Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har bestilt en maskin med Asus A8N32-SLI Deluxe og 4GB RAM (2x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB). Problemet er at nå har komplett.no brukt mer enn 14 dager på å sette sammen maskinen. Nå fikk jeg beskjed om at de har problemer med konfigurasjonen fordi ATX standarden ikke støtter 4GB. Da blir jeg litt skeptisk i og med at jeg trodde det var HK sammen med CPU (64bit) som enten satte begrensingen eller gjorde mulig. Nå har bare lyst til å kansellere hele greia. Lukter problemer lang vei. Jeg brukte ganske enkelt PC-byggeren deres, så at det er kompabilitets problemer er skummelt nok. I tillegg bestilte jeg 2x Gainward GeForce 7800GTX 256MB GDDR3 i SLI-mode, men de klager på at det ikke er plass, eller ihvertfall svært svært trangt... og problemer med varme... Jaha...

 

Noen som har noen synspunkter på dette?

 

PS. Er det noen andre som kjører 4GB RAM med dette HK?

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
rallyeraider Postet i går, 23:06

  Lurte på en ting, dem der sata raid portene som er på a8n sli deluxe går et an og bruke dem vanligt og? sånn di vises hver for seg? eller må det i raid?

Noen som har testet dette

Jeg formoder at det nå er Silicon satakontrolleren du snakker om.

Den støtter desverre ikke vanlig single disker på vanlig vis, du må sette opp et raid.

Det nærmeste "vanlig" man kommer er JBOD raid, da kan man bruke en enkelt, eller flere disker -OS ser det som en stor disk uansett.

Lenke til kommentar

Har nå bygd opp en ny maskin med A8N32-SLI, og jeg er passe fornøyd.

 

Hadde store problemer med å få installert windows på raid-1 settet som jeg satte opp på nvidia-controlleren. Lastet inn rett driver under windows-setup (F6), men enten så BSOD'et installasjonen eller så sa den bare at den ikke fant noen disker..

 

Nå kjører jeg uten raid og maskinen er dønn stabil (og meget stillegående).

Lenke til kommentar

Morn

 

Jeg har et underlig problem.. Jeg fikk min POW 7800gt igår og satte det inn i maskinen. Kobler til strøm og ser at det sitter bra. Jeg starter opp. bruker forøvrig DVI --> VGA adapter da jeg ikke har min lcd her.

 

Når jeg starter opp kommer det 3 pip og helt svart skjem......

 

 

Jeg måtte kutte litt for å få strømmen til å passe så den sitter ikke helt inni selve huset.. kanskje det er det vet ikke jeg??

 

Har 500w og har prøvd og starte det med og uten strøm tilkoblet. lurer på om det er defekt?

Jeg har også zalman chipsettkjøler som stopper biosen siden jeg resatte cmos. Men den piper bare 1 gang mener jeg...

PLEASE HELP ME

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar

Pussa litt i kantene på kontakten ( bare i hardplasten ) for å få den til å gli litt lettere inn i "huset"

 

 

 

Er det en spesiell kontakt til Skjermkortet eller er det samme som ligger på andre komponenter?

 

Bruker en slags 6pin til 4 pin (av det store) Fulgte med kortet

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på litt mer spesifikt hva du har gjort med strømkontakt, og hvilken H&Dfanatic.

 

Hvis jeg forstår deg rett spør du også om bios stopp pga chipsetkjøler, dette kan du fikse i power - hardware monitor menyen i bios, disable monitoring av cipsetviften. Eventuelt kan du i boot menyen sette halt on "No errors"

Lenke til kommentar

Mitt store problemet er at jeg har svart skjerm...

 

jeg har ikke gjort noe som helst med strømkontakten på selve kortet men den 6 pin saken som skal inn på kortet har jeg pussa litt ned i kantene siden den faen ikke ville inn uten å bruke alt for mye makt. Noe jeg ikke tørr å bruke.

 

 

Jeg vet det om Chipen fra før av, siden den resetter seg etter bios update.

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar

Ja hvis du bare har pusset plasten på pluggen litt skal jo det være greit, men det er litt viktig at den sitter godt. Her går det såpass store strømmer at den minste vakkel (dårlig kontakt) kan skape varmgang.

De fleste nye psu med litt kraft i har en egen 6pins for pci-e, men har du ikke dette, er det jo bare vanlig molex (ofte 2stk) over til 6pins som vel er det du har.

 

Har du prøvd begge uttak på skjermkortet, og prøvd en annen adapter?

Du kan også koble til EZ kontakten (molex ved siden av pci-e på hk).

Og du kan prøve å ta ut eventuelle pci kort, skru av strømmen eller koble den av en liten periode.

Lenke til kommentar

Støtter dette hovedkortet 2Gbyte, dvd 4x512 mbyte brikker i dual channel i DDR400 hastighet ? eller fungerer det kun på ddr333 hastighet som den detekterer automatisk på ?

 

når jeg har 2x512 (corsair tvinwx1024x-3200XLPRO ) så må jeg

også sette latencyen manuelt til 2-2-2-5 det brikkene er laget for.

Lenke til kommentar

Er det noen som har OCZ minnebrikker her? jeg har Premium kortet og OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition minnebrikker, men er svært ustabilt. World Of Warcraft fryser etter 5-10 minutter, gjerne før og. Og får avogtil Bluescreens i windows XP. Har prøvd med andre minnebrikker og da fungerte det bra, har og prøvd OCZ'ene i på et annet hovedkort, og da virket de stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...