Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

KoR Postet i dag, 12:02

  Har prøvd å trykke på F8 når HK kommer opp, da kommer jeg til en merkeli meny. Har prøvd på det bilde etter HK, med masse hvit skrift, ingenting skjer. Og jeg har prøvd når Windoes XP loader, ingeting skjer.

 

Problemet mitt er at etter Windows XP har loade, går skjermen i hvilemodus (blir svart) mens pcen fortsetter å gå. Derfor skulle jeg se om det funket i safemode.........

Når du trykker F8 før windows har begynt kommer du til "boot screen", der du kan velge oppstartsenhet, dette er nyttig feks ved Windows innstallering (slipper å endre rekkefølge i bios), eller hvis man har flere disker med Windows. Men det er litt klønete av Asus å bruke F8 til denne biosfunksjonen. Å få opp Windows oppstartsvalg handler derfor som de andre har forklart, mye om perfekt timing :roll:

 

Uansett, ut fra hva du forteller syns jeg det høres ut som du har fått til å trykke i rett tid, og at du har en feil på Windows innstallasjonen. Hvis du ikke er for glad i å forsøke å fikse mbr eller annet som kan være skadet, kunne du prøve en "reparere Windows", og se om det gjør susen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KoR Postet i dag, 12:02

  Har prøvd å trykke på F8 når HK kommer opp, da kommer jeg til en merkeli meny. Har prøvd på det bilde etter HK, med masse hvit skrift, ingenting skjer. Og jeg har prøvd når Windoes XP loader, ingeting skjer.

 

Problemet mitt er at etter Windows XP har loade, går skjermen i hvilemodus (blir svart) mens pcen fortsetter å gå. Derfor skulle jeg se om det funket i safemode.........

Når du trykker F8 før windows har begynt kommer du til "boot screen", der du kan velge oppstartsenhet, dette er nyttig feks ved Windows innstallering (slipper å endre rekkefølge i bios), eller hvis man har flere disker med Windows. Men det er litt klønete av Asus å bruke F8 til denne biosfunksjonen. Å få opp Windows oppstartsvalg handler derfor som de andre har forklart, mye om perfekt timing :roll:

 

Uansett, ut fra hva du forteller syns jeg det høres ut som du har fått til å trykke i rett tid, og at du har en feil på Windows innstallasjonen. Hvis du ikke er for glad i å forsøke å fikse mbr eller annet som kan være skadet, kunne du prøve en "reparere Windows", og se om det gjør susen :)

5689040[/snapback]

 

Yes! :p Jeg fikk startet den i SafeMode. Da er jeg iallefall sikker på at jeg ikke har herpet noe på hovedkortet. Men hva skal jeg gjøre for å få den til å funke i vanlig mode?? (problemet er at skjermen går i hvilemodus etter at windows har loadet!)

Lenke til kommentar
har du testa ram og skjermkort for feil? en jeg kjenner hadde seriøse problemer med maskina, og det viste seg at det var bde ram og skjermkort

5689786[/snapback]

har fiksa det. Jeg måtte "restart from last good configuration" eller noe. da funka pcen.

 

Eneste jeg manlgler nå, er å sette inn den nye chipset vifta, noe jeg ikke klarer :O

Lenke til kommentar
du klarer ikke å montere en ny chipsettvifte? eh....akkurat...du tar av den gamle og fester den nye...

5692516[/snapback]

Nei, det er ikke bare å ta av den gamle. fordi den er festet med to skruer på undersiden av hovedkortet. derfor må jeg ta ut alle komponentene å ta ut hovedkortet, deretter klemme de ut å sette alt på plass igjen.

(har allerede kjøpt en vifte, som ligger på skrivebordet å venter på å bli montert :p

Endret av KoR
Lenke til kommentar
Noen som har fått installert Windows

vista 5270 32 eller 64 bit versjonen på asus hovedkortet?

5692911[/snapback]

Interesnt spørsmål

 

Jeg innstallerte Vista Beta 32bit fra ca november eller noe.

 

Det virket helt ok til å begynne med, men siden ikke seriekoden jeg hadde fått tak i funket virket det bare i 10dager.

 

Jeg hadde litt prob med alpha driveren til mitt GeForce skjermkort og jeg fikk ikke nettverket til å funke, derfor gadd jeg ikke teste så mye... Men mulig det har kommet seg nå...

Lenke til kommentar

Jeg kan se at netverks drivere kan lastes ned fra nvidia sin hjemmeside både for 32 og 64 bit versjonen , jeg har prøvd å installere 64 bit versjonen , et stykke ute i installasjonen må jeg velge hvilken partisjon jeg skal innstallere på og da spør den etter en disk driver som jeg ikke har , jeg får derfor ikke fulført innstalasjonen.

Lenke til kommentar
Daffa Postet i dag, 17:01

  Hvilket "program" må jeg laste ned for å "oppdatere" hovedkortet (Premium) til dobbelkjerne sak ? 

Du kan bruke "Asus Update" som kan lastes ned øverst på siden der bios ligger på download siden til Asus.com.

Innstallere Asus update, laste ned biosfilen til harddisk, (extracte den) og starte Asus update, og velg flash fra fil :)

Lenke til kommentar

Kansje noen her har svart på dette før men la gå.

 

Er det noen der ute som har fjernet heat-pipen på sit A8N kort, montert vann på Northbridge og CPU. Ramkjølere/passive på mosfet? Lar dette seg gjøre? Hvor store bør de være? Er kjøleribben som allerede står god nok? (Klippe røret).

 

Må jeg til med vann, hvem forhandler mosfet kjøleren til Aquacomputer her i Norge?

 

(Skal til med enda et prosjekt med gamle datadeler)

Endret av Eudora
Lenke til kommentar

Problemet med heat-pipe i kabinetter som LianLi V2100+ er at kortet monteres opp ned. dette fører til at kjøleribben på pipen havner nede. Northbridgen blir da fort over 60grader. Derfor er det ikke tull med vann, hvertfall for meg. Dere som vurderer kort med heat-pipe. Ha dette i bakhodet når dere handler. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...