Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette kortet skal være bedre. det er en forbedret versjon av A8N

5443439[/snapback]

 

er jo en del dyrere.. noe jeg ikke har råd til! hehe! men hvor mye bedre er det enn A8N Premium? Å hvor ligger forbedringene?

5443455[/snapback]

-Nytt chipsett

-Større hastighet på PCIE bussen (hovedsaklig i SLI modus)

-Støyfri kjøleløsning m/heatpipes.

-Mer stabil strømforsyning (8-faset).

-Bedre overklokkingsmuligheter pga. flere BIOS-valg (samt den 8fasede strømforsyningen)

-Ekstern SATA port (vet ikke helt hva den er godt for..)

 

Er noen av de vesentligste forskjellene jeg kommer på i farten..

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Må bare legge til listen til Vice (som jeg ellers er helt ening i), at jo også Premium har støyfri heatpipe (A8N32 har bare enda en chip med under heatpipen)

 

Ekstern sata er vel tiltenkt det samme som sata braketten som følger med de andre A8N, altså at man kan plugge inn flyttbare sata disker med støtte for hotswaping, vil jeg tro. Hva man så egentlig skal med det er vel like vanskelig å svare på som hva man skal med flere pci-e spor som det knapt finnes noe å sette i :hmm:

 

Hvis du beveger deg over mot det mer ekstreme, dvs ekstrem klokking, eller SLI systemer er det nok vel anvendte penger, men til normal bruk er jeg ikke så sikker på at det er verdt det ifht Premium.

Lenke til kommentar
Må bare legge til listen til Vice (som jeg ellers er helt ening i), at jo også Premium har støyfri heatpipe (A8N32 har bare enda en chip med under heatpipen)

 

Ekstern sata er vel tiltenkt det samme som sata braketten som følger med de andre A8N, altså at man kan plugge inn flyttbare sata disker med støtte for hotswaping, vil jeg tro. Hva man så egentlig skal med det er vel like vanskelig å svare på som hva man skal med flere pci-e spor som det knapt finnes noe å sette i :hmm:

 

Hvis du beveger deg over mot det mer ekstreme, dvs ekstrem klokking, eller SLI systemer er det nok vel anvendte penger, men til normal bruk er jeg ikke så sikker på at det er verdt det ifht Premium.

5445342[/snapback]

 

Dessuten er det et par forverringer også, blant annet er det vel færre normale PCI-e slotter på den nye varianten? Og færre sata-plugger?

 

AtW

Lenke til kommentar
Dessuten er det et par forverringer også, blant annet er det vel færre normale PCI-e slotter på den nye varianten? Og færre sata-plugger?

5445829[/snapback]

Totalt sett er det vel 2 mindre SATA porter på A8N32(A8N32=6 & A8N=8).

En av A8N32 sine porter er også ekstern slik at de interne portene kun er 5stk.

Dette er kanskje den største ulempen med A8N32 etter min mening.

A8N32 har også én mindre PCIe slot.(Trolig fordi Northbridge chipen stjeler litt plass). Dette ser jeg ikke på som noen spesiell ulampe da jeg ikke kan se for meg noen praktisk nyttig bruk av PCIe sloten i nær fremtid...

Lenke til kommentar
Dessuten er det et par forverringer også, blant annet er det vel færre normale PCI-e slotter på den nye varianten? Og færre sata-plugger?

5445829[/snapback]

Totalt sett er det vel 2 mindre SATA porter på A8N32(A8N32=6 & A8N=8).

En av A8N32 sine porter er også ekstern slik at de interne portene kun er 5stk.

Dette er kanskje den største ulempen med A8N32 etter min mening.

A8N32 har også én mindre PCIe slot.(Trolig fordi Northbridge chipen stjeler litt plass). Dette ser jeg ikke på som noen spesiell ulampe da jeg ikke kan se for meg noen praktisk nyttig bruk av PCIe sloten i nær fremtid...

5445942[/snapback]

 

 

FAEN JÆVLA DRIT!!!

Lenke til kommentar

Hjelp :dontgetit:

 

Jeg oppdaterte mitt asus a8n-sli hovedkort til den siste biosen.

 

Alt gikk fint helt til maskinen restartet etter å ha trykket på F1 etter flashingen.

 

Når maskinen starter opp er det ingenting som kommer på skjermen. Ikke rører han floppydisken.

 

Jeg har tatt ut alle kort fra meskinen, resettet biosen uten noe hell.

 

Noen som har noen lure ideer før jeg bestiller meg nytt kort :hmm:

Lenke til kommentar
Har du brukt 1016 på sli non deluxe kort? Da har du isåfall brukt feil bios...

5448830[/snapback]

 

Nei jeg brukte den siste oppdatering som er 1014 for sli kortet (ikke beta versjonen)

 

Skal prøve med et pci skjermkort for å se om jeg får noe på skjermen.

 

Jeg ser at det er andre som har hatt samme problem som meg, men det kommer ikke skikkelig frem hva de har gjort for å løse problemet. :hmm:

Lenke til kommentar

Hei hdc,

 

jeg hadde noe lignende på deluxe-versjonen. Alt jeg trengte å gjøre var å gå inn i BIOS (i blinde selvsagt, siden det ikke er skjermbilde), laste inn standard innstillinger og så lagre. Når den starta på nytt da, fungerte alt prikkfritt, og har gjort det siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...