Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, nå trenger jeg litt support her ;) , byttet kabinett på a8nsli dlx kortet mitt. Og nå får jeg selvsagt ikke noe lyd lenger, alt ser supert ut ifra windows og jeg har ikke noe irq konflikt eller hva det nå heter, har også flyttet wlan kortet til en slot som ikke er "shared" med audioen. Det jeg ser for meg det akn være er jumperene på audio ut til frontpanelet, hadde front kanalene på frontpanel før, men ikke nå lenger. Husker ikke om jeg fjerna noen jumpere eller ikke, i p4gpl-x manualen finner jeg ikke noe info om dette. (kansje fordi det er et helt annet hk, men det var det nermeste jeg fant blant rotet av HW :innocent: )

 

Vet noen om det var jumpere der og i så tilfelle hvor skal disse sitte(bilde hadde vert fint)? svar fort da folkens for jeg blir gal uten musikk ;)

 

problem løst, måtte bare ta mot til meg å grave frem en manual :p

Lenke til kommentar
Blir vel 183 på minne hvis du setter fsb = 275 og minne-divider til 266...

Men, du ønsker vel ikke å kjøre minne på 183?

Heller over enn under 200...

5638453[/snapback]

han ment enok å sette minnet på en 183 divider, dvs reel cpu speed delt på (cpu mp +1).

 

altså om han kjører 250*10=2500, så får han 2500/11=~227mhz.

med cpu mp på 9 så blir det 250*9=2250, noe som gir 2250/10=225mhz.

 

det er i alle fall sånn jeg har forstått det.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Noen som har asus a8n32-sli deluxe kort her? Kortet mitt viser feil vcore i hardware monitor i bios, viser feil i windows også. Har alt på stokk, men vcore står på 1.39v. Også viser kortet feil temp... Hvis det er noen andre som har samme problem som jeg, så jeg vil gjerne vite hvordan man kan fikse det. Ellers blir det rma på kortet.

Lenke til kommentar
Skal bytte ut min 4000+ og mitt audigy 2 lydkort om ikke mange ukene. Cpuen skal byttes i en 4800+ og lydkortet i et X-Fi Fatal1ty.

Noen som har hatt noen problemer med x2 og kortet, er det noe jeg må legge inn (mener å ha lest noe om en hotfix til xp?). Også mener jeg å ha lest om at det er noen problemer mellom nforce driverne og creativ sine drivere til x-fi kortene?

 

Noen som har vært borti noe tull...

5624703[/snapback]

 

Tullet går ut på at ASUS update ikke fungerer når du har X-Fi lydkort. Fikk installert programmet etter en reformatering uten X-Fi kortet i, men setter man det inn, får man beskjed om at programmet ikke finner noe ASUS hovedkort. Det er ihvertfall det som skjer hos meg. Vet ikke om det gjelder for alle. BIOS må derfor flashes via floppy eller CD, men det funker jo like bra.

Lenke til kommentar

Har et problem med mitt A8N32-SLI.

 

Der hvor jeg skal plassere en 9-pins kontakt på "Front Panel Audio Connector" står det to jumpere og sperrer slik at jeg ikke kan sette ned kontakten. Alternativt kan jeg ta en og en pin og plassere, men føler at noe blir galt.

Kan jeg ta bort jumperne uten at det skjer noe, eller bør jeg gjøre noe annet?

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke koblet til front panel audio på mitt A8N32-SLI, men mitt kabinett har sånne smarte ledninger som fungerer både som jumper og tilkobling til front slik at både utgang bak og foran fungerer.. sjekk om ditt kabinett har slike kabler!

 

Blir noe ala det her

 

 

 

(kabel fra front)

--------------------------------------->hovedkort(pin1)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx\--------->hovedkort(pin2)

Endret av paulsen
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har søkt på siden, men kunne dessverre ikke finne det.

 

Har tenkt på å kjøpe "Deluxe" versjonen av dette nydelige kortet. Men det jeg lurer på da er; hvordan rammen som CPU-vifta står på er festet i hovedkortet?

 

Når jeg byttet fra standard vifte til Zalman CNPS7700-Cu så erfarte jeg at støtteplaten på baksiden av hovedkortet ( MSI K8T NEO2F ) var limt fast. Måtte benne og dra en god del før den løsnet og håper å unngå dette med et helt nytt hovedkort.

 

Så spørsmålet er da; Hvordan er rammen festet på hovedkortet?

 

Det som stod på siden til Zalman var at det var mulig å montere en Zalman på et NEO2F hovedkort, de skrev ikke at man kunne bruke den braketten som fulgte kortet som standard.

 

Håper på et positivt svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har søkt på siden, men kunne dessverre ikke finne det.

 

Har tenkt på å kjøpe "Deluxe" versjonen av dette nydelige kortet. Men det jeg lurer på da er; hvordan rammen som CPU-vifta står på er festet i hovedkortet?

 

Når jeg byttet fra standard vifte til Zalman CNPS7700-Cu så erfarte jeg at støtteplaten på baksiden av hovedkortet ( MSI K8T NEO2F ) var limt fast. Måtte benne og dra en god del før den løsnet og håper å unngå dette med et helt nytt hovedkort.

 

Så spørsmålet er da; Hvordan er rammen festet på hovedkortet?

 

Det som stod på siden til Zalman var at det var mulig å montere en Zalman på et NEO2F hovedkort, de skrev ikke at man kunne bruke den braketten som fulgte kortet som standard.

 

Håper på et positivt svar. :thumbup:

5652841[/snapback]

 

Jeg har bare hatt premium, der var det limt fast, dro det bare av med makt. Men det ble noe krøll med kortet (ikke pga dette) så jeg måtte bytte det, fikk en nyere revisjon, her var det ikke limt fast.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen som har asus a8n32-sli deluxe kort her? Kortet mitt viser feil vcore i hardware monitor i bios, viser feil i windows også. Har alt på stokk, men vcore står på 1.39v. Også viser kortet feil temp... Hvis det er noen andre som har samme problem som jeg, så jeg vil gjerne vite hvordan man kan fikse det. Ellers blir det rma på kortet.

5639717[/snapback]

Har du oppgradert BIOS?

Lenke til kommentar

Mm - har seff tenkt å bruke de nyeste driverne, men problemet er at jeg har en device i devicemanager som er "unknown". Jeg aner ikke hva den er og trenger derfor originalCDen for å søke etter driveren... nForce driverpakken inneholder ikke den jeg er på jakt etter, men så er den heller ikke Asus-spesifikk...

 

Anyone?

 

KREMT: Hvilket av NICene tenker du på? nVidia eller Yukon kortet?

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...