pcp160 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Daytona* Postet i går, 22:49 Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? Nei, kan ikke forklare det, men et litt generelt tips vedrørende minneproblemer er å resette bios med jumperen mellom forsøkene. Har holdt på en del med eksperimenter med forskjellige minnebrikker og 1,2,3 og 4 brikker, og har flere ganger opplevd at jeg ikke får bootet lenger uten å resette. Kong Basse, får du opp begge lydenheten i enhetsbehandlig som fungerende og uten utropstegn? Du må vel uansett velge EN av dem som primærenhet for henholdsvis innspilling og avspilling i Windows? Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har nettopp montert mitt nye asus A8N32 SLImen har fått et uventet problem ,jeg får ikke startet maskinen dersom jeg sitter en av minnebrikkene i bank A1 eller A2 jeg bruker 2 stk 1024mb OcZ premium minnebrikker jeg får brukt maskinen men da må begge kortene stå i bank B (B1+B2) Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? 5170000[/snapback] Har nettop returnert mitt premium kort, det starter fint med en brikke i B1, dersom det er brikker noe annet sted booter den ikke, bios rapporter "memory channel fault". Har prøvd å resette med jumper uten at det hjelper, trodde det var minnebrikkene (2x 1024 TwinMos) som var problemet da både minnet og hovedkortet var helt nytt. Prøvde med en gammel 256 brikke i B1, da bootet maskinen ved første forsøk, prøvde så en 1024 brikke i B1, samme resultat. Så snart den får brikker i A1/2 eller B2 booter den ikke, håper kortet jeg får i bytte ikke har samme problemet. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg har nettopp montert mitt nye asus A8N32 SLImen har fått et uventet problem ,jeg får ikke startet maskinen dersom jeg sitter en av minnebrikkene i bank A1 eller A2 jeg bruker 2 stk 1024mb OcZ premium minnebrikker jeg får brukt maskinen men da må begge kortene stå i bank B (B1+B2) Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? 5170000[/snapback] Har nettop returnert mitt premium kort, det starter fint med en brikke i B1, dersom det er brikker noe annet sted booter den ikke, bios rapporter "memory channel fault". Har prøvd å resette med jumper uten at det hjelper, trodde det var minnebrikkene (2x 1024 TwinMos) som var problemet da både minnet og hovedkortet var helt nytt. Prøvde med en gammel 256 brikke i B1, da bootet maskinen ved første forsøk, prøvde så en 1024 brikke i B1, samme resultat. Så snart den får brikker i A1/2 eller B2 booter den ikke, håper kortet jeg får i bytte ikke har samme problemet. 5170543[/snapback] Takker for svar ,vist ikke dette lar seg ordne med en kommende bios oppdatering ,må jeg sikkert returnere mitt kort også , nå har jeg testet med 2 sett minnebrikker av forskjelige merker ocz og crusial ,begge feilet så det er nok ett eller annet med dette kortet. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Noen som har en forklaring på hvorfor mine hyperX brikker f... ikke vil kjøre med 1T.. Kjører ok på 200. Men så snart jeg klokker opp litt så nekter de plent.. Har prøvd så slakke timings at jeg skjemmes, men ikke at det nytter. Har til og med prøv med vdimm på 3 men ikke :/ Stopper på 210 uansett timing og vdimm Brikkene kjører fint på 270@2,5,3,3,7 2T og til vanlig går de på 220@2,2,2,5 2T Er det hk eller brikkene som nekter? Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Jeg har nettopp montert mitt nye asus A8N32 SLImen har fått et uventet problem ,jeg får ikke startet maskinen dersom jeg sitter en av minnebrikkene i bank A1 eller A2 jeg bruker 2 stk 1024mb OcZ premium minnebrikker jeg får brukt maskinen men da må begge kortene stå i bank B (B1+B2) Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? 5170000[/snapback] Har nettop returnert mitt premium kort, det starter fint med en brikke i B1, dersom det er brikker noe annet sted booter den ikke, bios rapporter "memory channel fault". Har prøvd å resette med jumper uten at det hjelper, trodde det var minnebrikkene (2x 1024 TwinMos) som var problemet da både minnet og hovedkortet var helt nytt. Prøvde med en gammel 256 brikke i B1, da bootet maskinen ved første forsøk, prøvde så en 1024 brikke i B1, samme resultat. Så snart den får brikker i A1/2 eller B2 booter den ikke, håper kortet jeg får i bytte ikke har samme problemet. 5170543[/snapback] Jeg har lest tabellen til asus ,der det står hvilke minebrikker som kjører i dual på dette hovedkortet , jeg fant ut at det ene settet jeg har med crusial brikker ikke klarer å kjøre i dual på dette kortet , ocz brikkene mine står ikke oppført i tabellen jeg ser at det også er ett sett med 2x512mb twinmos brikker som heller ikke klarer dual på dette hovedkortet Endret 18. november 2005 av Daytona* Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Nå er harddisken borte igjen. Etter at jeg satte minnebrikkene i a1 og b1 så klarte de fint å kjøre påå 200 mhz@ cas 2.5. Men alt virket i noen timer bare! Jeg holdt på å installere daemon tools 4 og programmet krevde restart for å fortsette, men under oppstart så hang windows seg opp rett før innlogginsskjermen, altså når man ser winsows ikonet. Ved restart hadde jeg samme problemet igjen, nå finner den ikke harddisken lenger og sier som før "disk boot failure". Nå har jeg ikke rørt biosen, og smart monitoring er fortsatt enabled. Noen som har noen råd? =( Finner ikke harddisk etter restore default settings i bios. Nettopp fått en pc med ferdigmontert asus a8n sli. Jeg sjekket cpu z og så at minne kjørte på 333mhz istedenfor 400 mhz (men lavere timings, 2.5 istedenfor 3). Gikk inn i bios og forandret dette til 400 mhz og cas 3. Kanskje det bør legges til at minnebrikkene er i a1 og a2, ikke a1 og b1 som manualen sier de bør være. Har ikke fått fikset dette enda. Men pcen startet ikke windows, så jeg gikk tilbake inn i bios og satte det slik det var før. Til ingen hjelp. Så jeg trykket på restore default settings. Nå starter ikke harddisken! Får nå "disk boot failure. insert system disk and press enter". Før kom min maxtor diamondmax 10 300 gb disk opp på den første oppstartsskjermen under first sata master. Eneste som ellers sto der var benq dvd brenner på ide. Nå står ikke first sata master der engang, og i bios finner jeg bare benq. På primary sata master har jeg to valg, extended drive (auto eller none) og accsess mode (auto og none). Har prøvd å tulke med dette uten hell. Sikkert noen andre innstillinger netshop fikset på når de satte sammen pcen, men hvilke? Kan noen hjelpe? Er litt kjipt å få ny pc så plutselig møte problemer med en gang. Edit: FIkk det til å virke ved å sette smart monetering til enabled. Merkelig at den ble satt til disabled ved default. Whoho! Kommer tilbake og spørr hvorfor jeg ikke får rammen til å funke. Er pc3200 ocz 2x1gb value minne 3-4-4-8. 5169413[/snapback] Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Kong Basse, får du opp begge lydenheten i enhetsbehandlig som fungerende og uten utropstegn? Du må vel uansett velge EN av dem som primærenhet for henholdsvis innspilling og avspilling i Windows? 5170435[/snapback] Det kommer opp og alt er innstallert... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hvordan er det med plass rundt CPU-sokkelen på SLI Premium? Vil man kunne bruke kjøler med 120mm vifte, ala Bitspower Silent Storm? Eventuelt, hvilken kjøler anbefales for å kunne fortsette the road to silence som Asus har begynt på med sin cooling pipe? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Nå er harddisken borte igjen. Etter at jeg satte minnebrikkene i a1 og b1 så klarte de fint å kjøre påå 200 mhz@ cas 2.5. Men alt virket i noen timer bare! Jeg holdt på å installere daemon tools 4 og programmet krevde restart for å fortsette, men under oppstart så hang windows seg opp rett før innlogginsskjermen, altså når man ser winsows ikonet. Ved restart hadde jeg samme problemet igjen, nå finner den ikke harddisken lenger og sier som før "disk boot failure". Nå har jeg ikke rørt biosen, og smart monitoring er fortsatt enabled. Noen som har noen råd? =( Prøv å teste minnet ditt med f.eks prime95. Det samme gjelder deg stinger82 Er det ingen som har prøvd å bruke to ett eksternt lydkort sammtidig som det interne på dette kortet? Endret 18. november 2005 av Kong Basse Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Veldig bra tråd dette, men hva med en oppdatering av førstesiden? Siste Premium BIOS er 1009 og Beta 1009.004 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Er det ingen som har prøvd å bruke to ett eksternt lydkort sammtidig som det interne på dette kortet? Jeg har forsjåvidt det jeg, men jeg vet ikke helt hva du er ute etter, du kan såvidt meg bekjent ikke velge mer enn en enhet for henholdsvis innspilling og avspilling av gangen. Så du kan godt bruke den ene til opptak, den andre til avspilling. (se bilde) Men hvordan er det du ønsker å bruke dette egentlig? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Noen som har en forklaring på hvorfor mine hyperX brikker f... ikke vil kjøre med 1T.. Kjører ok på 200. Men så snart jeg klokker opp litt så nekter de plent.. Har prøvd så slakke timings at jeg skjemmes, men ikke at det nytter. Har til og med prøv med vdimm på 3 men ikke :/ Stopper på 210 uansett timing og vdimm Brikkene kjører fint på 270@2,5,3,3,7 2T og til vanlig går de på 220@2,2,2,5 2T Er det hk eller brikkene som nekter? 5170668[/snapback] Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
CIder Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hallo igjenNå har jeg fått midt A8N SLI Deluxe opp å gå med vannkjøling igjen. Så er spørsmålet: Hvordan kan man få lyd i BÅDE ac97 saken og ett audigy2 lydkort? Kobler jeg ut onboard lyden i bios funker audigy'en, men de funker ikke sammtidig. Noen som har tips til hvordan man får dette til? -Jeg tror jeg fikk det til i vår en gang, så det skal være mulig. Takker for svar. EDIT: Spørsmål2: Jeg får ikke innstallert asus update (verken den nyeste versjonen eller den på cden), jeg får bare opp en feilmelding som sier at det ikke er ett asus hovedkort eller noe... -Noen som har hatt dette problemet? 5169389[/snapback] Mener at jeg leste på forumet til asus at når du setter inn et pci-lydkort så blir onboard lydkortet automatisk disablet. Ergo så kan man ikke ha begge to samtidig. Mitt problem er at jeg kun får lyd i den ene høytaleren min. Har 2 front høytalere og en sub. Er sikkert noen innstillinger som må gjøres men jeg finner ikke ut hva. Noen som vet noe om det?. Irriterer vettet av meg... Endret 18. november 2005 av CIder Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Mener at jeg leste på forumet til asus at når du setter inn et pci-lydkort så blir onboard lydkortet automatisk disablet. Ergo så kan man ikke ha begge to samtidig. Akkurat det kan jeg avkrefte, hvis du ser bildet noen poster lenger opp, ser du at jeg har begge på. Men jeg kan ikke se at det kan være mulig å få de til å gjøre akkurat det samme på en gang (hvis det er det Kong Basse vil). CIder Postet i dag, 20:00 Mitt problem er at jeg kun får lyd i den ene høytaleren min. Har 2 front høytalere og en sub. Er sikkert noen innstillinger som må gjøres men jeg finner ikke ut hva. Har du prøvd å åpne Asus lydpanlet, og sjekke at du har koblet riktig ifht hvordan det er satt opp der? Speaker configuration, og connector sensing er vel de 2 stedene i den menyen hvor du sikker kan fikse ditt problem Lenke til kommentar
CIder Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Fant endelig ut av det. Hadde fjernet de 2 "jumperne" som står på de pinnene rett bak lydutgangene på selve hovedkortet. Nå funker høytalerne som normalt, men jeg får ikke lyd i headphones nå. Skal ikke headphones kobles til den orange kontakten?. *Feilsøker videre* God natt alle sammen.... Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Veldig bra tråd dette, men hva med en oppdatering av førstesiden? Siste Premium BIOS er 1009 og Beta 1009.004 5173143[/snapback] Du får skrive hvilken bios som har kommet ut, slik at jeg kan fixe det. -Litt vanskelig å holde styr på alle A8N hovedkortene siden jeg bare har deluxe selv. pcp160: Takker for svar. -Når jeg gjør slik som du sier kan jeg i allefall velge begge lydkortene. -Men det som egentlig var planen var å koble pc-speakerne til ac'97 og audigy til forsterkeren. -Men jeg får vel kjøpe meg en splitt kabel eller noe, hvis det ikke går å få lyd i begge... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ja Kong Basse, jeg tror nesten det er det enkleste i alle fall. Det er i grunn ikke noe hardware begrensning dette her, men jeg tror i alle fall ikke at det er mulig å få Windows til å bruke flere på en gang. Men hvis du vil høre lyd i alle høytalere på en gang, er det nok best å dele linje ut signal fra Audigi til både forsterkeren og pc høytalere. Eller eventuelt kjøre pc høytalere også fra forsterkeren (hvis den har linje ut, eller hodetelefon utgang) Hvis du vil kunne velge mellom enten forsterker, eller pc høytalere, er det vel greiest og koble som du sier: pc høytalere på AC97, og forsterker til audigi, også velger du i Windows hvilken som skal brukes til en hver tid. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har nettopp montert mitt nye asus A8N32 SLImen har fått et uventet problem ,jeg får ikke startet maskinen dersom jeg sitter en av minnebrikkene i bank A1 eller A2 jeg bruker 2 stk 1024mb OcZ premium minnebrikker jeg får brukt maskinen men da må begge kortene stå i bank B (B1+B2) Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? 5170000[/snapback] Har nettop returnert mitt premium kort, det starter fint med en brikke i B1, dersom det er brikker noe annet sted booter den ikke, bios rapporter "memory channel fault". Har prøvd å resette med jumper uten at det hjelper, trodde det var minnebrikkene (2x 1024 TwinMos) som var problemet da både minnet og hovedkortet var helt nytt. Prøvde med en gammel 256 brikke i B1, da bootet maskinen ved første forsøk, prøvde så en 1024 brikke i B1, samme resultat. Så snart den får brikker i A1/2 eller B2 booter den ikke, håper kortet jeg får i bytte ikke har samme problemet. 5170543[/snapback] Jeg har lest tabellen til asus ,der det står hvilke minebrikker som kjører i dual på dette hovedkortet , jeg fant ut at det ene settet jeg har med crusial brikker ikke klarer å kjøre i dual på dette kortet , ocz brikkene mine står ikke oppført i tabellen jeg ser at det også er ett sett med 2x512mb twinmos brikker som heller ikke klarer dual på dette hovedkortet 5170743[/snapback] Jeg må returnere mitt hovedkort også ,nå har jeg prøvd med 2 stk corsair brikker også ,uten at det fungerer. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 siden det 160 sider her sier det seg selv at jeg ikke gidder og lese igjennom alt.. så sry hvis dette er spurt før.. Hvor finner jeg ut av BIOS versionen på hk'et mitt? på dxdiag står det: BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG er dette nyeste versionen? hvis ikke.. (har lastet ned v1015 fra ASUS sine sider) vil jeg få noen ytelsesøkning i spill osv? med tanke på at de gammle driverne KANSKJE ikke støtter dual core som jeg har ? Nå er det LENGE siden jeg har oppdatert BIOS.. og håper at de har gjort det enklere nå til dags.. må man framdeles gjøre det via Floppy?, eller kan man bare gjøre det i windows? Har nemmelig ikke Floppy stasjon Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har nettopp montert mitt nye asus A8N32 SLImen har fått et uventet problem ,jeg får ikke startet maskinen dersom jeg sitter en av minnebrikkene i bank A1 eller A2 jeg bruker 2 stk 1024mb OcZ premium minnebrikker jeg får brukt maskinen men da må begge kortene stå i bank B (B1+B2) Etter det jeg kan skal disse normalt sett plaseres i A1 og B1 (de blå portene) men da starer slår ikke skjermen inn Noen som kan forklare dette? 5170000[/snapback] Har nettop returnert mitt premium kort, det starter fint med en brikke i B1, dersom det er brikker noe annet sted booter den ikke, bios rapporter "memory channel fault". Har prøvd å resette med jumper uten at det hjelper, trodde det var minnebrikkene (2x 1024 TwinMos) som var problemet da både minnet og hovedkortet var helt nytt. Prøvde med en gammel 256 brikke i B1, da bootet maskinen ved første forsøk, prøvde så en 1024 brikke i B1, samme resultat. Så snart den får brikker i A1/2 eller B2 booter den ikke, håper kortet jeg får i bytte ikke har samme problemet. 5170543[/snapback] Jeg har lest tabellen til asus ,der det står hvilke minebrikker som kjører i dual på dette hovedkortet , jeg fant ut at det ene settet jeg har med crusial brikker ikke klarer å kjøre i dual på dette kortet , ocz brikkene mine står ikke oppført i tabellen jeg ser at det også er ett sett med 2x512mb twinmos brikker som heller ikke klarer dual på dette hovedkortet 5170743[/snapback] Jeg må returnere mitt hovedkort også ,nå har jeg prøvd med 2 stk corsair brikker også ,uten at det fungerer. 5176906[/snapback] Fant ut av det , det var ikke feil med hovedkortet ,men en pinne på prosessoren som var knekt (skadet ved tidligere montering) , prøvde med en annen prosessor fra min shuttle ,og nå virker minnebrikkene som de skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå