Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

AmdTommy Postet i går, 20:53

  Nå har jeg reinstallert windows (eller prøvd), å jeg har hjort som jeg alltid gjør: formatere diskett å pakke ut filer til nvidia raid fra cd`en, boote på windows cd å formatere.. men den klarer ikke å reboote under install å ikke når jeg har kommet i windows heller.. noen som kan hjelpe?

eneste jeg kan tenke meg at jeg har gjort annerledes er at jeg IKKE har gått inn i raid bios å satt opp "alt" på nytt..

Vet ikke om jeg skjønner helt hvor langt du kommer, men forstår det slik at Windows finner raidet, og innstallerer seg ferdig, men klarer ikke å starte fra den nye innstallasjonen..?

Hvis du har flere disker, prøv å koble fra de andre under innstallasjonen/ sjekk at disken (raidnavn) der du har Windows er første prioritet. Prøv eventuelt å trykk F8 under biosdelen av oppstart, slik at du kan velge rett oppstartsenhet.

Hvis grunnen til at du reinnstalerer er at raidet har feilet på noe vis, burde du kanskje prøve å sette det opp på nytt. Skulle ikke være nødvendig, men er jo fort gjort å prøve :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får reisnatllert windows ( har alle andre disker utkobla) men under reinstallasjonen å når windows er ferdig så må jeg restarte selv med å trykke på knappen.. jeg skal prøve med en annen diskett også sete opp raid på nytt..

Grunnen til reinstall var at windows var "gammel" .. liker en fersk windows :love:

Lenke til kommentar

Nå har jeg reinstallert ENDA en gang! (4 gangen på 2 døgn)

å samme problem denne gangen.. jeg fant en annen diskett, formaterte den og overførte de RAID filene.

så satt jeg opp raid på nytt.

så boota jeg windows cd`en , trykka f6, la inn filene å installen så ut til å gå som smurt.. helt til første gang den rebooter.. da blir den stående å det står rebooting computer.. så jeg måtte reboote med knappen...

SÅ EKSTREMT IRRITERENDE!

har ikke reinstallert siden jeg bytta cpu å bios men den har jo reboota fint med denne biosen før.. :no:

help me..

Nå har jeg lasta ned asus update og flasha samme bios som jeg ahdde fra før (nr 1016)

å da funka det.. så prøvde jeg reinstall av windows for å se.. å da var det samme problem.. så flasha jeg bios på nytt etter at jeg hadde fått windows opp å gå.. nå funker det.. så rart..

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

ok jeg greide det utrolige i går... Skulle ta av skjermkortet, men det var ikke lett. Siden 7800gtx 512 har en så forbaska stor kjøler så var det helt umulig og finne den pci låsen som sitter på sporet for og få kortet fri. Knotet mye å da jeg fant den å skulle presse så greide jeg å knekke låsen! Så forbaska irriterende!

 

Så da lurer jeg på hvor stor er sjansen for at kortet faller ut av sporet sitt? heldighvis er kortet skrudd fast med to skruer men er redd at vibrasjon skal kunne få kortet til å falle ut av sporet.. Jeg går ikke på lan så pc står her hele tiden.. Noen som veit hvor følsome slike kort er mot knekkte pci låser? *hjelp*

Lenke til kommentar
ok jeg greide det utrolige i går... Skulle ta av skjermkortet, men det var ikke lett. Siden 7800gtx 512 har en så forbaska stor kjøler så var det helt umulig og finne den pci låsen som sitter på sporet for og få kortet fri. Knotet mye å da jeg fant den å skulle presse så greide jeg å knekke låsen! Så forbaska irriterende!

 

Så da lurer jeg på hvor stor er sjansen for at kortet faller ut av sporet sitt? heldighvis er kortet skrudd fast med to skruer men er redd at vibrasjon skal kunne få kortet til å falle ut av sporet.. Jeg går ikke på lan så pc står her hele tiden.. Noen som veit hvor følsome slike kort er mot knekkte pci låser? *hjelp*

5544259[/snapback]

 

Tror neppe det er et problem i det hele tatt, AGP feks hadde jo ikke lås(?) og det var aldri noe problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

hehe så bra og høre, blei litt svett under armene da jeg satt her så plutselig hørte jeg knekk og jeg holdt i den liten plastbit.. Var mange tanker som fløy i hue mitt da :p

 

Godt og høre, blei litt mer rolig nå ;) Serlig når du samye83 da du har knekkt den med vilje ;) Ja det var noe utrolig shit og bytte med den låsen.. Bare i veien i grunn

Lenke til kommentar
Gjorde det samme..En tåpelig og ubrukelig dings å plassere på et hovedkort. ekstra dumt hvis man har pølsefingre og det er trangt i kabinettet. Da er det ikke lenge før svetteperler materialiserer i panna.

5544764[/snapback]

 

WØRD! Det var omtrentelig noe av det første jeg gjorde når jeg fikk kortet. Rett av med pci-låsen :p

Lenke til kommentar
hehe så bra og høre, blei litt svett under armene da jeg satt her så plutselig hørte jeg knekk og jeg holdt i den liten plastbit.. Var mange tanker som fløy i hue mitt da :p

 

Godt og høre, blei litt mer rolig nå ;) Serlig når du samye83 da du har knekkt den med vilje ;) Ja det var noe utrolig shit og bytte med den låsen.. Bare i veien i grunn

5544746[/snapback]

 

Hehe, blir nesten, du brekker speilet få hopper du inn i bilen for

å se om den startet ...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nettopp begynnt å klokke litt på min nye maskin (asus a8n32-sli delux/x2 3800+)

Lurer på et par ting jeg håper noen med samme hovedkortet kan svare på.

Hvor justerer man hypertransporten i denne biosen, og hvor kan man låse Pci (er denne eventuellt låst til 33,33mHz som standard på dette HK'et?)

 

Har lite lyst til å ødelegge noe så jeg håper noen vet, fant lite når jeg prøvde å søke...

 

Mvh

 

Morten

Lenke til kommentar
Hei!

 

Nettopp begynnt å klokke litt på min nye maskin (asus a8n32-sli delux/x2 3800+)

Lurer på et par ting jeg håper noen med samme hovedkortet kan svare på.

Hvor justerer man hypertransporten i denne biosen, og hvor kan man låse Pci (er denne eventuellt låst til 33,33mHz som standard på dette HK'et?)

 

Har lite lyst til å ødelegge noe så jeg håper noen vet, fant lite når jeg prøvde å søke...

 

Mvh

 

Morten

5553327[/snapback]

pci er låst til 33.3

ellers finner du instillinger for htt

under advanced i bios /chipset konfigurasjon

Lenke til kommentar
Takker for svar! Men hva heter den innstillingen i denne biosen. Hypertransporten altså? Er det cpu to NB eller SB to NB (hvis jeg husker riktig nå : )

5553395[/snapback]

Jeg har begge disse instilt på 3x fordi jeg har fsb over 250mhz

den siste du skrev der skal vel være NB to SB hvis ikke jeg tar feil :)

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

nå har jeg vegynt å få litt problemer her.

 

av og til, så får jeg blåskjerm. og jeg har skjekket event loggen, og ser der ar jeg har Mange disk error på de 3 sekundene maskinen frøs før jeg fikk blåskjermen. er snakk om over en side i 1280*1024...

 

http://jannis.no-ip.info/images/div/hdproblem.jpg

 

noen som vet hva som kan være feil? så vidt jeg kan se er det snakk om en feil på D: disken? den er jeg rimelig sikker på at står tilkoblet hovedkortet.

 

jeg har 2 kontrollerkort (promise TX2 ultra), men der bruker jeg samme driver (nyeste) som jeg har brukt tidligere uten noen problemer, så jeg tror ikke det er det som er feil.

 

når maskinen starter på nytt vil dne heller ikke boote. må skru den helt av, og så på igjen for at den skal starte opp. står fast ved logoen helt i førsten.

 

trodde kanskje det var noe feil med driver eller noe, men dette skulle jo ikke ha påvirket BIOS.

 

det skal også nevnes at jeg aldri har fått noen programmer til å finne ut hvordan hovedkort jeg har. hverken med oppdaterte drivere, eller orginaldrivere som fulgte med HK.

 

har nyeste BIOS installert.

 

maskinen er klokket, men PCI(e) BUS er låst, så det skal ikke påvirke IDE-kontrolleren så vidt jeg vet. maskinen kan fint stå på en dag eller 2 før det skjer, og det skjer helt plutselig.

 

noen tips til hva jeg kan gjøre? maskinen står som web-server og er heller ikke lett tilgjengelig da den står på loftet, så kan ikke ha en så ustabil maskin.

 

håper noen kan komme med en løsning på dette. hadde vært evig takknemmelig.

 

edit: skrivefeil i linken selvfølgelig, hehe.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar

Hmm skulle til å starte opp "Asus Update" for å se om det var noen bios oppdateringer, men når jeg starter den opp kommer det opp noe rart om at en fil ikke finnes eller noe sånt, så jeg uninstallerte programmet, og lastet ned nyeste versjonen fra Asus sin side, og nå sier installasjons programmet at en fil er låst eller noe start på nytt og prøv igjen, jeg trykker ok, og før installasjons programmet avslutter kommer det enda en advarsels melding som sier at "Setup program detected no ASUS motherboard. Installation will be aborted now" hva har gått galt nå? alt annet funker flott, og andre programmer som f.eks lavalys sitt EVERST program greier fint å fortelle meg hvilken Bios versjon jeg har og slikt.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Hmm skulle til å starte opp "Asus Update" for å se om det var noen bios oppdateringer, men når jeg starter den opp kommer det opp noe rart om at en fil ikke finnes eller noe sånt, så jeg uninstallerte programmet, og lastet ned nyeste versjonen fra Asus sin side, og nå sier installasjons programmet at en fil er låst eller noe start på nytt og prøv igjen, jeg trykker ok, og før installasjons programmet avslutter kommer det enda en advarsels melding som sier at "Setup program detected no ASUS motherboard. Installation will be aborted now" hva har gått galt nå? alt annet funker flott, og andre programmer som f.eks lavalys sitt EVERST program greier fint å fortelle meg hvilken Bios versjon jeg har og slikt.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være?

5555897[/snapback]

 

 

He he he samme her - kan noe hjelpe

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har akkurat kjøpt meg 4 x 512 KHX UL (2.2.2.5) brikker.

 

 

Disse brikkene skal klare 240+++ FSB.

 

Mine brikker klarer ikke steike støv til klokking.

 

Tror dette kommer av at alle slottene er fylt opp.

 

Har BIOS 1006.

 

Kan noen gi meg noen hint. Kjører self. T2

 

Er det fix i nyere bios slik at jeg kan få klokket disse brikkene litt

 

Takk for alle svar.

 

Adiabatisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...