hystereo Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Mitt Premium kort er da sendt på rep, men når jeg får det tilbake skal jeg ta en ny fresh reinstall. Noen som har noen synspunkt på hvilke drivere som funker best sammen? Sist jeg reinstallerte var det hvertfall bare å drite i de som var på CDen. Har lastet med AMD CPu drivere som er siste, og BIOS 1008 som jeg legger inn. Men er det best med nforce audio drivere eller realtek sine? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Mitt Premium kort er da sendt på rep, men når jeg får det tilbake skal jeg ta en ny fresh reinstall. Noen som har noen synspunkt på hvilke drivere som funker best sammen? Sist jeg reinstallerte var det hvertfall bare å drite i de som var på CDen. Har lastet med AMD CPu drivere som er siste, og BIOS 1008 som jeg legger inn. Men er det best med nforce audio drivere eller realtek sine? 5348108[/snapback] Vet om flere som har skurring på lyden når de bruker Realtek sine drivere på onboard lydkortet. Jeg hadde også samme problem i bf2, men da jeg skiftet til nvidia drivere ble skurringen borte. (Dette gjelder forskjellige produsenter) Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har nå instalert A8N-SLI Premium, X2 3800 og et X1800XT kort. Minnet er 2 litt eldre CMX512-3200XL brikker som funker fint i 2 andre maskiner. Når jeg starter opp maskinen skjer det veldig lite. Det største problemet er at det ikke er reaksjon på skjermen i det heletatt. Bios piper med langt mellomrom, men bare av og til virker det som. Noen ganger er det helt stille. Rød diode på kortet lyser ikke som feilindikator, bare den grønne. Står ikke noe i manualen hva lange pip betyr, utemom noe stemme greier som jeg ikke har hørt noe til. Meget vanskelig å forklare/forstå problemet siden jeg ikke får noe bilde på skjermen. Noen som har noen glupe forslag til hva som kan testes? PS: har ikke flere pci-e kort som jeg kan teste med, men det virker jo snodig at ikke skjermen reagerer når maskinen startes? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har nå instalert A8N-SLI Premium, X2 3800 og et X1800XT kort. Minnet er 2 litt eldre CMX512-3200XL brikker som funker fint i 2 andre maskiner. Når jeg starter opp maskinen skjer det veldig lite. Det største problemet er at det ikke er reaksjon på skjermen i det heletatt. Bios piper med langt mellomrom, men bare av og til virker det som. Noen ganger er det helt stille. Rød diode på kortet lyser ikke som feilindikator, bare den grønne. Står ikke noe i manualen hva lange pip betyr, utemom noe stemme greier som jeg ikke har hørt noe til. Meget vanskelig å forklare/forstå problemet siden jeg ikke får noe bilde på skjermen. Noen som har noen glupe forslag til hva som kan testes? PS: har ikke flere pci-e kort som jeg kan teste med, men det virker jo snodig at ikke skjermen reagerer når maskinen startes? 5351184[/snapback] Tror jeg har hatt samme problem som deg. Fikk det ikke når jeg putta inn det nye hk,men kom etterhvert,helt plutselig. Bruker a8n-sli premium + ocz pc3200 eb 2x512mb. En dag så skrudde jeg på maskinen,så bare stod og pep,hadde da brikkene i slot 1+3 (de 2 blå),satt rammen over i slot 2+4 (de 2 sorte) så funka det igjen,i 2 dager. så begynte den å pipe,å nektet å starte, satt så rammen i slot 1-3 gjen,og satt så timings manuelt i bios,har ikke hatt problemet siden. Du kan høre hva som er feil hvis du kobler til høytalere/headset til den grønne lyd utgangen på hk,asus speech reporter skal si hva som er galt. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Takker, fikk nå ihvertfall voice-failure til å funke. Men den sure kjerringa sier bare "System fail memory test" uansett om jeg har de i 1+3, 2+4 eller bare en brikke i slot 3. Har oppleved at den ikke piper også men da sier hun ikke noe, og det skjer da heller ikkeno. Frustrert..... og får neppe sove nå med en defekt pc i stua Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hmm,merkelig. Akkurat samme beskjed som jeg fikk. Men funka å sette rammen anderledes. Pc'en din er ikke defekt siden du får sånn voice greie, du har ikke noen annen ram og teste med? prøvd clear cmos o.s.v? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hmm, får nå skjelden noe pipelyd når jeg har en brikke i B1 slotten, men det funker fortsatt ikke da.... Resetta CMOS uten at det ble noe revulosjon, har ikke noe annen ram å teste med. Men har prøvd begge brikkene alene i slot B1, og det er jo meget usansynlig at begge brikkene skulle være ødelagte siden de funka med et annet hk tidligere i dag. Lurer på om det får bli en retur til komplett, men det er jo så merkelig at den oppfører seg forskjellig av og til... Vil ha denne til å funke i romjula Forunderlig at ikke skjermen reagerer i det heletatt når pc'en starter, hadde liksom forventet et lite hopp eller noe i bildet, men den forholder seg i hvilemodus siden den har 0 signal hele tiden. Men siden HK gir feilmelling nekter jeg å tro at skjermkortet kan være defekt også Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har lest om folk som ikke får bilde,så putter de inn et pci kort,setter biosen til å boote pci-e først,så funker det, en annen ting kan jo være at du har for liten psu, hvis den røde lys dioden over skjermkortet lyser,så må du koble til en molex kontakt i "EZ" pluggen der. Prøvd å koble skjerme til den andre 'DVI kontakten? Tipper alt er i orden,bare krøll på tråden et eller annet sted. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har nå prøvd èn og èn brikke i alle 4 hull og parvis i forskjellige kombinasjoner, uten at det hjalp. Den lar være å pipe i enkelte stillinger, men det skjer ikkeno. PSU er mer en stor nok skulle jeg tro (ocz 520W) Den røde lysdioden lyser ikke uansett om den ekstra molexen er i eller ikke. Har testa med 2 skjermer i begge hull om en annen, uten spor av reaksjon. Gud hjelpe meg.... Gøy med pc bare den funker er mitt motto, men kan bli rimlig hjelpesløs når det ikke finnes spor av lys i tunnelen Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Blir nok retur til komplett ja Men er det lurt å prøve enda et nytt kort? Ser ut til å være mange problembarn blandt disse korta, og har neppe tolmodighet til å få enda et defekt for så å montere /demontere enda et.... Forslag til alternativ som er noenlunde likt i tilkoblinger/ytelse? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Lurer på å bestille et nytt kort med en gang da retur vil ta for lang tid. Heller da ta å heve kjøpet enn å vente på å sende det inn til komplett for så å vente på at de får testa det å sendt et nytt et. Finnervliksom ikke noe tilsvarende heller Har mest lyst på et kort med passiv NB kjøler, men det ser ikke ut til å være flust av dem. Kan selfølgelig bytte den også ut med vannblokk, men ser helst at den er passiv så slipper jeg det. Noen forslag? Tar ikke sjangsen på å prøve et til premium kort vis % sjangs for feil er så stor som det ser ut til i denne tråden Lenke til kommentar
hystereo Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Lucifer: Jeg har akkurat samme problemet. Har skrevet endel poster tilbake her - har også svart skjerm og intet bilde. Har du prøvd å kjøre maskinen med hovedkortet ute av PCen? For å utelukke jordingsfeil? Kortet mitt har jeg pakket sammen, går i posten til Komplett i dag. Vurderer også å kjøpe noe annet, men liker kortet så godt at jeg må smøre meg med tolmodighet og vente til det kommer tilbake. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Lucifer: Jeg har akkurat samme problemet. Har skrevet endel poster tilbake her - har også svart skjerm og intet bilde. Har du prøvd å kjøre maskinen med hovedkortet ute av PCen? For å utelukke jordingsfeil? Kortet mitt har jeg pakket sammen, går i posten til Komplett i dag. Vurderer også å kjøpe noe annet, men liker kortet så godt at jeg må smøre meg med tolmodighet og vente til det kommer tilbake. 5352479[/snapback] Ja testa med det på pulten også, uten at det ble noe mega forandring... Får bare begynne å pakke det inn igjen Kobla nå opp igjen den gamle dritten sånn at ihvertfall har noe å trøste meg med Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Er veldig merkelig det her,at folk skal ha så mange problemer med dette kortet. Lucifer: du kan jo gå for Asus a8n32 -sli premium da,nye versionen av a8n-sli premium, har passive heatpipe cooler det og. Eneste forskjell er vel at det har litt raskere pci-ex porter. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Dette hk seiler nå glatt opp i samme klasse som i "gamle" dager da minneproblemer var en del av hverdagen på mange AMD hk. Men en ting lurer jeg på i denne anledning, dere som har hatt problemer, og fått det til å virke etter mye styr, og dere andre som har kjøpt hk nå, hvilken bios versjon har de kommet med? Tildels 1008, og særlig 1009 (Premium) har minnerlatert fiks i seg. Så tanken har streifet meg at det kan være en sammenheng siden det nå er en veldig oppblomstring av problemer nå i senere tid... Hvis da hk har kommet med eldre enn 1009 bios. Den samme fiksen kommer forøvrig med bios 1015 på Deluxe. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Mitt Premium kort går tilbake til Komplett i dag for andre gang, det nekter å starte med minnebrikker i noen av A sporene. har prøvd med Kingston 2 x 256, TwinMos 2 x 1024 og 2 x 512 Crucial, ingen av dem fungerer i spor A. Dersom jeg har en eller to brikker i B sporene fungerer kortet fint, har prøvd med BIOS 1008, 1009 og 1010 beta med samme resultat. Sender kortet med CPU og minne montert da Komplett har testet kortet og minne hver for seg tidligere og mener begge er ok. En her på forumet har opplevd at kortet fungerte fint etter bytte av CPU, har selv en helt ny Athlon 3000, vil bli overrasket om feilen ligger i den. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 har dere prøvd med en annen type dvi kabel? jeg vet at enten stoolman eller overklokk (husker ikke hvem av dem i farta ) hadde samme problem med sitt x1800xt kort, men det løste seg da han fikk bytta kabel Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Chrian Postet i går, 19:57Mitt Premium kort går tilbake til Komplett i dag for andre gang, det nekter å starte med minnebrikker i noen av A sporene. har prøvd med Kingston 2 x 256, TwinMos 2 x 1024 og 2 x 512 Crucial, ingen av dem fungerer i spor A. Dersom jeg har en eller to brikker i B sporene fungerer kortet fint, har prøvd med BIOS 1008, 1009 og 1010 beta med samme resultat. Mener du altså med 4 brikker da? Ellers er det normalt at det ikke virker i spor A alene, en og to brikker må settes i B. Så når du skal prøve må du huske å sette noe i B først. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Chrian Postet i går, 19:57Mitt Premium kort går tilbake til Komplett i dag for andre gang, det nekter å starte med minnebrikker i noen av A sporene. har prøvd med Kingston 2 x 256, TwinMos 2 x 1024 og 2 x 512 Crucial, ingen av dem fungerer i spor A. Dersom jeg har en eller to brikker i B sporene fungerer kortet fint, har prøvd med BIOS 1008, 1009 og 1010 beta med samme resultat. Mener du altså med 4 brikker da? Ellers er det normalt at det ikke virker i spor A alene, en og to brikker må settes i B. Så når du skal prøve må du huske å sette noe i B først. 5362020[/snapback] Dersom en bruker to brikker og disse skal kjøre dual channel skal de stå i B1 og A1, jeg har ikke prøvd med fire brikker, kun to av gangen. Har ikke prøvd kun spor A alene da manualen sier spor B1 når en kun bruker 1 brikke. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Ja riktig, sånn og forstå ja Chrian, da er jeg med. Det virker med en brikke i B1, men så fort du setter noe i A så vil den ikke mer. Er det samme kort og samme feil for andre gang altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå