Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Ja riktig, sånn og forstå ja Chrian, da er jeg med. Det virker med en brikke i B1, men så fort du setter noe i A så vil den ikke mer.

 

Er det samme kort og samme feil for andre gang altså?

5362574[/snapback]

 

Ja, det er samme kort med feil for andre gang, testen hos Komplett er utført med helt andre minnebrikker en de tre merkene jeg har prøvd.

 

Håper de finner ut av problemet da jeg ønsker ett nesten lydløst system uten vannkjøling, maskinen jeg har nå støyer mye fra chipsetviften og skjermkortviften.

 

Har også kjøpt ett vifteløst skjermkort fra XFX så resultatet blir nok bra til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok Chrian, er jo en litt interessant sak syns jeg, for hva skal skje nå da?

Tenker på hvis Komplett sier det er i orden, og det er det sikkert også da med akkurat de brikkene de har prøvd, men det virker ikke med 3 forskjellige typer du har testet.

Skal du få de til å teste med akkurat dine brikker, eller vil du ha et nytt, og håpe at det oppfører seg anderledes?

Lenke til kommentar
God dag..

 

JEg lurer på om det finnes en innstiling i biosen eller noe som får botinga til å gå fortere...

Det irritererer meg at den "henger" et par sek....

 

Og hva er en bra temperatur på chipen?

Jeg har bytta til Zalman passiv...

 

 

* Jeg har S-ata disk

5367495[/snapback]

 

Henger? Forklar...

Hvis du mener at den henger på grunn av Silicon Raid-tingen, så kan du disable det i bios...

Lenke til kommentar

Ja H&Dfanatic, gjør som gaardern sier, i advanced onboard config bør du disable alle ting du ikke bruker, os spesielt Silicon sata tar tid(hvis du ikke har raid oppsett på de røde sata trenger du ikke denne)

Og du kan også sjekke at quick boot er enablet i boot settings menyen.

 

Temperatur på chipen ser du ikke, det som heter MB temp er en generell hk temp, og ligger stort sett mellom 35 og 45 grader hos de fleste :)

Lenke til kommentar
Ok Chrian, er jo en litt interessant sak syns jeg, for hva skal skje nå da?

Tenker på hvis Komplett sier det er i orden, og det er det sikkert også da med akkurat de brikkene de har prøvd, men det virker ikke med 3 forskjellige typer du har testet.

Skal du få de til å teste med akkurat dine brikker, eller vil du ha et nytt, og håpe at det oppfører seg anderledes?

5366601[/snapback]

De skal teste med mine minnebrikker og min CPU, dersom det ikke virker skulle de bytte kortet eller minnebrikkene.

Lenke til kommentar

Ok Chrian, hold oss gjerne oppdatert på hva resultatet av dette blir da. :)

 

Og ja Nitrius, det er akkurat det som gjør disse problemene så vanskelig å få tak på, det virker svært tilfeldig, og har ikke sett at man kan si at akkurat den eller den typen ikke funker :hmm:

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Men jeg så ikke noe til den quick boot greia dere nevnte!

Hvor ligger den?

Som jeg sa; boot settings menyen.

 

Etter at du har disablet det du ikke trenger i bios, er det det jo opp til Windows, hvor mye rusk og rask den skal gjennom før du er klar.

Jeg har en HD som er for spill, og en for annet- altså hver sin Windows, og bruker på spilldelen 50 sek fra startknapp til nettverk (som er det siste) er kommet i gang. Dette er da en helt clean SP2 uten noe tullball, og det er også en Raptor, så ikke helt "rettferdig" sammenlikning.

På kontor- delen bruker jeg 1min og 20 sek på å komme til samme sted. Det er mye å hente på farten i Win ved opprydding, bruk kjør- msconfig til å fjerne unødige start elemeter :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har satt sammen en PC med Premium-kortet, A64 3500+, 2x512 Corsair minne (som støttes).

 

Jeg har et veldig merkelig problem; jeg får ikke installert windows!

 

Har bygd utallige pcer og lagt inn OS langt flere ganger, men jeg blir ikke klok på denne..

 

Saken er at alt booter fint, BIOS ser grei ut, og den finner alt.

Setter inn XP-cd, den booter, og kommer inn i hw-checkmode.

Etter at div. ting er loadet, kommer man etterhvert inn i configmode, hvor man bestemmer partisjoner etc. Det er nå ting begynner å gå FORFERDELIG TREGT. _All_ loading tar 20 ganger lengre tid enn på andre pcr jeg har vært borti, og jeg får nå gooood tid til å lese all infotekst (fortsatt i dosbasert mode dette altså). Ting som bare har flydd forbi så jeg ikke har rukket å se hva som står, blir nå værende i ca 30 sek hver..

 

Når den tilslutt kommer til filoverføringen (gult på blått hvor den skal til 100%), går alt som sirup..

Har enda ikke fått fullført installasjon av den, enten så har det hengt seg, eller så har jeg ikke orket å vente.

Trodde først at CD'n eller DVD-spilleren fusket, koblet derfor på min DVD-leser + winxpcd som jeg la inn windows på på min pc for 2 dager siden, men nei, nøyaktig samme feil.

 

Deretter trodde jeg harddisken var gåen, kjøpte en splitter ny Samsungdisk nå i stad, prøvde på nytt, samme sirup som før..

Har også sjekket minne, ikke feil med det.

 

Dette er mao ikke en direkte "feil", men noe er iallefall virkelig galt.. har på følelsen at det er hovedkortet det ligger i, siden alt annet er sjekket!

Får ikke gjort noe i windows, fordi jeg ikke får _lagt inn_ windows..

 

Noen som har støtt borti dette? Hjelp!

 

Edit: Egen topic (står det samme) her

Endret av bearnar
Lenke til kommentar

Edited: Shit, først nå gikk det opp for meg. Jeg tenkte på et annet en det i denne tråden, nemlig Asus A8N32-SLI Deluxe ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606...BE-D2583A1CB52E / http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606...BE-D2583A1CB52E )

Håper fortsatt noen kan svare meg! Edited.

 

Beklager hvis noen har spurt om dette før, men det er tross alt 184 sider her nå (atm) og jeg orker ikke lese gjennom alle. Håper dere forstår.

 

Spørsmålet er om noen kan svare meg på om disse komponentene vil fungere sammen med Deluxe :)

 

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

 

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz HT Socket 939

512KB Cache, Boxed

 

Også vil jeg gjerne ha en anbefaling på en PSU og CPU vifte, begge helst stillegående, som passer bra.

 

Hadde vært veldig fint, takk på forhånd! =)

Endret av NightFlare
Lenke til kommentar
Edited: Shit, først nå gikk det opp for meg. Jeg tenkte på et annet en det i denne tråden, nemlig Asus A8N32-SLI Deluxe ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606...BE-D2583A1CB52E / http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606...BE-D2583A1CB52E )

Håper fortsatt noen kan svare meg! Edited.

 

Beklager hvis noen har spurt om dette før, men det er tross alt 184 sider her nå (atm) og jeg orker ikke lese gjennom alle. Håper dere forstår.

 

Spørsmålet er om noen kan svare meg på om disse komponentene vil fungere sammen med Deluxe :)

 

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

 

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz HT Socket 939

512KB Cache, Boxed

 

Også vil jeg gjerne ha en anbefaling på en PSU og CPU vifte, begge helst stillegående, som passer bra.

 

Hadde vært veldig fint, takk på forhånd! =)

5375575[/snapback]

Jeg antar at du vil overklokke siden du ønsker dette hovedkortet , da ville jeg byttet ut amd 3000 prosessoren med en opteron 144 1mb cache

og kjøpt minne som tåler litt høye hastigheter 2gb kit til corsair ddr500 koster bare 2300kr ikke såille for brikker som går opp til 280mhz ,og har ett litt bedre rykte en twinmos.

cpu kjøler:da er vist vapo chill micro å anbefale ca 300kr

og ved valg av psu ,der kan du være opps på at nyere strømforsyninger har støtte for atx v2 og noen har 2 pci-ekspress ledninger jeg anbefaler mist eller seasonic med 120mm vifte ,første nevnte har bare 1 pci-e ledning

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...