Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om du får behov for å fjerne blokken?  har du mulighet til det?  eller er den montert for ever ?

5704546[/snapback]

Den sitter nok der for evigheten. Termisk lim er utrolig hardfør.

Men hvorfor skulle jeg få behov for å fjerne blokken?

Den står ikke i veien for noe. To skjermkort i SLI går fint, og dersom

jeg velger å ikke bruke blokken så fungerer fremdeles heatpipen som orginalt.

Lenke til kommentar

Hei jeg skrev tidligere med problem.

men jeg installerte windows på en samsung sata disk uten å bruke raid, dette virka veldig greitt. Men jeg vil kjøre i raid.

da jeg satte opp raid med to raptor 37 gb og sil driver kræsja maskinen etter installasjon av service pack 2, tror ikke dette har noe med saken å gjøre men sier det hvertfall. nå får jeg blåskjerm og så står det physical memory starting to dump, eller noe sånn.

prød 3 forskjellige ramtyper men feilmld kommer uansett.

noen som har ide om hva som er galt.

 

Kan det være en ide å bruke nvidia driverene, eller er diskene mine ødelagt eller er raidportene gåene?

Lenke til kommentar

Har satt inn 2x512 Cruical Ballistix i Premiumkortet.Har testet litt og har fått et merkelig problem.Brikkene gjør fint 265mhz 1T memtest stabilt,når jeg kjører minnet synkront med cpu.Men da jeg setter de til DDR333 eller DDR266 booter ikke pc.Kommer ikke inn i memtest engang.DDR200 og DDR400 går fint.

 

Har brukt OCZ Platinum Rev.2,og har prøvd alle minne dividerere uten problem i det hele tatt.

 

jeg vil gjerne kjøre DDR333 pga at Ballistix neppe vil noe særlig over 270mhz,og det vil hemme klokkinga på cpu min,da jeg har en 3200+ som jeg håper å få opp til 2.8ghz.

 

Noen med Ballistix som har det samme problemet?

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å skifte chipset vifta på a8n-sli? hvilken vifte bør jeg kjøpe?

5715199[/snapback]

Ikke kjøp cooler master, den har byttet ut skruene med en termisk teip, noe som ikke fungerer i det hele tatt. Den kjøler bra, ser bra ut og er stillegående, men det hjelper ikke når viften detter av når du har pcen på høykant.

 

Har du bra med vifter rundt i hele kabinettet, kan du kjøpe zalmaan passive... men hvis du ikke har bra viftekjøling generelt i kabinettet, vil den funka heller dårlig...

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å skifte chipset vifta på a8n-sli? hvilken vifte bør jeg kjøpe?

5715199[/snapback]

Ikke kjøp cooler master, den har byttet ut skruene med en termisk teip, noe som ikke fungerer i det hele tatt. Den kjøler bra, ser bra ut og er stillegående, men det hjelper ikke når viften detter av når du har pcen på høykant.

 

Har du bra med vifter rundt i hele kabinettet, kan du kjøpe zalmaan passive... men hvis du ikke har bra viftekjøling generelt i kabinettet, vil den funka heller dårlig...

5715252[/snapback]

 

har en kabinettvifte i toppen, og en på sida, men fins det en grei vifte det går an å skaffe ell, og er det vanskelig å ta ut den gamle og sette inn en ny?

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Jeg har nettopp kjøpt nye komponenter til pcn min og har enelig fått satt de sammen.. Har A8N sli deluxe og AMD Anthlon 64 3700+. Bruker fortsatt den gamle hardisken og winows xp home edition med sp2 installert (trengs mer av hw specs?)

 

Problemet mitt er som følger: Når jeg booter går alt bra helt til windows har loadet en stund.. da blir skjermen svart og maskinen begynner boot sekvensen på nytt.. Prøver sikkerhetsmous men samme problem.. tenker aha! må nok oppatere biosen! versjonen nå er 1011. men for å oppatere til 1016 må jeg først oppdatere chipset drivere! Hvordan gjør jeg dette når jeg ikke kommer inn i windows? eller er et noe helt annet som er problemet?

 

Er grønn som dere sikkert skjønner og frustrasjonsnivået er høyt...

 

(Beklager hvis svaret allerede eksisterer i tråden.. har ikke kommet igjennom alle 200 sidene enda..)

 

Setter stor pris på all hjelp

Lenke til kommentar
Gummun Postet i dag, 01:06

  Hei alle!

 

Jeg har nettopp kjøpt nye komponenter til pcn min og har enelig fått satt de sammen.. Har A8N sli deluxe og AMD Anthlon 64 3700+. Bruker fortsatt den gamle hardisken og winows xp home edition med sp2 installert (trengs mer av hw specs?)

Hvilke komponenter er nye?

Høres ut som du bør reinnstallere Windows (eventuelt kjøre en "repair Windows") og/eller har feil eller manglende drivere. Ved bytte av hk bør/kan ikke gammel Windows brukes.

 

lucky666 Postet 06/03-2006 : 16:34

Men da jeg setter de til DDR333 eller DDR266 booter ikke pc.Kommer ikke inn i memtest engang.DDR200 og DDR400 går fint.

Har hørt om dette problemet med enkelte bios på Premium tidligere. Bytt til en annen bios og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar pcp160!

 

Reinstallerte windows of nå funker det som en drøm.. oppdatering av chipset og flash av bios er nå ikke noe problem..

 

Men... etter jeg oppgraderte bios til 1016 falt usb portene ut og USB musen oppdages ikke lengre. det skjedde nettopp.. har ikke fått prøvd mye enda.. noen meninger erfaringer?

 

Cas på rammen ble også satt til 3.. noe jeg syns er rart.. skrudde opp til 2,7volt og satt cas manuelt til 2,5.. dette ser ut til å funke greit men ikke prøvd memtest eller spill enda.. jeg har corsair twinx2048 3200c2 og forventer høye timings fra disse.. noen meninger om hvilke timings jeg bør sette?

 

igjen.. takk for svar! :)

Lenke til kommentar

@Gummun

 

timings på ram blir vanligvis satt noe høyere enn det brikkene er godkjent for pga stabilitets sikkerhet. bare sett brikkene til godkjent timings og fyr opp 3dmark ellno.

 

Har satt inn 2x512 Cruical Ballistix i Premiumkortet.Har testet litt og har fått et merkelig problem.Brikkene gjør fint 265mhz 1T memtest stabilt,når jeg kjører minnet synkront med cpu.Men da jeg setter de til DDR333 eller DDR266 booter ikke pc.Kommer ikke inn i memtest engang.DDR200 og DDR400 går fint.

 

Har brukt OCZ Platinum Rev.2,og har prøvd alle minne dividerere uten problem i det hele tatt.

 

jeg vil gjerne kjøre DDR333 pga at Ballistix neppe vil noe særlig over 270mhz,og det vil hemme klokkinga på cpu min,da jeg har en 3200+ som jeg håper å få opp til 2.8ghz.

 

Noen med Ballistix som har det samme problemet?

5710250[/snapback]

har sett flere med divider problem i det siste. har ikke sett noen universal løsning enda, men du kan teste med en nyere eller gamlere bios.

 

uansett så bør du være veldig fornøyd med en cpu klokk på over 2600mhz. dessuten så bør du vurdere å ikke kjøre absolutt max klokk til daglig, da det ofte krever veldig høy volt for de siste mhz'a og det slitter mye mer på cpu. har selv hatt erfaring med 2 stk cpuer som har blitt dårligere over tid (ca et år) når de blir kjørt på grensa til daglig

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hjelpe meg! Jeg har i dag oppgradert fra en winni 3500 prosessor til en X2 prosessor. Det skulle jeg ikke gjort.

 

Nå starer ikke PCen i det hele tatt, skjermen er død og jeg får ikke frem noe bilde. Det vanlige BEEP lyden kommer ikke. Det eneste som skjer er at viftene går og disken surer noe.

 

Før bytte oppgraderte jeg til siste bios og chipset drivere. Alt funket før byttet og har gjort det i lang tid.

 

Har noe tips til hva jeg kan gjøre?

Bytte tilbake til gammel CPU gir samme feil.

Lenke til kommentar
Hjelpe meg! Jeg har i dag oppgradert fra en winni 3500 prosessor til en X2 prosessor. Det skulle jeg ikke gjort.

 

Nå starer ikke PCen i det hele tatt, skjermen er død og jeg får ikke frem noe bilde. Det vanlige BEEP lyden kommer ikke. Det eneste som skjer er at viftene går og disken surer noe.

 

Før bytte oppgraderte jeg til siste bios og chipset drivere. Alt funket før byttet og har gjort det i lang tid.

 

Har noe tips til hva jeg kan gjøre?

Bytte tilbake til gammel CPU gir samme feil.

5728684[/snapback]

Du er sikker på at rambrikkene står der de skal stå. i Slot A2 og B2 (tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...