skongsli Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Noen som har testet siste bios (1016) til Deluxe-utgaven? Lenke til kommentar
AOe Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Til de som preiker minne: disse funker i både dual-channel og 1T (fikk dem til jul!) Til karen som skal skifte vifte på deluxe'n; jeg klippa av de plastik skruene hos en kamerat, det funka det... GOD JUL! Lenke til kommentar
AOe Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Er det noe i veien for å kjøre ASUS a8n-sli premium AMD athlon 64 3700+ Kingston rammen (se posten over) på 250 x 10,5 = 2625? minne: 333 = 401,88 mhz pci-x 100 pci 33,33 all strøm på auto Det er stabilt nå, men.... Er dette et sikkert oppsett eller er det noe skummelt her? Dessuten, funker det å ha på cool' cuiet når man har fastsatt multiplern (10,5) i bios? PS: bruker 1009 biosen eller hva den heter Endret 25. desember 2005 av AOe Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 NitriusLurer på noen ting, er det noe vits å ha på SATA Controller i biosen? den står på enable? bruker en SATA disk, Edit: En linten ting jeg også lurer litt på, er om hovedkortet, støtter fler minne moduler? som f.eks PC3500, PC3700 osv... og ikke bare PC3200? Jeg vil anbefale at du disabler alt du ikke bruker, dette kan gi raskere oppstart, og mindre som skal lastes av drivere og drit som kan føre til feil. Jeg har akkurat pr i dag disablet Silicon sata, PCI IEEE 1334a, og onboard lyd. Silicon sata forsinker oppstarten veldig, og du bruker den ikke med mindre du har noe i de røde sata kontaktene. Offesilet støttes såvidt jeg vet ikke over PC3200, syns jeg har hørt noe snakk om offesiell støtte for PC3500, men er ikke sikker... Men uansett, dette er ikke noe og bry seg om, kjører selv PC4400, så det meste går, det innebærer bare at du manuelt må stille slik at minnet kjører riktig hastighet. AOe, det ser vel greit nok ut det, har du også satt HTT ned til 4X? (Det bør du i alle fall gjøre, da vil bussen gå på 1000 akkurat, med cpu frequency på 250 som du har.) Registrert Postet i dag, 13:53 Når jeg prøver å angi afinitet: åpne menyen for å sette 1 eller 2 kjerner, så sier windows at oprasjonen ble ikke fullført. ingen tilgang. Hva kan jeg gjøre da? Akkurat dette syns jeg du skal spørre om i den tråden jeg linket til, der du fant tipset. Kan høres ut som du har noe problem med rettigheter, kontopolecyer, eller noe sånt, men det er i alle fall ikke hk relatert. Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Er det mulig å bare bruke den nederste PCI-E porten til skjermkortet? Har fått meg en Arctic Cooling NV Silencer 6 og den var litt større en jeg hadde håpet på. Så i PCI-E socket 1 ser den ikke ut til å klare seg helt fint i lag med min Swiftech MCX159CU (har ikke testa enda, men ser svææært lite lovende ut) Om dette ikke er mulig, er det noen som har ideer til en go GPU kjøler som tar litt mindre plass? Edit: Etter å ha rota rundt i manualen et par ganger til fant jeg "In Normal mode only ethe PCI Express blue slot can be used for PCI express x16 graphics cards.........." Tror heller jeg prøver å koble den til vannkjølinga selv om jeg egentlig ville at CPUen skulle få ha den for seg selv (ikke spør ) Endret 25. desember 2005 av 2laggy2follow Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) NitriusLurer på noen ting, er det noe vits å ha på SATA Controller i biosen? den står på enable? bruker en SATA disk, Edit: En linten ting jeg også lurer litt på, er om hovedkortet, støtter fler minne moduler? som f.eks PC3500, PC3700 osv... og ikke bare PC3200? Jeg vil anbefale at du disabler alt du ikke bruker, dette kan gi raskere oppstart, og mindre som skal lastes av drivere og drit som kan føre til feil. Jeg har akkurat pr i dag disablet Silicon sata, PCI IEEE 1334a, og onboard lyd. Silicon sata forsinker oppstarten veldig, og du bruker den ikke med mindre du har noe i de røde sata kontaktene. Offesilet støttes såvidt jeg vet ikke over PC3200, syns jeg har hørt noe snakk om offesiell støtte for PC3500, men er ikke sikker... Men uansett, dette er ikke noe og bry seg om, kjører selv PC4400, så det meste går, det innebærer bare at du manuelt må stille slik at minnet kjører riktig hastighet. AOe, det ser vel greit nok ut det, har du også satt HTT ned til 4X? (Det bør du i alle fall gjøre, da vil bussen gå på 1000 akkurat, med cpu frequency på 250 som du har.) Registrert Postet i dag, 13:53 Når jeg prøver å angi afinitet: åpne menyen for å sette 1 eller 2 kjerner, så sier windows at oprasjonen ble ikke fullført. ingen tilgang. Hva kan jeg gjøre da? Akkurat dette syns jeg du skal spørre om i den tråden jeg linket til, der du fant tipset. Kan høres ut som du har noe problem med rettigheter, kontopolecyer, eller noe sånt, men det er i alle fall ikke hk relatert. 5335854[/snapback] Okay, takker for godt svar, men hvis jeg disabler SATA controllern, vil jeg da fort finne ut om jeg bruker de røde kontaktene eller ikke da? orker ikke å dra fra kabinettet og åpne det nå så tenkte kansje at PC da ikke vil starte eller noe hvis den SATA controllern blir disablet? og utifra det da så vil jeg skjønne om den kan være slått av eller ikke, altså det jeg vil frem til er at, det vil ikke skje noe galt med pc om jeg så disabler den og finner ut at jeg kansje må ha den på? for det er da bare å gå inn i bios igjen å bytte tilbake?(suger til å forklare ting til tider ) Edit: Glem det, fant det, ut var nettopp å disablet den nå og alt funker =) Endret 25. desember 2005 av Nitrius Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Er dette et sikkert oppsett eller er det noe skummelt her? Dessuten, funker det å ha på cool' cuiet når man har fastsatt multiplern (10,5) i bios? PS: bruker 1009 biosen eller hva den heter 5335772[/snapback] Det er ikke noe skummelt der, annet enn at kanskje prosessor sliter med standard vcore på den hastigheten. Men det har du kanskje sjekket med Prime95 eller lignende? Cool´n´Quiet er ikke særlig optimalt når man kjører desimalmultiplikator, i hvertfall ikke etter det jeg har opplevd på et Socket 754-kort og to 939-kort. Kjører du f.eks 9,5 multiplikator med CnQ aktivert, vil den ved første idle senke seg til 5. Men når man så får load spretter multiplikator rett opp til 10, eller kanskje 11 hvis det er standard på din prosessor. Når multiplikator da setter seg høyere enn du selv har satt, vil du få en høyere prosessorhastighet enn det som kanskje er max for din prosessor ved 9,5. Og da blir det fort ustabilt. Men jeg kjører selv med halv multiplikator nå, men da uten CnQ. Full guffe hele veien. Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Ja jeg gjør det 5336489[/snapback] Bruker du den nederste PCI-E porten uten SLI? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Et lite spørsmål. Jeg fikk meg dette kortet i dag, og etter jeg hadde installert win xp så står begge SATA diskene som removable devices i system trayen. Noen peiling på hvordan jeg fikser det? De er slett ikke removable. SATA kablene som er koblet til diskene går til SATA 1 & 2 på hovedkortet. Og en ting til. Hvorfor er det jumpere på FP_AUDIO pluggen på hovedkortet? Endret 25. desember 2005 av invictus Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 du får ikke fjerna ikonet, men du kan skjule det ved å gå på egenskaper på startlinja og tilpass. der velger du skjul altid. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Spirre Postet i dag, 00:55 du får ikke fjerna ikonet, men du kan skjule det ved å gå på egenskaper på startlinja og tilpass. der velger du skjul alltid. Javist Spirre, stemmer det He he, men det forekommer meg at vi burde hatt en litt kort og oversiktelig FAQ for A8N serien her på forumet, feks dette og "Silicon sata spørsmålet" tror jeg ikke det har gått mer enn 2 sider mellom hver gang det blir svart på... Ikke ment som kritikk til deg invictus, denne tråden er jo alt for lang til å kunne finne noe, og jeg gjør sikkert det samme i kategorier jeg er mindre oppdatert på selv også. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Bruker du den nederste PCI-E porten uten SLI? Ja bruker det nederste pga av den store kjøleren,det skal visst ikke gå men det går. Bruker HIS X800XL,funker fint,slo en med 6800GT med nesten identisk system på 3D Mark 05 med mitt kort på det nederste,har satt BIOS innstillingene til auto på SLI. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 en FAQ for asus kortet hadde nok funka bra. spørsmålet er om de som virkelig trenger den faktisk klarer å finne den å lese den. er foresten 3dje gang på et døgn at jeg svarer på det med removable disk i tray baren Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 foresten 3dje gang på et døgn at jeg svarer på det med removable disk i tray baren Og svaret var? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Spirreen FAQ for asus kortet hadde nok funka bra. spørsmålet er om de som virkelig trenger den faktisk klarer å finne den å lese den. r foresten 3dje gang på et døgn at jeg svarer på det med removable disk i tray baren Nei det er vel sant. Du får la vær å svare, og heller spørre om de har lest HELE tråden, sett i manualen, søkt på Google, spurt Asus, før de spør... :!: Neida, jeg bryr meg egentlig ikke om det samme kommer igjen, men det er noen av disse gjenganger spørsmålene som kommer så ekstremt ofte. Er det noen her som har mulighet til å teste skjermkort i begge sloter på samme maskin, og se om det er 100% likt resultat? Jeg mener å huske at de jeg så i DFI tråden fikk noen få poeng lavere score i "feil" pci-e slot. Knopfix har jo bevist at det går an, men du har vel rett og slett ikke mulighet for å få kortet ditt ned i "rett" port, pga kjøleløsninger? (Skulle gjerne prøvd det selv, men har vannkjøl som er såpass spesialtilpasset at jeg ikke kan flytte skjermkortet hos meg) Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 foresten 3dje gang på et døgn at jeg svarer på det med removable disk i tray baren Og svaret var? 5338431[/snapback] Dette bør kansje legges til på første sida... Grunnen til at "removable disk"-ikonet er i tray, er at dette er en feature, jepp nemilig. Det er en funksjon som "SATA-2"-diskene har. De kan hot-swappes, dvs at du kan plugge ut og inn disker mens pc'n går. (Funker dårlig med windows-disken din). Denne støttet kommer etter at sp2 er installert så vidt jeg har sett. Hvis du mot formodning ikke har en sata-disk, så kan du se bort fra dette innlegget Da mye da tyder på at jeg er helt på jordet Hvis du derimot syns tray-ikonet er helt uimotståelig irriterende, så kan du gå inn på egenskaper på startmenyen, og velge at det ikonet alltid skal være skjult. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Er det "standard" at minnehastighet over ca. 260 mhz-1T feiler på Premiumkorta eller varierer det?Vært greit å høre flere erfaringer om dette. Er det også slik at uten error i prime og noen pass i memtest,vil det allikevel feile i windows? Endret 26. desember 2005 av lucky666 Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Har et deluxe kort, med corsair twinx brikker. Spenningen på disse står på default i bios, hvor mye spenning er det ? 2,6 ? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Er det noe i veien for å kjøre ASUS a8n-sli premium AMD athlon 64 3700+ Kingston rammen (se posten over) på 250 x 10,5 = 2625? minne: 333 = 401,88 mhz pci-x 100 pci 33,33 all strøm på auto Det er stabilt nå, men.... Er dette et sikkert oppsett eller er det noe skummelt her? Dessuten, funker det å ha på cool' cuiet når man har fastsatt multiplern (10,5) i bios? PS: bruker 1009 biosen eller hva den heter 5335772[/snapback] Funker det så funker det... -Men mange må plusse på litt spenning på prosessoren for å få til 2,6 (Det gjelder særlig folk med 3000 og 3200). Hvis systemet ditt restarter med noen spill og/eller minne teste programmet prime95 stopper før det har gått ett par timer kan du jo sette opp spenningen på prosessoren litt. Vet ikke helt hva 3700 går på som standard, men opp fra f.eks 1,45 til 1,48 kan jo være greit. Rundt 1,5V begynner cpuen og bli varm, men det hindrer ikke enkelte med gode kjølere til å sette den på 1,6V (Selv vil jeg prøve det ) Er det noe dere vil ha på side en er det bare å sende pm til meg. Og det er greit om dere skriver/kopierer all teksten dere vil ha med (så blir det mindre arbeid på meg ) Trådstarter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå