Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden

MrAHB

Anbefalte innlegg

Merkelig det der, uansett det er ikke så alt for farlig, selv om det hadde vært fint å fått fikset det.

ASInsHelp sier dette dere noe? fjernet Asus Update og Cool'n'Quiet driverne for litt siden og nå i event manager så popper det opp at ASInsHelp kunne ikke bli startet siden det mangler en fil. hadde vært fint å fått stoppet det der, siden den gjør oppstarten mye tregere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig det der, uansett det er ikke så alt for farlig, selv om det hadde vært fint å fått fikset det.

ASInsHelp sier dette dere noe? fjernet Asus Update og Cool'n'Quiet driverne for litt siden og nå i event manager så popper det opp at ASInsHelp kunne ikke bli startet siden det mangler en fil. hadde vært fint å fått stoppet det der, siden den gjør oppstarten mye tregere.

5556140[/snapback]

Yepp

Håper det er en stab. fix i 1009 med tanke på ram.

Er litt surt å sitte med dyr ram og kjøre 5/4.

Nei ASIhsjelp sier ikke meg noe...Sorry

Endret av Adiabatisk
Lenke til kommentar

Sitter med bios versjon 1009 her altså.

Uansett denne ASInsHelp hadde vist noe å gjøre med Cool'n'quiet drivern jeg avinstallerte, ser ut som avinstallasjons programmet ikke greier å fjerne hele selv om det ser slik ut, hmm jaja, får bare ha den installert da, hvis ingen andre har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Uansett denne ASInsHelp hadde vist noe å gjøre med Cool'n'quiet drivern jeg avinstallerte, ser ut som avinstallasjons programmet ikke greier å fjerne hele selv om det ser slik ut, hmm jaja, får bare ha den installert da, hvis ingen andre har noen gode ideer?

Skru av C'N'Q i bios hvis du ikke bruker det kan jo prøves.

Og i Windows gå på kjør-skriv msconfig, og se om den har noen tilknyttede startelementer der. I så fall kan du fjerne kryss for det, og fjerne problemet på den måten.

Lenke til kommentar

Har skikkelig problemer med å kjøre 250mhz 1T stock spenning/timings på ballistix brikkene mine. Får ikke maskinen til å boote i det hele tatt. Alt under 250mhz funker veldig fint. Må sette 2t for å komme meg over 250mhz. Er det en typisk bios problem for deluxe kortene? Bruker bios 1015, og 1016 er den nyeste.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hmmm... prøvde 1016, hjalp ikke på 1t problemet i det hele tatt. Nye biosen fikk bare systemet til å krasje enda mer. Jeg har jo crucial ballistix pc4000, hadde håpet på 265mhz++. Men men, får vel bytte hk når tiden er inne, nettopp kjøpt meg enermax liberty 620w. Så hk bytting må nok bli neste måned, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ja samye83 jeg har tom prøvd å spørre Asus om de har planer om å gjøre noe med dette, men de vil ikke svare på det og nå har jeg byttet hk.

Hvis brikkene dine kjører 265Mhz er du nok helt i grenseland for hva som lønner seg. Jeg fikk ikke min stabil over ca 245Mhz 1T, og måtte opp i ca 260Mhz med 2T før de fleste tester begynte og vise bedre ytelse. Mine brikker klarte 300Mhz så da var det jo ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar
samye83 Postet i dag, 22:06

Hvor mye oc over 260mhz er det lønnsomt før at 2t skal være mer lønnsomt enn 1t?

Er det jeg prøvde å si noe om, hos meg var det omtrent 245Mhz 1T = 260Mhz 2T

Problemet er at det ikke er så enkelt, det kommer an på nøyaktig hva du måler hva som vil lønne seg, så det må man bare bruke Everest/Sisoft sandra, 3DMark osv osv og prøve seg frem for å finne rette svaret.

Lenke til kommentar
Nå har jeg reinstallert ENDA en gang! (4 gangen på 2 døgn)

å samme problem denne gangen.. jeg fant en annen diskett, formaterte den og overførte de RAID filene.

så satt jeg opp raid på nytt.

så boota jeg windows cd`en , trykka f6, la inn filene å installen så ut til å gå som smurt.. helt til første gang den rebooter.. da blir den stående å det står rebooting computer.. så jeg måtte reboote med knappen...

SÅ EKSTREMT IRRITERENDE!

har ikke reinstallert siden jeg bytta cpu å bios men den har jo reboota fint med denne biosen før.. :no:

help me..

Nå har jeg lasta ned asus update og flasha samme bios som jeg ahdde fra før (nr 1016)

å da funka det.. så prøvde jeg reinstall av windows for å se.. å da var det samme problem.. så flasha jeg bios på nytt etter at jeg hadde fått windows opp å gå.. nå funker det.. så rart..

5539678[/snapback]

Noen som vet hva det kan være? :no:

Lenke til kommentar
Adiabatisk Postet i går, 22:19

Hva er max FSB på A8N sli premium ved 1T?

Jeg har bare sett noen få resultater, så kan ikke si noe sikkert, men ut fra det virker det som også Premium møter veggen med 1T og minnefart over ca 280Mhz.

Men siden du spør som du gjør er det kanskje greit og understreke at dette 1T problemet jeg diskuterte med Samye, altså gjelder minnefart, ikke fsb/HTT. Man kan godt kjøre 300 fsb med Deluxe på 1T, men minnefarten må ikke over ca 245 (og da såvidt jeg har sett ca 280 Premium)

Lenke til kommentar
Adiabatisk Postet i går, 22:19

Hva er max FSB på A8N sli premium ved 1T?

Jeg har bare sett noen få resultater, så kan ikke si noe sikkert, men ut fra det virker det som også Premium møter veggen med 1T og minnefart over ca 280Mhz.

Men siden du spør som du gjør er det kanskje greit og understreke at dette 1T problemet jeg diskuterte med Samye, altså gjelder minnefart, ikke fsb/HTT. Man kan godt kjøre 300 fsb med Deluxe på 1T, men minnefarten må ikke over ca 245 (og da såvidt jeg har sett ca 280 Premium)

5559468[/snapback]

Takker for svar.

Akkurat det jeg lurte på :D

----------------------------------

Flashet BIOS igår (til 1009) i håp om å få klokket mine KHX 3200UL.

Du skjønner jeg har 4 x 512mb og ønsker å kjøre 1:1 hvilket i mitt tilfelle er 255fsb (3700+ @ 2,8). Jeg kan klokke 1:1 når jeg kjører 2 x 512, men når jeg kliner inn de to andre stopper all klokking :( Må kjøre 200fsb @ 2.2.2.5. T2

Det er litt kjipt å kjøre på std. minnefart på såpass bra brikker synes jeg, men slik det ser ut nå må jeg nok det. Med mindre du har noe bra forslag om hvordan jeg kan gå rundt dette problemet:)?

Mvh

Adiabatisk

Endret av Adiabatisk
Lenke til kommentar

Selge brikkene du har nå og kjøpe deg 2gb kit, det er nok det eneste som kan hjelpe problemet ditt. 4 brikker bremser all overklokking, og sette 2t er kjedelig når man har gode brikker. Etter at jeg og pcp160 har diskutert litt, har jeg konkludert at jeg skal gå til innkjøp av et nytt hk. Vil ikke la et hk få stoppe mine ballistix.

Lenke til kommentar
Selge brikkene du har nå og kjøpe deg 2gb kit, det er nok det eneste som kan hjelpe problemet ditt. 4 brikker bremser all overklokking, og sette 2t er kjedelig når man har gode brikker. Etter at jeg og pcp160 har diskutert litt, har jeg konkludert at jeg skal gå til innkjøp av et nytt hk. Vil ikke la et hk få stoppe mine ballistix.

5560122[/snapback]

Heisann,

Hvilke 2 gig brikker er de beste da etter ditt syn?

Adiabatisk

Lenke til kommentar

Ocz platinum pc4000 2gb kit EB versjonen, ikke EL versjonen. Det er mye forskjell mellom dem, hehe. Koster litt over 3000 kr, men er nok verdt prisen. Crucial ballistix klokker litt bedre, men de dør også som fluer. EB brikkene er stabil og er teknisk sett bedre enn ballistix om du vil ha mest mulig stabilitet. Jeg valgte ballistix siden de klokker best. Kjører 240mhz 2.5.3.2.5 1T nå. Og det er ikke dårlig, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Ocz platinum pc4000 2gb kit EB versjonen, ikke EL versjonen. Det er mye forskjell mellom dem, hehe. Koster litt over 3000 kr, men er nok verdt prisen. Crucial ballistix klokker litt bedre, men de dør også som fluer. EB brikkene er stabil og er teknisk sett bedre enn ballistix om du vil ha mest mulig stabilitet. Jeg valgte ballistix siden de klokker best. Kjører 240mhz 2.5.3.2.5 1T nå. Og det er ikke dårlig, hehe.

5560189[/snapback]

Yo,

Takker, er det Disse du mener:

Lenke til kommentar

kan bekrefte at dette er godbrikker, har de selv og jeg er veldig fornøyd. mine klarer 260 3-3-2-7-1T. dette er ca midt på treet. har desverre sett folk som ikke har klart å overklokke de i det hele tatt, men også andre som klarer 270+.

en på forumet her kjører sine på 255 2,5-3-2-7-1T.

og dette klarer de på 2,7v, noe som gjør de geniale for alle typer hovedkort, fordi det er en del som ikke leverer nok strøm til å utnytte hele potensialet i brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...