mortenpe Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Et spørsmål til A8N-SLI Premium, støtter dette Wake on USB? (ser nemlig ingen settinger i BIOS for dette) Brukes som HTPC, og trenger dermed å kunne skru den på med fjernkontrollen.. En annen ting, viftestyring, ser at kun en av viftene (rpm) blir plukket opp av f.eks speedfan. Skal det være slik, eller finnes det alternativer? Endret 24. november 2005 av mortenpe Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Under følger hardwarespecs som kan være relevant til å løse problemet mitt. HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket 939 CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 Minne: Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT (Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs) HD: 2stk Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 Grafikkort: XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W (Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin) Edit: Det skal vel fungere å kjøre X2-CPU'en på dette HK'et uten biosupdates? 5197704[/snapback] Du må oppgradere bios for at den typen ram skal støttes. Eneste du gjør er å laste ned bios updater fra www.asus.com ( tror den ligger på cdn du fikk med også ) og kjøre programmet. ( i winxp ) den vil da finne siste versjon av programmet og SÅ laster den ned siste bios til hket ditt. Den installerer også forresten. Funker utmerket. PSUen skal funke greit. Det er nok watt på den til å drive en del mer enn det du har Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 hei. Lurer på om jeg trenger s-ata drivere for og installere windows på en s-ata 2 harddisk ?? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Lurer på om jeg trenger s-ata drivere for og installere windows på en s-ata 2 harddisk ?? Min fant ikke satadisken uten drivere,lagde diskett med medfølgende CD. Husk på å få med begge driverene på disketten når du innstallerer Windows,mulig den ene driveren bare er til raid. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Lurer på om jeg trenger s-ata drivere for og installere windows på en s-ata 2 harddisk ?? Min fant ikke satadisken uten drivere,lagde diskett med medfølgende CD. Husk på å få med begge driverene på disketten når du innstallerer Windows,mulig den ene driveren bare er til raid. 5200629[/snapback] ok, takk Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Lurer på om jeg trenger s-ata drivere for og installere windows på en s-ata 2 harddisk ?? Min fant ikke satadisken uten drivere,lagde diskett med medfølgende CD. Husk på å få med begge driverene på disketten når du innstallerer Windows,mulig den ene driveren bare er til raid. 5200629[/snapback] Nei vel? Merklig, hos meg funket det helt fint. AtW Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ja merkelig,innstalleret Windows med servicepack 2. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ja BeNeFit, ville bare satt inn XP cd og prøvd, tar jo to minutter å komme dit du ser om den finner en disk. Det skal ikke være nødvendig med noe driverdiskett for vanlig innstallasjon på Nvidia (sorte). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ja merkelig,innstalleret Windows med servicepack 2. 5200766[/snapback] Hmm, samme her, har du premium elelr deløx? Rart om det skulle være en forskjell, jeg har ivhertfall hjulpet to andre med premium med å installere XP, og heller ikke der trengte man drivere. AtW Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Kanskje den finner den etter at man har innstallert chipsetdriver? Husker ikke om jeg hadde innstallert chipset driver da jeg så etter hardisken,hvis chipsetdriveren har driveren til sata. Fant den bare i bios. Endret 24. november 2005 av Knopfix Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Kanskje den finner den etter at man har innstallert chipsetdriver?Husker ikke om jeg hadde innstallert chipset driver da jeg så etter hardisken,hvis chipsetdriveren har driveren til sata. Fant den bare i bios. 5200866[/snapback] Tror ikke det, da man (dvs jeg), ikke installere chiipsettdriverene før etter windows. AtW Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg hadde ikke operativ systemet på min da den ikke ble funnet på den svarte kontakten. Problemet var at den ikke ble funnet. Brukte den senere til operativsystem da la jeg inn disketten for å være sikker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg hadde ikke operativ systemet på min da den ikke ble funnet på den svarte kontakten.Problemet var at den ikke ble funnet. Brukte den senere til operativsystem da la jeg inn disketten for å være sikker. 5201189[/snapback] Hmm, nå husker jeg ikke hva som er hva, men sikeker på at du brukte nforce4-sata-kontaktene og ikke de 4 ekstrakontaktene (ULI eller hva det er) AtW Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg brukte svart nr 1. Dette var i januar\februar så jeg husker ikke alle detaljer bortsett fra at Windows ikke fant WDC Sata 250GB 8MB.Jeg innstalleret Windows flere ganger uten hell før jeg la inn disketten,da glemte jeg først å ta med begge driverne på disketten så tok jeg med begge og da fungerte det. Etter det legger jeg inn disketten hver gang jeg innstallerer Windows,nå på en Raptor. Endret 24. november 2005 av Knopfix Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvilke drivere er det du egentlig da har på diskett Knopfix? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Husker ikke hva de heter men sett inn medfølgende hovedkort CD og make disc så får du navnet på de. Tror at den ene driveren kun er til raid. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Knopfix Postet i dag, 17:02 Husker ikke hva de heter men sett inn medfølgende hovedkort CD og make disc så får du navnet på de. Ja, ok. Jeg bare lurte, det eneste jeg finner av drivere på Asus.com er til SIL kontrolleren. Og de har jeg brukt for å innstallere på SIL. Innstallerer Win på Raptorer her uten driver på diskett når det skal på Nvidia, men litt greit å vite hvis det skulle bli et problem noen gang. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ja, ok. Jeg bare lurte, det eneste jeg finner av drivere på Asus.com er til SIL kontrolleren. Og de har jeg brukt for å innstallere på SIL.Innstallerer Win på Raptorer her uten driver på diskett når det skal på Nvidia, men litt greit å vite hvis det skulle bli et problem noen gang. Godt mulig det er den samme driveren. Har ikke prøvd Raptor uten diskett etter problemene som oppsto med den andre. Det har blitt en fast prosedyre med disketten. Får prøve uten neste gang men fordi jeg har en Ghost av OS så bli det nok lenge til. Lenke til kommentar
CheF Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Du må oppgradere bios for at den typen ram skal støttes.Eneste du gjør er å laste ned bios updater fra www.asus.com ( tror den ligger på cdn du fikk med også ) og kjøre programmet. ( i winxp ) den vil da finne siste versjon av programmet og SÅ laster den ned siste bios til hket ditt. Den installerer også forresten. Funker utmerket. PSUen skal funke greit. Det er nok watt på den til å drive en del mer enn det du har 5200296[/snapback] Ah. Så det var grunnen ja. Jeg flashet riktignok BIOSen via DOS, men nå fungerer alt som en våt drøm! Takk for hjelpen Endret 24. november 2005 av CheF Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei jeg har denne psuen: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...LBBR2&mcat=c346 Når jeg kobler til den strømkontakten til hket, er det 4 pins som ikke blir fyllt ut... Kan jeg starte opp uten de 4 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå