Wobokel Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hvordan fikser jeg dette? 5256364[/snapback] Nå husker jeg ikke Asus biosen i hodet da jeg har skiftet kort for en stund siden. Men det er under cpu settings (eller tilsvarende, der du stiller htt o.l.) der kan man låse PCI-E og PCI frekvens. PCI-E Skal være 100 og PCI 33.3. Innstillingen du har nå gjør at pci / pci-e følger htt, noe som lett tar livet av komponenter. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 På mitt Deluxe-kort ligger det vel under "jumperfree settings". Sett PCI frequency til 33MHz, så er du sikret. Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hvordan fikser jeg dette? 5256364[/snapback] Nå husker jeg ikke Asus biosen i hodet da jeg har skiftet kort for en stund siden. Men det er under cpu settings (eller tilsvarende, der du stiller htt o.l.) der kan man låse PCI-E og PCI frekvens. PCI-E Skal være 100 og PCI 33.3. Innstillingen du har nå gjør at pci / pci-e følger htt, noe som lett tar livet av komponenter. 5256405[/snapback] har en pc med ASUS A8N SLI (seff.) , X850XT amd 64 3500 og Corsair TWINX1024-4400C25PT (http://www.hardware.no/tester/minne_ram/corsair_twinx1024-4400c25pt/13745/2) hvil jeg kunne få noe mer ut av dette systemet ved å bruke nTune? har prøvd å lese meg til dette med overklokking i det siste uten å helt fått dreisen på det. noen forslag? er det et overklokkingsvenlig system? har tenkt på å kjøpe meg en big typhonn hvis jeg skjønner meg på overklokking, hvil den passe i dette systemet (har et tt tsumani kabinett)? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Wobokel: Jeg hadde XP-120 på mitt deluxe kort, så den passer sikkert Playmofetish: Takker for rettelsen, det er selfølgelig under "Jumperfree settinsg" Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 gikk inn på: JumperFree Configurations - PCI Clock Synchronization Mode- og satte den til 33,33 MHz (den stod på auto) men den samme greien kommer opp? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Wobokel Postet i dag, 20:29 gikk inn på: JumperFree Configurations - PCI Clock Synchronization Mode- og satte den til 33,33 MHz (den stod på auto) men den samme greien kommer opp? Når du har satt pci config til 33,33 som de andre sier, gå også på cpu frequency, og endre denne til feks 201. Det har pleid å gjøre susen. Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Wobokel Postet i dag, 20:29 gikk inn på: JumperFree Configurations - PCI Clock Synchronization Mode- og satte den til 33,33 MHz (den stod på auto) men den samme greien kommer opp? Når du har satt pci config til 33,33 som de andre sier, gå også på cpu frequency, og endre denne til feks 201. Det har pleid å gjøre susen. 5256645[/snapback] det gikk takk (til dere andre også) ps. det er fortsatt ubesvarte spørsmål Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) det gikk takk (til dere andre også) ps. det er fortsatt ubesvarte spørsmål Ja, det er egentlig helt usakelig at det fikser problemet, men jeg bare vet det gjør det, fordi andre har slitt med samme mld. Selv ser jeg ikke Ntune som så veldig interessant, jeg liker å ha kontroll på hva som blir satt hvor selv. Så hvor godt du kan utnytte systemet med det vet ikke jeg. Men systemet ditt bør absolutt ha potensiale, hadde selv en 3500+ og 2x512MBCorsair 4400 C25 på Deluxe HK, med det kjørte jeg 275x10. Da får du utnyttet minnet, og 2750Mhz på cpu. Hadde litt problemer med stabillitet med høy minnefart med min 3500+. Og høy minnefart med 1T kan også bli et problem. ca 275x9 burde i alle fall være mulig, altså ca 2,5Ghz og 275Mhz minnefart. Hvor langt du får klokket er jo umulig å svare på, men vil absolutt kalle det et "overklokkingsvennelig" system, selv om det finnes bedre. Endret 5. desember 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 er det heavy trøbbel med asus.com og brodersidene om dagen eller? Får ikke lasta ned noen drivere i det hele tatt, og hvis noen mot formodning skulle gå så går det SKIT sakte...? Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 kjørte nTune som stod på ca. i 1time og 30 min. var nesten ferdig å kjøre. maskinen rebooter og jeg før sp. om jeg val starte i sikerhetsmodus, vanligmodus osv. Ingen av tingen funket!! Hva gjør jeg ?? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du avinnstallerer nTune, og gjør alle innstillinger i BIOS selv. De aktuelle innstillingene gjør du enten i CPU Configuration, eller Jumperfree Settings i BIOS. Og bla frem manualen til hovedkortet først, og finn ut hvor du har clear cmos-jumperen, så du kan resette den hvis du overklokker for mye. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Skulle hatt et program for viftestyring til Premium-kortet, Speedfan vil ikke gjøre jobben for meg (det er kabinettvifte det er snakk om). Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Orker ikke lese gjennom 173 sider med poster, men har noen andre enn meg problemer med at TwinMOS 2x1024 pc3200 vises som pc2700 i cpu-z? min cpu-z Mpx, hvor jeg kjøpte de, har kontaktet TwinMOS, og det later visst til at brikkene ikke kan kjøre på pc3200 400 mhz med A8N-SLI. Noen her som vet noe? Emnet diskuteres forøvrig også her Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Joachim Murat Postet i dag, 12:51 Orker ikke lese gjennom 173 sider med poster, men har noen andre enn meg problemer med at TwinMOS 2x1024 pc3200 vises som pc2700 i cpu-z? Høres jo ut som brikkene ikke er særlig egnet for A8N da, men hvis du gjør som mackanz sier i den andre tråden, altså setter det manuelt på DDR400 osv, hva skjer da, starter det ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hey jeg oker ikke og lese igjennom 170 sider så da spør jeg heller, har nå skaffet meg A8N SLI premium men forstod ikke manualen helt. Hvor skal jeg sette mine 2GB brikker for og få dual memory? Takk på forhånd EDIT: Funker Corsair 3500LLPRO på dette hovedkortet, det ligger hjemme nså jeg får ikke testa dette ut siden jeg er på jobben.. hehe Endret 6. desember 2005 av BanAnus Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har prøvd å sette til DDR400 i bios, men det er ingen forandring i cpu-z. Noe annet jeg kan prøve? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Joachim Murat Postet i dag, 15:03 Har prøvd å sette til DDR400 i bios, men det er ingen forandring i cpu-z. Noe annet jeg kan Kanskje dumt spørsmål, men ser du da på rett sted i cpu-z, altså ikke den siden du har vist i linken over (spd) men "memory"? Hva står det i oppstarten, står det altså DDR333, til tross for at du manuelt låser den på DDR400? Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Er nok ikke et dumt spørsmål i det hele tatt gitt Har nå oppdatert bios og manuelt satt til ddr400. I cpu-z (forhåpentligvis på riktig side denne gangen :!: ) er frequency nå gått opp fra 166,5 mhz til 201,0 mhz. Da er vel alt på stell? Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 BanAnus du skal bruke de blå slottene på asus a8n-sli prenium om du kan bruke det minne du nevnte vet jeg dessverre ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå