkelig problem.Brikkene gjør fint 265mhz 1T memtest stabilt,når jeg kjører minnet synkront med cpu.Men da jeg setter de til DDR333 eller DDR266 booter ikke pc.Kommer ikke inn i memtest engang.DDR200 og DDR400 går fint.

 

Har brukt OCZ Platinum Rev.2,og har prøvd alle minne dividerere uten problem i det hele tatt.

 

jeg vil gjerne kjøre DDR333 pga at Ballistix neppe vil noe særlig over 270mhz,og det vil hemme klokkinga på cpu min,da jeg har en 3200+ som jeg håper å få opp til 2.8ghz.

 

Noen med Ballistix som har det samme problemet?

5710250[/snapback]

 

Lucky... har ikke du svart på en av mine tråder hvor jeg har samma problemet? :-p

 

Det jeg har funnet ut er at dette er et vanlig problem. Low latency RAM og dividers med A64 går hvistnok i dass.

 

Sjekk første posten:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=364790

 

Tror heller ikke dette kun gjelder Venice kjernene da...

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Buzz76: Ja,ser ut som et vanlig problem dette.Men før jeg satte inn 3200+ Venice og Crucial brikkene,Hadde jeg Opteron 148 og OCZ Platinum Rev.2 som gikk som en drøm på alle dividerere.Har ikke prøvd med OCZ minnet igjen,da jeg har satt det og Opteronen min på et DFI kort som jeg tester.

Det må være ASUS som trøbler her,for Crucial brikkene gikk fint på 2stk MSI kort.

 

Merkelig at det ikke blir retta på med en bios oppgradering.

 

Husker ikke at jeg svarte deg på det innlegget,men kan du linke til det?

Lenke til kommentar
Buzz76: Ja,ser ut som et vanlig problem dette.Men før jeg satte inn 3200+ Venice og Crucial brikkene,Hadde jeg Opteron 148 og OCZ Platinum Rev.2 som gikk som en drøm på alle dividerere.Har ikke prøvd med OCZ minnet igjen,da jeg har satt det og Opteronen min på et DFI kort som jeg tester.

Det må være ASUS som trøbler her,for Crucial brikkene gikk fint på 2stk MSI kort.

 

Merkelig at det ikke blir retta på med en bios oppgradering.

 

Husker ikke at jeg svarte deg på det innlegget,men kan du linke til det?

5736266[/snapback]

 

Offcourse :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=542310&hl=

 

Leser på en annen thread... de gir kombinasjonen Venice og A8N skylda... ikke minnet. Er en annen med samme problem som bruker OCZ minne.

Har byttet til sanDiego selv men rett og slett ikke orket å teste enda. Tipper det er samme problemet med disse.

 

Og ja... skikkelig ræva av Asus å ikke fikse dette. Det har vært et kjent problem siden i fjor sommer.... :nei:

Lenke til kommentar

Nå er det noen spørsmål jeg kunne tenkt meg å fått svar på..

 

Nr. 1 : Det store "skrap i høytalerne" spørsmålet.

- Skrapelyder i spill, desktop og ved oppstart.

- Har lagt in nyeste driver, og har prøvd det meste av andre drivere.

 

Nr. 2 : Bios har tendens til å henge seg. Dette skjer tid og utid. (nyeste bios)

 

Nr. 3 : Ved oppstart hender det at Usb musa (razer diamonback) ikke fungerer.

- Eneste utvei er å restarte maskina.

 

Specs:

Amd X2 3800+

Asus a8n32 sli deluxe

1024 crucial ballistix

samsung spinpoint 120gb

 

På forhånd takk

 

- Silver -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...